Ο CEO της Mercedes-Benz εκτιμά ότι αυτή η κρίση έχει τις ρίζες του στην πολιτική και θα απαιτήσει πολιτική λύση.
Οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται να βρουν τσιπ και να ελέγξουν με τους προμηθευτές τους για να δουν αν έχουν αρκετά αποθέματα, καθώς η επιδεινούμενη κρίση εφοδιασμού ημιαγωγών που σχετίζεται με την ολλανδική εταιρεία Nexperia απειλεί την παραγωγή αυτοκινήτων σε ολόκληρο τον κλάδο, αναφέρει το Reuters.
Το Πεκίνο απαγόρευσε τις εξαγωγές προϊόντων της Nexperia από την Κίνα, αφότου η ολλανδική κυβέρνηση κατέλαβε τον έλεγχο της εταιρείας κατασκευής τσιπ τον περασμένο μήνα, επικαλούμενο ανησυχίες σχετικά με τη μεταφορά τεχνολογίας στην κινεζική μητρική της εταιρεία, Wingtech, η οποία έχει επισημανθεί από τις ΗΠΑ ως πιθανός κίνδυνος για την εθνική ασφάλεια.
BUY NOW
Να υπενθυμίσουμε πως την τελευταία φορά που προκλήθηκε έλλειψη των τσιπ όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν τις τιμές λιανικής και βέβαια οι χρόνοι παράδοσης των καινούριων αυτοκινήτων ξεπερνούσαν ακόμη και το ένα έτος!
Τα τσιπ της Nexperia χρησιμοποιούνται ευρέως σε εξαρτήματα αυτοκινήτων, καθιστώντας την κρίση εφοδιασμού την τελευταία πρόκληση για μια βιομηχανία που ήδη αντιμετωπίζει δασμούς από τις ΗΠΑ και κινεζικούς περιορισμούς στις εξαγωγές σπάνιων γαιών.
Η Nissan Motor και η Mercedes-Benz είναι μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν μια αβέβαιη κατάσταση εφοδιασμού, με τη Nissan να δηλώνει ότι είχε αρκετά τσιπ.
«Είναι αυτονόητο ότι ψάχνουμε σε όλο τον κόσμο για εναλλακτικές λύσεις. Αυτό είναι διαφορετικό από την τελευταία κρίση των τσιπ, επειδή τώρα το ζήτημα έχει τις ρίζες του στην πολιτική και θα απαιτήσει πολιτική λύση. Αποτελεί επίσης μια υπενθύμιση ότι οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού αφήνουν τους κατασκευαστές ευάλωτους στις τριβές του παγκόσμιου εμπορίου. Σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο υψηλής τεχνολογίας, έχεις σχεδόν και τις πέντε ηπείρους μέσα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Kallenius, προσθέτοντας ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν «καλυμμένη» βραχυπρόθεσμα.
«Είναι ένα μεγάλο ζήτημα», δήλωσε ο επικεφαλής επιδόσεων της Nissan, Guillaume Cartier, σε δημοσιογράφους στην Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας στο Τόκιο. «Προς το παρόν δεν έχουμε πλήρη ορατότητα».
Η Honda ανέστειλε την παραγωγή σε ένα εργοστάσιο στο Μεξικό και έχει ήδη αρχίσει να προσαρμόζει την παραγωγή στις ΗΠΑ και τον Καναδά, δήλωσε εκπρόσωπος.
Ορισμένοι κατασκευαστές στη Βραζιλία ενδέχεται να αναγκαστούν να σταματήσουν τις δραστηριότητές τους εντός δύο έως τριών εβδομάδων εάν η κρίση συνεχιστεί, σύμφωνα με κυβερνητικό αξιωματούχο.
Ο Mark Winhoffer, διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Lucid Group, δήλωσε ότι η ομάδα μηχανικών της εταιρείας αναζητούσε εναλλακτικές προμήθειες.
Η General Motors διαχειρίζεται το ζήτημα και δεν έχει επηρεαστεί η παραγωγή του εργοστασίου, δήλωσε εκπρόσωπός της.
«Γνωρίζουμε ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη σε αυτή τη διαμάχη εργάζονται πολύ σκληρά για να βρουν μια διπλωματική λύση. Ταυτόχρονα, τα μέλη μας μας λένε ότι οι προμήθειες τσιπ έχουν ήδη σταματήσει λόγω της έλλειψης. Αυτό σημαίνει ότι οι διακοπή λειτουργίας των γραμμών συναρμολόγησης μπορεί να απέχουν μόνο λίγες μέρες. Προτρέπουμε όλους τους εμπλεκόμενους να διπλασιάσουν τις προσπάθειές τους για να βρουν μια διπλωματική διέξοδο από αυτή την κρίσιμη κατάσταση» δήλωσε η Γενική Διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries.