Έρχονται νέες λωρίδες κυκλοφορίας στους δρόμους -Ποιοι θα μπορούν να κινούνται σε αυτές

Νέες λωρίδες κυκλοφορίας

Τη δημιουργία νέων λωρίδων κυκλοφορίας που θα απευθύνονται κατά αποκλειστικότητα σε πεζούς, ποδηλάτες και σε οχήματα μικροκινητικότητας προωθούν πόλεις της Ευρώπης στην προσπάθειά τους να βάλουν μια τάξη στους δρόμους.

Νέες λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας πρόκειται να δούμε στις περισσότερες πόλεις της Ευρώπης, οι οποίες μάλιστα θα αφορούν πεζούς, ποδηλάτες και οχήματα μικροκινητικότητας.

Με δεδομένο ότι όλο και περισσότεροι είναι εκείνοι που εγκαταλείπουν το αυτοκίνητό τους, επιλέγοντας κάποιο άλλο μέσο για να κινηθούν μέσα στην πόλη, οι δημοτικές αρχές ανά την Ευρώπη προσανατολίζονται στη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών ώστε η συνύπαρξη των εναλλακτικών μέσων μετακίνησης με τα παραδοσιακά οχήματα να είναι αρμονική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανάμεσα στα μέτρα τα οποία πρόκειται να δούμε σύντομα να παίρνουν σάρκα και οστά στους δρόμους της Ευρώπης είναι οι νέες λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας, στις οποίες δεν θα επιτρέπεται να κινούνται αυτοκίνητα ή μοτοσικλέτες, δημιουργώντας ένα «πλέγμα ασφαλείας» για εκείνους που θα επιλέξουν έναν πιο φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο μετακίνησης.

Νέες λωρίδες κυκλοφορίας

Η αποκλειστική λωρίδα κυκλοφορίας δημιουργείται για τα ποδήλατα, τα πατίνια ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις θα έχουν τη δυνατότητα εισόδου και τα microcars.

Διαφορετική θα είναι εκείνη η λωρίδα, η οποία θα απευθύνεται στους πεζούς και σε εκείνους που επιλέγουν το τρέξιμο για τη σωματική τους άσκηση, καταλαμβάνοντας όχι τμήμα του πεζοδρομίου αλλά του οδοστρώματος.

Φυσικά η διάταξη αυτή μπορεί να εφαρμοστεί μόνο σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας ή σε τμήματα με επαρκές πλάτος, ώστε η κατάργηση της μίας λωρίδας κυκλοφορίας να μην δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από εκείνα που επιχειρεί να λύσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Νέες λωρίδες κυκλοφορίας

Ενδιαφέρον, ωστόσο, παρουσιάζει και ο τρόπος τον οποίο επέλεξαν ώστε να οριοθετήσουν τις λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι η παραδοσιακή-λευκή διαγράμμιση δεν θα μπορούσε να τραβήξει την προσοχή των οδηγών, γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο λοιπόν επιλέχθηκαν πιο ζωντανά χρώματα, όπως το ροζ και το πράσινο.

Το αποτέλεσμα μπορεί να ξενίζει, ωστόσο, πετυχαίνει τον σκοπό του, καθώς το βλέμμα των οδηγών πηγαίνει δίχως δεύτερη σκέψη στις συγκεκριμένες λωρίδες κυκλοφορίας και τους περιορισμούς στην παρουσία ενός παραδοσιακού οχήματος εκεί.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ