Έρχονται οι μπαριέρες που σώζουν ζωές – Πώς προστατεύουν τους οδηγούς (+video)

mparieres sozoun zwes

Σε ολοένα και περισσότερους δρόμους τοποθετούνται οι προηγμένες μπαριέρες που λειτουργούν ως ο φύλακας άγγελος των οδηγών.

Τα λιμνάζοντα νερά της αυτοκίνησης είχε ταράξει πριν από λίγα χρόνια η νοτιοκορεάτικη εταιρεία εξέλιξης συστημάτων ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας, ETI, όταν παρουσίασε προηγμένες μπαριέρες ασφάλειας που υπόσχονται να μειώσουν τον αριθμό των σοβαρών τροχαίων στους δρόμους.

Υπό την ονομασία “Rolling Barrier Guardrail System”, η κατασκευή βασίζεται σε οριζόντιες μεταλλικές μπάρες, ανάμεσα στις οποίες τοποθετούνται κάθετα περιστρεφόμενοι κύλινδροι. Οι τελευταίοι είναι κατασκευασμένοι από συμπολυμερές αιθυλενίου-οξικού βινυλίου (EVA), ένα υλικό που είναι μαλακό και εύκαμπτο και μεγάλη αντοχή σε ρηγμάτωση καταπόνησης.

μπαριερες περιστρεφομενοι κύλινδροι
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διάμετρος των κυλίνδρων είναι είτε 34,5, είτε 48 εκ., ενώ φέρουν μια κίτρινα ανακλαστική μεμβράνη που τους καθιστά ιδιαίτερα ορατούς κατά τις νυχτερινές ώρες.

Οι κύλινδροι αποσβένουν τη δύναμη κρούσης και αλλάζουν την τροχιά των οχημάτων που προσκρούουν στις μπάρες, επαναφέροντάς τα στον δρόμο.

μπαριερες περιστρεφομενοι κύλινδροι

Όπως, μάλιστα, επισημαίνει η ETI, η επαναφορά του οχήματος στον δρόμο το καθιστά πολύ πιο εύκολα ελεγχόμενο, ενώ μειώνονται σε σημαντικό βαθμό οι πιθανότητες εμπλοκής του οχήματος σε μια δευτερεύουσα σύγκρουση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέρα από τη συμβολή τους στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, το σύστημα θωρακίζει και τα οχήματα, δεδομένου ότι οι υλικές ζημιές που προκαλούνται είναι σημαντικά μικρότερες συγκριτικά με αυτές που επιφέρει η πρόσκρουση στις παραδοσιακές, δύσκαμπτες μπαριέρες, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις είναι ασυντήρητες με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να αναχαιτίσουν τα οχήματα που προσκρούουν πάνω τους.

Η ΕΤΙ προσθέτει ότι το σύστημά της μπορεί να τοποθετηθεί στα περισσότερα σημεία του οδικού δικτύου μιας χώρας, και ειδικότερα σε αυτοκινητόδρομους, καταστρώματα γεφυρών, επαρχιακούς δρόμους με μεγάλες στροφές, αλλά και εντός των πόλεων, σε περιοχές που σημειώνεται πολλά τροχαία ατυχήματα.

Η εφαρμογή των περιστρεφόμενων κυλίνδρων ξεκίνησε από τη Νότια Κορέα, και συνεχίστηκε στην Ευρώπη. Σειρά τώρα παίρνει ένας δρόμος στην Ινδία, όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Μεταφορών και Αυτοκινητοδρόμων της χώρας, Nitin Gadkari, σε ανακοίνωσή του στο twitter, προσθέτοντας ότι θα ακολουθήσουν και άλλες περιοχές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με δεδομένο, τέλος, ότι οι προηγμένες μπαριέρες έχουν λάβει έγκριση από τους αρμόδιους φορείς, δεν αποκλείεται να τις δούμε και στους ελληνικούς δρόμους, αρχικά ως μέρος ενός πιλοτικού πρότζεκτ.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ