Πόσα έσοδα δηλώνουν κάθε μήνα οι επιχειρήσεις από τον κλάδο του αυτοκινήτου;

συνεργείο

Το μέτρο στοχεύει στην αντιμετώπιση της εκτεταμένης φοροδιαφυγής, με τη χρήση δωρεάν λογισμικού από την ΑΑΔΕ.

Υποχρεωτική θα είναι από την Δευτέρα 30 Ιουνίου η εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου σε συνεργεία, πλυντήρια, πάρκινγκ και ενοικιάσεις αυτοκινήτων, όπως διευκρίνισε στην τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ ο Εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Όμηρος Τσάπαλος παρά τις αντιδράσεις που προκάλεσε το μέτρο στους επαγγελματίες του κλάδου.

Το μέτρο στοχεύει στην αντιμετώπιση της εκτεταμένης φοροδιαφυγής, με τη χρήση δωρεάν λογισμικού από την ΑΑΔΕ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μιλώντας για την εφαρμογή του μέτρου, ο κ. Τσάπαλος ανέφερε ότι οι δηλώσεις εισοδήματος για τον κλάδο της αυτοκίνησης είναι ενδεικτικές εκτεταμένης φοροδιαφυγής: «Το μέσο μηνιαίο εισόδημα που δηλώνεται είναι 665 ευρώ. Αν αφαιρέσουμε τα Σαββατοκύριακα, μιλάμε για ημερομίσθιο 28-29 ευρώ. Ένας στους δύο επαγγελματίες παρουσίασε φορολογική παράβαση σε πρόσφατους ελέγχους γεγονός που καθιστά αναγκαία την παρέμβαση της ΑΑΔΕ. Το ψηφιακό σύστημα έχει ήδη λειτουργήσει πιλοτικά, με θετικά αποτελέσματακαθώς έχουν εγγραφεί πάνω από 4.000 επιχειρήσεις και έχουν γίνει 185.000 εγγραφές οχημάτων. Ο μέσος χρόνος εγγραφής, σύμφωνα με τα τεστ της ΑΑΔΕ, είναι μόλις 40 δευτερόλεπτα. Υπήρξε δοκιμαστική περίοδος 2-3 μηνών ώστε να εξοικειωθούν με το λογισμικό. Είναι δωρεάν και εύχρηστο. Θα καταγράφονται η είσοδος και η έξοδος των οχημάτων, ο λόγος εισόδου, η διάρκεια παραμονής και το κόστος. Ο έλεγχος θα μπορεί να γίνεται απομακρυσμένα, σε real time».

Ο κ. Τσάπαλος υπενθύμισε ότι μέχρι το 2012 υπήρχε υποχρέωση πελατολογίου, η οποία καταργήθηκε: «Επανερχόμαστε στο μέτρο με ψηφιακό, ευέλικτο και φιλικό προς τον χρήστη τρόπο», δήλωσε. Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως το ψηφιακό πελατολόγιο δεν θα περιοριστεί στον κλάδο της αυτοκίνησης. Όπως ανακοίνωσε ο κ. Τσάπαλος, σε δεύτερη φάση θα εφαρμοστεί και σε άλλες δραστηριότητες με υψηλό ρίσκο φοροδιαφυγής, όπως δεξιώσεις, μουσικές εκδηλώσεις, γάμοι και βαφτίσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως ο κ. Τσάπαλος ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να δοθεί παράταση στην εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου τονίζοντας πως: «Το ψηφιακό πελατολόγιο είναι ένα από τα βασικά ψηφιακά εργαλεία για τη μείωση της φοροδιαφυγής. Η καθιέρωσή του αποτελεί προϋπόθεση για την κατάργηση του τεκμηρίου φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών. Για να μπορέσουμε να καταργήσουμε το τεκμήριο, θα πρέπει να το αντικαταστήσουμε με σύγχρονες ψηφιακές μεθόδους εντοπισμού της φοροδιαφυγής».

Απευθυνόμενος στον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επισκευαστών, Αθ. Νικολόπουλος, δήλωσε: «Δεν επιτιθέμεθα, ούτε θέλουμε να βασανίσουμε τους ανθρώπους που κάνουν τη δουλειά τους και προσπαθούν να βγάλουν το μεροκάματό τους. Ελάτε να μας βοηθήσετε, για να μπορέσουμε κι εμείς να βοηθήσουμε στη συνέχεια, μειώνοντας περαιτέρω τους φόρους. Η κυβέρνηση δεν επιθυμεί να επιβαρύνει την καθημερινότητα των επαγγελματιών, αλλά να εφαρμόσει σύγχρονες ψηφιακές μεθόδους για να μειώσουμε τη φοροδιαφυγή, που όλοι αναγνωρίζουμε ότι και στον κλάδο σας υφίσταται».

Αξίζει να σημειωθεί πως από τη δική του πλευρά ο κ. Νικολόπουλος επιβεβαίωσε την τετραήμερη απεργία του κλάδου από την Τρίτη λόγω της υποχρεωτικής εφαρμογής του ψηφιακού πελατολογίου, το οποίο χαρακτήρισε ως «ατελέσφορο και μη λειτουργικό».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επισκευαστών Αυτοκινήτων κατήγγειλε ότι δεν προηγήθηκε ουσιαστική διαβούλευση με τον κλάδο και δήλωσε πως οι επαγγελματίες ενημερώθηκαν επισήμως μόλις στις 12 Φεβρουαρίου, με κατάθεση προτάσεων στις 20 του ίδιου μήνα. «Περιμέναμε να ανοίξει διαβούλευση για τη λειτουργικότητα και την αποδοχή. Ζητήσαμε να μας πουν το νόημα της δημιουργίας του ψηφιακού πελατολογίου», είπε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος αμφισβήτησε τα επίσημα στοιχεία περί εκτεταμένης φοροδιαφυγής στον κλάδο, επισημαίνοντας ότι: «Δεν μπορούμε να δεχτούμε με διαδικασίες οριζόντιες μια πλατφόρμα που δεν είναι έτοιμη. Ακόμα και οι μηχανογραφικές εταιρείες δηλώνουν ότι δεν είναι έτοιμες να υποστηρίξουν το σύστημα».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ