Ετοιμάζεται ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα αλλάξει την Πελοπόννησο -Ποιες πόλεις θα ενώσει

Σε ποσοστό που αγγίζει το 80% βρίσκονται πλέον οι εργασίες κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου που θα αλλάξει μια για πάντα τη Δυτική Πελοπόννησο, γράφοντας το τέλος σε έναν από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της Ελλάδας.
Ακόμα πιο κοντά στην ολοκλήρωσή του βρίσκεται ο αυτοκινητόδρομος που θα ενώσει την πόλη της Πάτρας με την Πύργο.
Σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Δήμας, έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδο στην κατασκευή του έργου, έχοντας ξεπεράσει πλέον το 77%.
BUY NOW
Ο κ. Δήμας, πραγματοποίησε νωρίτερα αυτοψία σε εργοτάξια κατασκευής του αυτοκινητόδρομου μαζί με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλο, όπου ενημερώθηκαν για την εξέλιξη των εργασιών σε όλο το μήκος των εργολαβιών.

Στη συνέχεια, ο κ. Δήμας μίλησε στο Συνέδριο Regional Growth, όπου ερωτηθείς σχετικά με την πρόοδο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου, δήλωσε:
«Το Πάτρα – Πύργος, αυτή τη στιγμή, είναι, ίσως, η πιο άμεση προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Είχα τη δυνατότητα να πραγματοποιήσω ακόμα μια αυτοψία, σήμερα, ξεκινώντας από τον Πύργο. Ο σχεδιασμός είναι τα 65 πρώτα χιλιόμετρα, ξεκινώντας από τον Πύργο και πηγαίνοντας βόρεια να παραδοθούν έως τις 31 Ιουλίου. Τα υπόλοιπα 10 χλμ., φτάνοντας μέχρι την Πάτρα έως το τέλος Νοεμβρίου. Αυτή τη στιγμή η συνολική ωριμότητα του έργου είναι στο 77%. Κάποια τμήματα είναι στο 97%, δηλαδή λείπουν οι πινακίδες ή η περίφραξη. Σε κάποια τμήματα χρειάζεται λίγη περισσότερη δουλειά, αλλά οι ανάδοχοι είναι αισιόδοξοι ότι στις 31 Ιουλίου θα παραδοθεί κανονικά στην κυκλοφορία».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης, στα θετικά αποτελέσματα των παρεμβάσεων οδικής ασφάλειας που εφαρμόστηκαν στον εν λόγω οδικό άξονα, έως ότου περατωθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος. Όπως είπε: «Με τα πιλοτικά μέτρα που εφαρμόζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο Πάτρα – Πύργος από τον Δεκέμβριο του 2023, έχουμε θεαματική μείωση στα τροχαία ατυχήματα. Αποδεδειγμένα έχουν σώσει ζωές και αυτό είναι το ζητούμενο για την οδική ασφάλεια. Αντίστοιχα μέτρα οδικής ασφάλειας σχεδιάζουμε και στον ΒΟΑΚ, έναν άλλον αυτοκινητόδρομο, όπου γίνονται πολλά τροχαία ατυχήματα».

Ο αυτοκινητόδρομος ολοκληρώνει τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος, που είναι πιο γνωστός ως Ολυμπία Οδός και θα επιτρέψει την ολοκλήρωση του ταξιδιού από την Αθήνα στον Πύργο σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά.
Τα χαρακτηριστικά της Πατρών – Πύργου
- Δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων, στην Κάτω Αχαΐα και τα Χανάκια
- 2 πλευρικοί σταθμοί διοδίων στην Κάτω Αχαΐα και την Αμαλιάδα
- 15 γέφυρες, εκ των οποίων η Γέφυρα του Πηνειού, μήκους 240μ., που θα είναι και η μεγαλύτερη της Ολυμπίας Οδού
- 27 άνω διαβάσεις & 37 κάτω διαβάσεις
- 150 οχετοί
- Τοίχοι αντιστήριξης μήκους 7.250 μ.
- Δύο Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Καραίικα και Πύργος και στις δύο κατευθύνσεις)
- Ένα εφεδρικό Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας (που περιλαμβάνει και εγκατάσταση της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων) στον Πύργο
- Δύο Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών, στους σταθμούς διοδίων (Κάτω Αχαΐα και Χανάκια)
Στο Πάτρα-Πύργος θα λειτουργήσει και το αναλογικό σύστημα πληρωμής διοδίων για όσους διαθέτουν πομποδέκτες της Ολυμπίας Οδού. Πρόκειται για το Υβριδικό Σύστημα Χιλιομετρικής Χρέωσης» (Hybrid), το οποίο λειτουργεί αποκλειστικά μέσω του πομποδέκτη ΟΛΥΜΠΙΑ PASS.
Διαβάστε επίσης: