Έρχεται το τέλος του «σβησίματος» των κλήσεων του ΚΟΚ

αδειεσ-περιπολικο

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αποκάλυψε ότι ολοκληρώνεται η ψηφιακή καταγραφή των παραβάσεων.

Το όραμα για ένα απρόσκοπτο δίκτυο δρόμων, σιδηροδρόμων, λιμανιών και αεροδρομίων που θα συνδέει κάθε γωνιά της χώρας μας, στο πλαίσιο και των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας στο «Greece’s Transportation and Infrastructure Summit» του Economist.

Μάλιστα ο Χρίστος Δήμας αποκάλυψε ότι ολοκληρώνεται η ψηφιακή καταγραφή των παραβάσεων του ΚΟΚ ώστε να είναι πιο αποτελεσματική η είσπραξη των προστίμων υπονοώντας ότι έρχεται το τέλος του «σβησίματος» των παραβάσεων!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έθεσε επίσης ως προτεραιότητα την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, με εκσυγχρονισμό του πλαισίου κυρώσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την ίδρυση του Εθνικού Παρατηρητήριου Οδικής Ασφάλειας.

«Έχουμε εφαρμόσει με επιτυχία πρωτοβουλίες οδικής ασφάλειας με εκπληκτικά αποτελέσματα στο τμήμα Πάτρα – Πύργος και θα εφαρμόσουμε παρόμοιες πρωτοβουλίες και σε άλλα έργα, όπως για παράδειγμα στον ΒΟΑΚ στην Κρήτη», δήλωσε ο κ. Δήμας.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε ακόμη στην ανανέωση του στόλου των δημόσιων λεωφορείων, η οποία έχει ξεκινήσει με εκατοντάδες νέα οχήματα, κυρίως ηλεκτρικά λεωφορεία, να κυκλοφορούν ήδη και αναμενόμενο συνολικό αριθμό 950 νέων οχημάτων στην πρωτεύουσα εντός του 2025.

Όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση και το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε τα μετρήσιμα αποτελέσματα των εν εξελίξει προγραμμάτων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης τα τελευταία δύο χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Δήμας αναφέρθηκε εκτενώς για τα σημαντικά βήματα προόδου της χώρας τα τελευταία έξι χρόνια, υπογραμμίζοντας ότι: «Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: ξεχάστε την Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, που ανήκει στο παρελθόν. Η Ελλάδα όχι μόνο συγκλίνει γρήγορα με την Ευρώπη, αλλά κάνει σημαντικά βήματα στον εκσυγχρονισμό και την αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα και της οικονομίας».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι πριν από λίγα χρόνια, το ελληνικό δεκαετές ομόλογο αξιολογήθηκε ως «σκουπίδι», ενώ σήμερα, η απόδοση των ομολόγων μας είναι σταθερή και χαμηλότερη από πολλές ευρωπαϊκές χώρες ή ακόμα και τις ΗΠΑ.

Στο ίδιο πνεύμα, συμπλήρωσε: «Πριν από λίγα χρόνια, ο ρυθμός ανάπτυξης στην Ελλάδα ήταν από τους χαμηλότερους στην ΕΕ. Τα τελευταία έξι χρόνια η Ελλάδα βρίσκεται σταθερά μεταξύ των χωρών της ΕΕ με τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης και οι προβλέψεις μας για τα επόμενα χρόνια είναι παρόμοιες.

Πριν από λίγα χρόνια, το ποσοστό ανεργίας στην Ελλάδα ήταν μακράν το υψηλότερο στην ΕΕ. Τα τελευταία έξι χρόνια, η Ελλάδα έχει σημειώσει ρεκόρ μείωσης του ποσοστού ανεργίας, έχοντας δημιουργήσει περισσότερες από 500.000 θέσεις εργασίας.

Πριν από λίγα χρόνια, ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα ήταν στα 650 ευρώ, σήμερα βρισκόμαστε στα 880 ευρώ, κατατάσσοντάς μας στο μέσο των 22 χωρών της ΕΕ που έχουν κατώτατο μισθό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ρεκόρ στις επενδύσεις, ρεκόρ στις εξαγωγές, ρεκόρ στη μείωση του δημόσιου χρέους, αύξηση στις καταθέσεις, αύξηση στις δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη».

Άξονες Έργων και Παρεμβάσεων

Ο κ. Δήμας παρουσίασε, στη συνέχεια, τους βασικούς άξονες παρεμβάσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με όραμα να δημιουργηθεί «ένα απρόσκοπτο δίκτυο δρόμων, σιδηροδρόμων, λιμανιών και αεροδρομίων που θα συνδέει κάθε γωνιά της ηπείρου μας, προσφέροντας πιο πράσινες, ταχύτερες, ασφαλέστερες και αποτελεσματικότερες μεταφορές για επιβάτες και εμπορεύματα».

Αφετηρία η υλοποίηση πολλών έργων μεγάλης κλίμακας σε όλη τη χώρα. Σχετικά, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε: «Χθες και προχθές υπογράψαμε 8 συμβάσεις αξίας 1,35 δισεκατομμυρίων ευρώ για τις απαραίτητες αποκαταστάσεις – επισκευές στα σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα στη Θεσσαλία και την Κεντρική Ελλάδα λόγω των πλημμυρών που βιώσαμε από τα ακραία καιρικά φαινόμενα «Daniel» και «Elias».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εντός του Μαΐου θα υπογράψουμε τη σύμβαση για την κατασκευή του ΒΟΑΚ και συγκεκριμένα για το κύριο υποέργο το Χανιά - Ηράκλειο. Πράγματι, έχουν ξεκινήσει εργασίες σε ορισμένα σημεία, διεξάγονται μελέτες, προχωρούν οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης.

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος θα ολοκληρωθεί, επίσης, το 2025. Τα πρώτα 65 χιλιόμετρα μέχρι τα τέλη Ιουλίου, τα υπόλοιπα 10 μέχρι το τέλος του έτους.

Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, E65, θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως του χρόνου τέτοια εποχή, και πιο συγκεκριμένα το τμήμα που συνδέει την Καλαμπάκα με την Εγνατία Οδό.

Και, τέλος, το Μετρό Θεσσαλονίκης, το πιο εμβληματικό αστικό έργο της τελευταίας δεκαετίας, έχει τεθεί σε λειτουργία και έως τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους θα προστεθούν 5 επιπλέον σταθμοί στο υπόγειο δίκτυο.

Επιπλέον, η κατασκευή του Flyover, ένα καινοτόμο και πρωτοποριακό έργο για τα ελληνικά δεδομένα, εκτελείται με γοργούς ρυθμούς και έρχεται να λύσει το κυκλοφοριακό κομφούζιο στη Θεσσαλονίκη.

Και φυσικά το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου στην Κρήτη προχωρά με το ποσοστό ολοκλήρωσης να ξεπερνά το 40%».

Ο δεύτερος άξονας υποδομών αφορά στα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας και άρδευσης. Όπως είπε ο κ. Δήμας: «Την περασμένη εβδομάδα υπογράψαμε την επανεκκίνηση του φράγματος στον Ασωπό Κορινθίας, εντός του Μαΐου θα υπογράψουμε συμβάσεις για τον Μπραμιανό στην Κρήτη και προχωράμε σε περαιτέρω έργα που θα ανακοινωθούν τους επόμενους δύο μήνες».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο σκέλος της συντήρησης των υφιστάμενων έργων υποδομής, ο κ. Δήμας επανέλαβε την πρόθεση να προχωρήσει άμεσα η κατάρτιση ενός μητρώου κρίσιμων υποδομών, για τις γέφυρες, τα φράγματα και τις σήραγγες, σε ολόκληρη τη χώρα.

Αναφορικά με τη μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου, ο κ. Δήμας σημείωσε ότι εντός του Μαΐου κατατίθεται στη Βουλή ένα νέο νομοσχέδιο για τον Σιδηρόδρομο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συσσωρευμένες ελλείψεις και ασυνέπειες που παρατηρούνται για μεγάλο χρονικό διάστημα.

«Κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση με ταχύτητα», τόνισε ο κ. Δήμας και συμπλήρωσε ότι έχει ξεκινήσει η εφαρμογή ενός Σχέδιου Δράσης για την Ασφάλεια και τη Διαλειτουργικότητα των Σιδηροδρόμων, σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ έχει παρουσιαστεί και η Οργανωτική Μεταρρύθμιση του Σιδηροδρομικού Τομέα, με έναν νέο, ενιαίο δημόσιο φορέα, που αναλαμβάνει πλήρως τον ρόλο και τις ευθύνες του Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Προφανώς, η αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας, η εφαρμογή πρακτικών διαχείρισης του ιδιωτικού τομέα, η επανεκπαίδευση και η ευαισθητοποίηση των εργαζομένων, αλλά και η επιβολή κυρώσεων όταν είναι απαραίτητο, αποτελούν μέρος αυτού του σχεδίου εκσυγχρονισμού», πρόσθεσε ο κ. Δήμας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ