
Μετρημένες φαίνεται ότι είναι οι μέρες πολλών ρυπογόνων οχημάτων, μιας και οι ιδιοκτήτες τους αναμένεται να αναγκαστούν να τα αποσύρουν.
Στον αναγκαστικό παροπλισμό εκατομμύριων οχημάτων σε όλη την Ευρώπη, θα μπορούσε να οδηγήσει μια πρωτοβουλία που εξετάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, με αρνητικούς πρωταγωνιστές τα ρυπογόνα ντίζελ οχήματα.
Η πρόταση που προωθούν οι Ευρωπαίοι Επίτροποι Μεταφορών και Περιβάλλοντος στοχεύει, φαινομενικά, στη μείωση των ατυχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Σύμφωνα με τις Βρυξέλλες, τα οχήματα άνω των 10 ετών ευθύνονται για σημαντικό αριθμό ατυχημάτων επειδή είναι πιο επιρρεπή σε βλάβες.
BUY NOW
Το πιο ριζικό μέτρο αφορά του ντιζελοκινητήρες και ειδικά όσους δεν διαθέτουν φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (DPF), το οποίο πολλοί οδηγοί το αφαιρούν είτε για λόγους απόδοσης, είτε προκειμένου για να αποφύγουν το κόστος αντικατάστασης που κυμαίνεται μεταξύ 1.000 και 4.000 ευρώ.
Το πρόβλημα οφείλεται στο ότι οι υφιστάμενοι τεχνικοί έλεγχοι σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη δεν είναι σε θέση να επαληθεύσουν την πραγματική παρουσία (ή απουσία) του DPF, καθώς δεν μπορούν να μετρήσουν τα μικροσωματίδια.

DPF ή παροπολισμός
Η πρόταση της ΕΕ αφορά σε συχνότερους και πιο στοχευμένους ελέγχους στα ΚΤΕΟ, και επομένως εφόσον τεθεί σε ισχύ, εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα κινδυνεύουν με άμεσο αποκλεισμό. Η Κομισιόν προτείνει ο έλεγχος ΚΤΕΟ να γίνεται σε ετήσια βάση για όσα αυτοκίνητα έχουν ηλικία άνω των 10 ετών, ενώ σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο ο υποχρεωτικός έλεγχος πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια.
Tα παλαιότερα μοντέλα, ακόμη και με καινούργιο φίλτρο, δύσκολα θα πληρούν τα νέα όρια εκπομπών που προβλέπουν οι κανονισμοί και επομένως για πολλούς ιδιοκτήτες, η μόνη εναλλακτική θα είναι η απόσυρση.
Αυτό θα προκαλούσε έναν πραγματικό σεισμό στον ευρωπαϊκό στόλο οχημάτων, με σημαντικές επιπτώσεις κυρίως για τους χαμηλόμισθους, οι οποίοι λόγω οικονομικής ανάγκης, συνεχίζουν να οδηγούν παλαιότερα αυτοκίνητα.
Προκειμένου η πρόταση να γίνει νόμος, θα πρέπει να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την πιθανότητα ψήφισης του μέτρου να προκαλεί ήδη προβληματισμό σε όσους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο.