audi q3

Τέλος οι τζαμπατζήδες στο Μετρό -Μπαίνουν οι πρώτες κάμερες με τεχνητή νοημοσύνη στους σταθμούς

Μετρό

Για να καταπολεμηθεί το μη χτύπημα εισιτηρίων από επιβάτες και η απώλεια εσόδων στο σύστημα μεταφορών, οι αρμόδιες αρχές προβαίνουν σε δραστικά μέτρα.

Το φαινόμενο της μη ακύρωσης εισιτηρίου εξελίσσεται σε πραγματική μάστιγα, με χιλιάδες επιβάτες να περνούν καθημερινά τις πύλες χωρίς να πληρώνουν. Η εισιτηριοδιαφυγή επιβαρύνει οικονομικά το κράτος και δημιουργεί σοβαρές απώλειες στα δημόσια έσοδα, επηρεάζοντας τη βιωσιμότητα και την ποιότητα των αστικών συγκοινωνιών.

Δεν είναι τυχαίο ότι τον περασμένο Αύγουστο ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, είχε επισημάνει δημόσια την έκταση του προβλήματος, προαναγγέλλοντας νέα μέτρα για την αντιμετώπισή του.

Μετρό Αθήνας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Ταχιάος είχε σταθεί ιδιαίτερα στο φαινόμενο του διαμοιρασμού εισιτηρίων, όπου ένας επιβάτης χρησιμοποιεί το εισιτήριο και στη συνέχεια το δίνει σε άλλο άτομο να το αξιοποιήσει μέχρι να λήξει η διάρκειά του. Για τον περιορισμό αυτής της πρακτικής εξετάζεται ακόμη και η μείωση του χρονικού ορίου χρόνου, ώστε ένα εισιτήριο του Μετρό να «κλειδώνει» πολύ πιο γρήγορα. «Ξεπερνάμε τις 100.000 μετακινήσεις την ημέρα, αλλά αυτό δεν αποτυπώνεται στα έσοδα», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά. «Το εισιτήριο δεν είναι αστείο. Το πληρώνει ο φορολογούμενος. Δεν είναι εξυπνάδα, είναι ζημιά στο ίδιο το έργο».

Στο νέο αυτό πλαίσιο έρχεται τώρα η πρώτη πιλοτική εφαρμογή καμερών με τεχνητή νοημοσύνη. Από τον σταθμό Ακρόπολη ξεκινά η εγκατάσταση «έξυπνων» συστημάτων που θα εντοπίζουν αυτόματα όποιον περνά τις πύλες πολλαπλές φορές χωρίς να έχει ακυρώσει εισιτήριο.

metro
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, σημείωσε ότι το σύστημα θα ειδοποιεί άμεσα το προσωπικό του σταθμού σε περιπτώσεις διπλού ή τριπλού περάσματος, ώστε να γίνεται άμεσος έλεγχος. Στόχος είναι η αποκατάσταση της δικαιοσύνης στην πληρωμή του εισιτηρίου και η ευαισθητοποίηση του κοινού γύρω από το μέγεθος της παραβατικότητας.

Οι κάμερες θα «στηθούν» στα μηχανήματα επικύρωσης εισιτηρίου και στις πύλες εισόδου ώστε να αντιλαμβάνονται τους παραβάτες, με τη συλλογή δεδομένων να γίνεται ανώνυμα και σύμφωνα με τις προβλέψεις του GDPR. 

metro

Παράλληλα, προχωρά και η ψηφιακή μετάβαση του εισιτηρίου, με τους επιβάτες να μπορούν πλέον να εισέρχονται στις πύλες απλώς περνώντας την τραπεζική κάρτα ή το κινητό τους στον αναγνώστη NFC, μειώνοντας τις ουρές και περιορίζοντας περαιτέρω τις ευκαιρίες για εισιτηριοδιαφυγή. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο διευκολύνει τη χρήση των ΜΜΜ και καταργεί τις δικαιολογίες περί «έλλειψης εισιτηρίου».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ