Έτσι έμοιαζε το πρώτο σύστημα πλοήγησης στον κόσμο

honda gps

Οι πρώτες προσπάθειες για κατασκευή συστήματος πλοήγησης, η οποία θα έβρισκε εφαρμογή σε αυτοκίνητο, έγιναν στις αρχές του προηγούμενου αιώνα και συγκεκριμένα το 1932.

Τότε, μια δημιουργία στην Ιταλία που ονομαζόταν Iter Avto, χρησιμοποιούσε χάρτες κατασκευασμένους από χαρτί σε ρολά και ένα καλώδιο που συνέδεε τη συσκευή με το ταχύμετρο, απεικόνιζε που βρισκόταν το όχημα.

Ουσιαστικά, πραγματική πλοήγηση σε αυτοκίνητο υπήρξε τη δεκαετία του 1980 και μάλιστα σε Honda. Η ιαπωνική εταιρεία σε συνεργασία με την Alpine, παρουσίασαν εκείνη την περίοδο το Electro Gyocator. Το εν λόγω μηχάνημα βέβαια εκείνη την εποχή δεν χρησιμοποιούσε δορυφόρους, αλλά ήταν ένα σύστημα που δούλευε με την αδράνεια. Ένα γυροσκόπιο καθόριζε τη θέση στο διάστημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
honda gps

Οι χάρτες τοποθετούνταν μέσα στη συσκευή και κυλούσαν σε μια μονόχρωμη οθόνη 15 εκατοστών κατά την κίνηση του αυτοκινήτου. Ο οδηγός είχε στη διάθεσή του επίσης και ένα… στυλό ώστε να πραγματοποιήσει σημειώσεις εάν και εφόσον ήθελε. Εν τω μεταξύ, υπήρχε η δυνατότητα να αλλάξει η κλίμακα, η φωτεινότητα, αλλά και η αντίθεση της οθόνης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εν έτει 1981, το Electro Gyocator ζύγιζε 9 κιλά περίπου και το πρώτο μοντέλο στο οποίο προσφερόταν προαιρετικά, ήταν το Accord και το αδελφάκι του Vigor. Με κόστος όμως γύρω στα 300.000 γιεν, όσο περίπου το ένα τέταρτο της αξίας ενός ολόκληρου του αυτοκινήτου, δεν είχε και τόσο μεγάλη ζήτηση. 

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ