https://www.executivelease.gr/leasing-obvious-guide?utm_source=car+and+motor.gr&utm_medium=banner&utm_campaign=car+and+motor.gr&utm_id=banner+car+and+motor

Πένθος στον κόσμο του αυτοκινήτου - Έφυγε από τη ζωή ιστορικός σχεδιαστής της BMW και της Fiat

σχεδιαστής

Μια εμβληματική μορφή της αυτοκινητοβιομηχανίας, που σχεδίασε μερικά από τα πιο δημοφιλή μοντέλα και άφησε πίσω του ένα τεράστιο τεχνολογικό και επιχειρηματικό αποτύπωμα.

Ο Ercole Spada, ένας από τους πιο εμβληματικούς σχεδιαστές του ευρωπαϊκού αυτοκινήτου, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 88 ετών, αφήνοντας πίσω του μια παρακαταθήκη σχεδίων που σημάδεψαν γενιές και γενιές οδηγών. Ο Ιταλός σχεδιαστής, γνωστός και ως «ο αρχιτέκτονας των σφιχτών και κοφτών γραμμών», υπήρξε ο δημιουργός μερικών από των πιο χαρακτηριστικών μοντέλων στην ιστορία της Fiat, της Alfa Romeo, αλλά και της BMW, ενώ η σχεδιαστική του σφραγίδα παραμένει αναλλοίωτη μέχρι σήμερα.

Γεννημένος το 1937 στο Busto Arsizio της Λομβαρδίας στην Ιταλία, ο Spada ξεκίνησε την καριέρα του στη Zagato το 1961. Εκεί, μόλις στα πρώτα του βήματα, σχεδίασε την Aston Martin DB4 GT Zagato, ένα μοντέλο που έμελλε να γίνει σημείο αναφοράς για τις GT κατασκευές και την αεροδυναμική προσέγγιση του σχεδιασμού. Από εκεί και πέρα, η λίστα με τα σχέδιά του είναι πραγματικά εντυπωσιακή: Lancia Flavia Sport, Lamborghini 3500 GTZ, Alfa Romeo Giulia TZ και Junior Zagato, BMW E28 (5 Series) και E32 (7 Series), Fiat Tipo, Tempra, Lancia Dedra, Alfa Romeo 155.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το προσωπικό του ύφος, επηρεασμένο από τις αεροδυναμικές θεωρίες του Wunibald Kamm, έγινε πασίγνωστο μέσα από το λεγόμενο «Kammback», το απότομα κομμένο πίσω μέρος των αμαξωμάτων, που αντικατέστησε την στρογγυλή ούρα που ήταν η νόρμα έως τότε. Το ύφος του ήταν μινιμαλιστικό, λειτουργικό, και αυστηρά τεχνικό, αποφεύγοντας τις περιττές σχεδιαστικές ακροβασίες.

Μετά τη συνεργασία του με τη Zagato, ο Spada εντάχθηκε στη BMW, όπου συμμετείχε στον σχεδιασμό της E28 και E32, παίζοντας καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της γερμανικής σχεδιαστικής ταυτότητας της δεκαετίας του ’80. Στη συνέχεια, στο I.DE.A Institute του Τορίνο, συμμετείχε στον εκσυγχρονισμό του ομίλου Fiat τη δεκαετία του ’80 και του ’90. Εκεί σχεδίασε το ιστορικό πια Fiat Tipo, που αναδείχθηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς 1989, ενώ άφησε το στίγμα του στα Tempra, Lancia Dedra, Delta II και Alfa Romeo 155.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενδιάμεσα, είχε επίσης διατελέσει διευθυντής σχεδίασης στη Ghia, όπου δημιούργησε το Ford GT70, ένα σπάνιο αγωνιστικό της δεκαετίας του ’70. Η τελευταία του σχεδιαστική υπογραφή ήταν το Zagato FZ93, ένα φουτουριστικό πρωτότυπο βασισμένο στη Ferrari 512 TR, που συνοψίζε τη ματιά του στο ιταλικό design στην αρχή των 90s.

Στα τέλη της καριέρας του, ίδρυσε την Spadaconcept, μαζί με τον γιο του Πάολο. Η τελευταία τους δημιουργία, το Spada Codatronca, ήταν ένα εξωφρενικά γρήγορο supercar με έναν V8 κινητήρα 7.0 λίτρων της GM, αμάξωμα από ανθρακονήματα και αλουμινένιο σασί, που βγήκε και σε έκδοση barchetta (cabrio) με την ονομασία Monza.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ