Έρχεται νέο σήμα στους δρόμους της Ελλάδας – Πώς θα επηρέασει τους οδηγούς

dromoi athinas

Σε ολοένα και περισσότερους δρόμους θα κάνει την εμφάνισή της η νέα πινακίδα οδικής σήμανσης, η οποία θα αφορά στην κυκλοφορία των αυτόνομων οχημάτων.

Προ των πυλών βρίσκεται η εμφάνιση αυτόνομων οχημάτων στη χώρα μας, τα οποία σε πρώτο στάδιο θα κυκλοφορούν στο πλαίσιο πιλοτικών δοκιμών όπως ορίζεται σε υπουργική απόφαση που υπογράφεται από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Μεταφορές, Μιχάλη Παπαδόπουλο.

Οι πιλοτικές δοκιμές θα ξεκινήσουν το αμέσως προσεχές διάστημα με ένα 9θέσιο όχημα από τα Τρίκαλα, όπου είχε λάβει χώρα ακόμα ένα πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης. Το λεωφορείο είχε κάνει διαδρομές το 2014 μέχρι να εμπλακεί σε ένα ατύχημα, το 2015.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά τη διεξαγωγή του νέου προγράμματος δοκιμαστικής λειτουργίας, η κυκλοφορία επιβατηγού οχήματος χωρίς την παρουσία οδηγού επ’ αυτού θα γίνεται κατά μήκος συγκεκριμένης αστικής ή περιαστικής διαδρομής, με ομόρροπη φορά προς την υπόλοιπη κυκλοφορία της οδού και σύμφωνα με τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

σήμα αυτόνομη οδήγηση

Νέο σήμα για την ενημέρωση των οδηγών

Για την οριοθέτηση της αστικής ή περιαστικής διαδρομής όπου εκτελείται το πιλοτικό πρόγραμμα θα τοποθετηθεί οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση με ρητή αναφορά στις ημέρες και ώρες ισχύος της πιλοτικής εφαρμογής.

Παράλληλα, στις στάσεις όπου θα κυκλοφορεί το αυτόνομο 9θέσιο όχημα θα τοποθετείται ειδική πληροφοριακή σήμανση με την οποία οι πολίτες ενημερώνονται για την εκτελούμενη διαδρομή του οχήματος, τη συχνότητα των δρομολογίων, το ωράριο λειτουργίας της συγκεκριμένης διαδρομής, το μέγιστο αριθμό των μεταφερόμενων επιβατών, την απουσία οδηγού επί του οχήματος και το χειρισμό του οχήματος μέσω Κέντρου Ελέγχου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας του επιβατηγού οχήματος χωρίς την παρουσία οδηγού επ' αυτού ορίζεται σε 30 χλμ/ώρα.

Φάσεις υλοποίησης

Κατά τη δοκιμαστική περίοδο προβλέπεται, αρχικά, η κυκλοφορία του συγκεκριμένου οχήματος με παρουσία οδηγού και σε δεύτερο στάδιο, η κυκλοφορία χωρίς την παρουσία οδηγού, αλλά με την παρουσία επόπτη εντός του οχήματος και χωρίς την παρουσία λοιπών επιβατών.

Η μετάβαση από το ένα στάδιο στο άλλο γίνεται μόνο μετά από επιτυχή αξιολόγηση του προηγούμενου σταδίου, ενώ σε περίπτωση βλάβης, προβλέπεται η άμεση ακινητοποίηση του οχήματος. 

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ