audi q3

Έρχεται νέος «κόφτης» στα ΚΤΕΟ –Τι αλλάζει για χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στην Ελλάδα

KTEO 1

Στο στόχαστρο μπαίνουν οι ιδιοκτήτες diesel που έχουν πειραγμένο ή καταργημένο το φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων.

Μια μεγάλη αλλαγή για τους ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων οχημάτων ετοιμάζεται να περάσει στη Βουλή. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ολοκληρώνει το νέο ερανιστικό νομοσχέδιο που για πρώτη φορά φέρνει υποχρεωτική μέτρηση μικροσωματιδίων στα ΚΤΕΟ. Το μέτρο αφορά κυρίως όσους έχουν πειράξει ή αφαιρέσει το DPF, με τη διαδικασία πλέον να γίνεται ξεκάθαρη και τις κυρώσεις ιδιαίτερα αυστηρές.

Σύμφωνα με δηλώσεις του Προέδρου του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, κ. Κωνσταντίνου Βήκα, τόσο στο carandmotor.gr όσο και στη ραδιοφωνική εκπομπή του Σκάι, "Οδηγώντας με Ασφάλεια" στον Άρη Γαλανόπουλο (Ακούστε εδώ), η Ελλάδα περνάει σε ένα εντελώς νέο πλαίσιο τεχνικού ελέγχου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μέχρι σήμερα μέτρηση θολερότητας «Κ» για τα diesel οχήματα καταργείται και αντικαθίσταται από προηγμένα συστήματα μέτρησης μικροσωματιδίων. Η νέα διαδικασία θα αφορά όλα τα ΙΧ και βαρέα οχήματα diesel προδιαγραφών Euro 5, Euro 6, Euro V και Euro VI.

diesel

Με τη ρύθμιση αυτή ανοίγει ο δρόμος για ελέγχους σε δύο επίπεδα, στα ΚΤΕΟ με νέο, υψηλής ακρίβειας εξοπλισμό αλλά και από τα μικτά κλιμάκια του υπουργείου σε ελέγχους στο δρόμου. Στόχος είναι η αντιμετώπιση της παράνομης αφαίρεσης ή παραποίησης φίλτρων DPF, ένα φαινόμενο που έχει πάρει διαστάσεις πανευρωπαϊκά, ειδικά σε επαγγελματικά οχήματα. Η ανεξέλεγκτη εκπομπή μικροσωματιδίων επιβαρύνει σημαντικά την ποιότητα του αέρα και την υγεία των κατοίκων των πόλεων.

Την ίδια στιγμή ενισχύεται και ο έλεγχος των επεμβάσεων στο σύστημα Επιλεκτικής Καταλυτικής Αναγωγής (SCR). Συσκευές, λογισμικά ή κάθε είδους «παράκαμψη» του συστήματος AdBlue θα φέρνουν πλέον βαριά πρόστιμα τόσο για τα φορτηγά όσο και για τα ελαφρά επαγγελματικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Βήκας επισημαίνει ότι μέχρι σήμερα η απουσία μέτρησης μικροσωματιδίων έκανε πρακτικά αδύνατο να εντοπιστεί αν ένα όχημα έχει ακατάλληλο ή καθόλου DPF. Με το νέο σύστημα, ακόμη και η παραμικρή απόκλιση θα είναι εμφανής. Παράλληλα τονίζει ότι τα ΚΤΕΟ χρειάζονται σημαντικές επενδύσεις σε νέο εξοπλισμό μεγάλου κόστους ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του μέτρου.

diesel

Ένα ακόμη στοιχείο του νέου πλαισίου είναι η επανενεργοποίηση των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου. Αν και προβλέπονται νομοθετικά από το 2006, η λειτουργία τους είχε ουσιαστικά «παγώσει». Ενδεικτικά την περίοδο 2014-15 έγιναν περίπου 16.000 επιτόπιοι έλεγχοι, ενώ το 2021-22 μόλις 88, με τον εθνικό στόχο να βρίσκεται στις 15.000 ετησίως. Το υπουργείο θέλει να επαναφέρει πλήρως τον θεσμό, αυξάνοντας την πίεση σε όλα τα πετρελαιοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τη στιγμή που θα τεθεί σε ισχύ η νέα διαδικασία, κάθε όχημα με πειραγμένο ή καταργημένο DPF θα εντοπίζεται άμεσα και θα απορρίπτεται από τον τεχνικό έλεγχο. Όσοι έχουν κρατήσει το αυτοκίνητό τους εργοστασιακό δεν έχουν να φοβηθούν κάτι. Όσοι όμως επέλεξαν «λύσεις» χαμηλού κόστους, καλό είναι να ετοιμαστούν για μια πιο αυστηρή και αμερόληπτη εποχή τεχνικών ελέγχων στο συγκεκριμένο κομμάτι.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ