Porsche Cayenne

Έρχονται στους δρόμους τα λευκά φανάρια -Τι είναι και πού τοποθετούνται

Φανάρια

Μια καινοτόμα πρόταση αλλάζει όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για την κυκλοφορία στους δρόμους, φέρνοντας στο προσκήνιο την ιδέα ενός τέταρτου, λευκού φωτεινού σηματοδότη.

Οι φωτεινοί σηματοδότες, τα γνωστά σε όλους μας φανάρια, αποτελούν ένα από τα πιο θεμελιώδη στοιχεία της κυκλοφορίας, καθώς ρυθμίζουν την κίνηση οχημάτων και πεζών, εξασφαλίζοντας την ομαλή και ασφαλή διέλευση από κάθε διασταύρωση.

Η λειτουργία τους είναι απλή και παγιωμένη εδώ και δεκαετίες, με το κόκκινο να σημαίνει στάση, το πράσινο να επιτρέπει την κίνηση και το πορτοκαλί να προειδοποιεί ότι η αλλαγή μεταξύ των δύο πλησιάζει, ζητώντας από τον οδηγό να επιβραδύνει ή, αν δεν προλαβαίνει, να περάσει με προσοχή πριν το φανάρι γίνει κόκκινο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, σε μια εποχή όπου η αυτοκίνηση μεταμορφώνεται ραγδαία, με τις τεχνολογικές εξελίξεις να ανατρέπουν καθημερινά τα δεδομένα, ακόμη και αυτό το παραδοσιακό και καθιερωμένο σύστημα φαίνεται πως ετοιμάζεται να αλλάξει.

Έτσι, η νέα πρόταση που φέρνει Πανεπιστήμιο της Νότιας Καρολίνας, στοχεύει να προσαρμόσει την οδική κυκλοφορία στη νέα εποχή της αυτοκίνησης, όπου τα αυτόνομα οχήματα αρχίζουν να κάνουν ολοένα και πιο αισθητή την παρουσία τους, προσθέτοντας ένα ακόμη χρώμα στο κλασσικό φανάρι: Το λευκό.

Το λευκό φανάρι, σύμφωνα με τους ερευνητές, δεν προορίζεται να αντικαταστήσει τα υπάρχοντα χρώματα, αλλά να συμπληρώσει τη λειτουργία τους, επιτρέποντας καλύτερο συντονισμό μεταξύ των αυτόνομων και των συμβατικών οχημάτων. Πιο συγκεκριμένα, σε αυτό το σενάριο, όταν ένας επαρκής αριθμός αυτόνομων οχημάτων, προσεγγίζει μια διασταύρωση, αυτά θα επικοινωνούν ασύρματα με το σύστημα φωτεινής σηματοδότησης και θα ενεργοποιούν το λευκό φως.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ένδειξη αυτή σηματοδοτεί στους ανθρώπινους οδηγούς ότι τα αυτόνομα οχήματα αναλαμβάνουν προσωρινά τον έλεγχο της ροής στην περιοχή, και επομένως εκείνοι πρέπει απλώς να ακολουθούν τη ροή του προπορευόμενου αυτοκινήτου. Ουσιαστικά, τα αυτόνομα οχήματα θα «συντονίζουν» τη διασταύρωση, μειώνοντας τις καθυστερήσεις και τις πιθανότητες κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, ακόμη και αν μόνο το 10% των οχημάτων στον δρόμο είναι αυτόνομα, το λευκό φανάρι μπορεί να μειώσει τις καθυστερήσεις κατά 3%, ενώ αν το ποσοστό φτάσει στο 30%, τότε η μείωση του χρόνου αναμονής θα αγγίζει το 30%. Τα οφέλη δεν είναι μόνο πρακτικά αλλά και περιβαλλοντικά, καθώς η πιο ομαλή ροή μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται πως ήδη στις Ηνωμένες Πολιτείες κυκλοφορούν πλήρως αυτόνομα οχήματα επιπέδου 4, τα οποία κινούνται χωρίς οδηγό, έστω και υπό περιορισμένες συνθήκες. Παρότι η τεχνολογία βρίσκεται ακόμα σε στάδιο προσαρμογής, οι ερευνητές εκτιμούν ότι η επόμενη δεκαετία θα φέρει την ευρεία ενσωμάτωση τέτοιων συστημάτων στους δρόμους.

Η Ευρώπη, από την πλευρά της, αρχίζει επίσης να κινείται προς αυτή την κατεύθυνση. Όπως ανέφερε πρόσφατα η Ursula von der Leyen, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η εισαγωγή των αυτόνομων τεχνολογιών αποτελεί μέρος του σχεδίου για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της οδικής ασφάλειας και στη Γηραιά Ήπειρο.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ