Έρχεται νέος κόφτης στα αυτοκίνητα -Τι θα συμβαίνει όταν βυθίζουμε το πόδι μας στο γκάζι
Μια νέα ρύθμιση που προκαλεί έντονες συζητήσεις στον χώρο της αυτοκίνησης έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα της επιτάχυνσης στα αυτοκίνητα.
Η νέα εποχή της αυτοκίνησης έχει ήδη διαμορφωθεί γύρω από την ηλεκτροκίνηση, με τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα να κυριαρχούν όλο και περισσότερο στους δρόμους.
Αν και θεωρούνται πιο οικολογικά και αποδοτικά, η τεχνολογία τους φέρνει μαζί της και νέα δεδομένα στην απόδοση, αφού τα ηλεκτρικά μοτέρ, γνωστά για την άμεση απόκριση και τη στιγμιαία παροχή ροπής, προσφέρουν σε συμβατικά οχήματα επιδόσεις που μέχρι πρότινος συναντούσαμε μόνο σε supercars.
BUY NOW
Προσπαθώντας να βρουν μια λύση ασφαλείας στα παραπάνω, οι αρχές της Κίνας, μιας από τις μεγαλύτερες αγορές στον κόσμο ως προς την ηλεκτροκίνηση, φέρνουν έναν νέο κανονισμό που θα επηρεάσει τόσο τα μελλοντικά όσο και τα υπάρχοντα μοντέλα, με στόχο να περιοριστεί η υπερβολική επιτάχυνση και οι κίνδυνοι που απορρέουν από αυτή.
Σύμφωνα με το νέο σχέδιο κανονισμού που έχει τεθεί προς διαβούλευση υπό τον τίτλο «Τεχνικές Προδιαγραφές για Αυτοκινούμενα Οχήματα που Κυκλοφορούν στους Δρόμους», όλα τα επιβατικά οχήματα που θα πωλούνται στη χώρα θα πρέπει να χρειάζονται τουλάχιστον 5 δευτερόλεπτα για να φτάσουν τα 100 χλμ./ώρα.
Η αλλαγή αυτή δεν στοχεύει άμεσα στην «καταστολή» της ισχύος των ηλεκτροκινητήρων, αλλά στη διαχείρισή της, μέσω ηλεκτρονικού περιορισμού της απόδοσης κατά την εκκίνηση του οχήματος.
Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι όλα τα αυτοκίνητα θα ενεργοποιούν αυτόματα ένα «οικονομικό» ή περιορισμένο προφίλ οδήγησης κάθε φορά που τίθεται σε λειτουργία ο κινητήρας, επιτρέποντας πιο ομαλή και ασφαλή επιτάχυνση.
Αν ο οδηγός θελήσει να απελευθερώσει πλήρως τις επιδόσεις του οχήματος, θα πρέπει χειροκίνητα να επιλέξει διαφορετικό προφίλ, με παρόμοιο τρόπου που συμβαίνει σήμερα με τα γνωστά drive modes τύπου Eco, Comfort ή Sport.
Η ρύθμιση αυτή αναμένεται να επηρεάσει κυρίως τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία διαθέτουν τεράστια ροπή από στάση και μπορούν να εκτοξευθούν με εντυπωσιακή ταχύτητα. Οι αρχές θεωρούν ότι η ανεξέλεγκτη επιτάχυνση αυξάνει την πιθανότητα ατυχημάτων, ιδιαίτερα σε αστικά περιβάλλοντα με έντονη κυκλοφορία.
Αν και το μέτρο προς το παρόν αφορά μόνο την κινεζική αγορά, θεωρείται πολύ πιθανό να ανοίξει τη συζήτηση και σε άλλες χώρες, όπου ήδη εξετάζονται νέες πολιτικές για την ασφαλή ενσωμάτωση της ηλεκτροκίνησης στην καθημερινότητα, ειδικά όσο πλησιάζουμε όλο και περισσότερο στο ορόσημο του 2035, όπου θα τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση πώλησης θερμικών αυτοκίνητων στην Ευρωπαϊκή αγορά.