Έρχονται φόροι και ΚΤΕΟ κάθε 6 μήνες για τα παλιά αυτοκίνητα -Ποια χώρα κάνει την αρχή

Η αναγκαιότητα ανανέωσης του στόλου αυτοκινήτων σε πολλές από τις χώρες της γηραιάς ηπείρου δεν φέρνει μόνο περιορισμούς στην κυκλοφορία των παλαιότερων οχημάτων αλλά και επιπλέον φόρους.
Όποιος ρυπαίνει θα πληρώνει. Αυτό είναι η νέα προσέγγιση που πρόκειται να ακολουθήσουν αρκετές χώρες της Ευρώπης σε μια προσπάθεια περιορισμού των ρυπογόνων οχημάτων από τους δρόμους της γηραιάς ηπείρου.
Ήδη χώρες όπως η Ισπανία έχουν θεσπίσει τις ζώνες χαμηλών ρύπων στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα, στις οποίες απαγορεύεται επί της ουσίας η κυκλοφορία οχημάτων που δεν διαθέτουν κάποια ηλεκτρική υποβοήθηση.
BUY NOW
Αυτό, βέβαια, φαίνεται πως δεν είναι αρκετό ώστε να βγάλει από την κυκλοφορία των απαραίτητο όγκο των ρυπογόνων οχημάτων, αναγκάζοντας ορισμένες κυβερνήσεις να σκληρύνουν τη στάση τους.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Ρωσίας, η οποία εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να επιβάλλει επιπλέον φόρους στα παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, ώστε να αναγκάσει τους ιδιοκτήτες να τα αποσύρουν και να τα αντικαταστήσουν με νέα, φιλικότερα προς το περιβάλλον.
Το νέο χαράτσι θα αφορά αυτοκίνητα που έχουν ήδη συμπληρώσει 15 χρόνια κυκλοφορίας, ωστόσο, αυτή δεν θα είναι η μοναδική δυσάρεστη έκπληξη για τους ιδιοκτήτες τους.

Κι αυτό γιατί παράλληλα με την επιβολή του νέου φόρου στα ηλικίας άνω των 15 ετών αυτοκίνητα, οι Ρώσοι σκέφτονται να πυκνώσουν και τους τεχνικούς ελέγχους των οχημάτων.
Ειδικότερα, το προσχέδιο που έχει πέσει στο τραπέζι προβλέπει ότι τα αυτοκίνητα άνω των 15 ετών θα πρέπει να προσέχονται στα σημεία τεχνικού ελέγχου δύο φορές τον χρόνο ώστε να πιστοποιείται ότι είναι ικανά να κυκλοφορούν στον δρόμο.

Αυτό αναμένεται να δημιουργήσει ένα επιπλέον κόστος στους ιδιοκτήτες, οι οποίοι εκτός των άλλων θα πρέπει να διατηρούν σε άψογη κατάσταση τα αυτοκίνητά τους.
Ο στόλος οχημάτων της Ρωσίας γερνάει χρόνο με τον χρόνο. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, 7 στα 10 αυτοκίνητα στη Ρωσία είναι πλέον άνω των 10 ετών, ενώ προβληματισμό δημιουργεί και το γεγονός ότι η αγορά νέων αυτοκινήτων συρρικνώνεται. Τον Ιούνιο του 2025, οι Ρώσοι αγόρασαν 91.000 νέα επιβατικά αυτοκίνητα, δηλαδή 27,6% λιγότερα από το αντίστοιχο διάστημα του 2024.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ