Έρχεται ο diesel κινέζικος κλώνος του Defender στην Ευρώπη - Ποια εταιρία το κατασκευάζει

Σύμφωνα με τις δηλώσεις των στελεχών, δεν είναι ένα απλό SUV αλλά ένα σκληροτράχηλο όχημα έτοιμο να ανταπεξέλθει σε οποιαδήποτε δύσκολη συνθήκη.
Μπορεί μέχρι στιγμής η πλειοψηφία των οχημάτων που έχουμε δει από την Κίνα να εφοδιάζονται με κινητήρες βενζίνης, όμως σύντομα θα προστεθεί ένα νέο μοντέλο που θα καταναλώνει πετρέλαιο. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου IAA Mobility 2025 του Μονάχου (9-14 Σεπτεμβρίου 2025), η Indimo Automotive GmbH σε συνεργασία με την Beijing Automobile Works (BAW) θα παρουσιάσει για πρώτη φορά στη Γερμανία το BAW 212.

Το σκληροτράχηλο εκτός δρόμου μοντέλο θεωρείται εμβληματικό στην Κίνα, αφού βρίσκεται στην αγορά για περισσότερες από έξι δεκαετίες, με πάνω από 2,5 εκατομμύρια πωλήσεις σε διάφορες γενιές. Η χρήση του δεν έχει περιοριστεί μόνο σε πολιτικό πλαίσιο, αλλά έχει επεκταθεί και στον στρατό της χώρας, φυσικά με τις ανάλογες τροποποιήσεις.
BUY NOW
Τώρα, στην τελευταία γενιά του, έρχεται για πρώτη φορά στην Ευρώπη και θα είναι επίσημα διαθέσιμο για τη γερμανική αγορά. Το νέο BAW 212 παραμένει πιστό στη φιλοσοφία του σκληροπυρηνικού off-road, με σχεδίαση που θυμίζει κάτι ανάμεσα σε Suzuki Jimny και Jeep Wrangler. Ξεχωρίζει για τις έντονες γωνίες και τις κλασικές γραμμές που τονίζουν τη στιβαρότητά του, ενώ στο εσωτερικό του κρύβει σύγχρονη τεχνολογία.

Οι διαστάσεις του οχήματος φτάνουν τα 4,70 μέτρα σε μήκος, 1,90 μέτρα σε πλάτος και 1,93 μέτρα σε ύψος, ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2,86 μέτρων. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας 2λιτρος diesel κινητήρας με ισχύ 166 ίππων, συνδυασμένος με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και «έξυπνο» μηχανικό σύστημα τετρακίνησης.
Επιπλέον, και οι δύο άξονες μπορούν να εξοπλιστούν με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα μπλοκέ διαφορικά, κάτι που τονίζει τη φύση του μοντέλου ως «εργαλείο» για δύσκολα εδάφη και απαιτητικές συνθήκες. Όσον αφορά τις επίσημες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών είναι στα 8,5 λτ./100 χλμ. και 244 γρ./χλμ. CO2 αντίστοιχα.

Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι λιτή, με κύριο στόχο τη λειτουργικότητα και όχι τον εντυπωσιασμό. Το ταμπλό ακολουθεί μια πιο minimal φιλοσοφία, ενσωματώνοντας σύγχρονα στοιχεία όπως ψηφιακό πίνακα οργάνων, μεγάλη κεντρική οθόνη και φυσικά κουμπιά για άμεση πρόσβαση.
Οι off-road δυνατότητες, τουλάχιστον στα χαρτιά, είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές για τους φίλους της εκτός δρόμου περιπέτειας. Η γωνία προσέγγισης φτάνει τις 40,3 μοίρες, η γωνία διαφυγής τις 35,5 μοίρες, η απόσταση από το έδαφος τα 235 χιλιοστά, ενώ το μοντέλο μπορεί να διασχίσει υδάτινο κώλυμα ύψους 659 χιλιοστών και να αναρριχηθεί σε κλίση έως και 80%.

Σύμφωνα με τον Thomas Schelsky, Διευθυντή Ανάπτυξης της IndiMO Automotive, «το BAW 212 δεν είναι SUV για επίδειξη, αλλά ένα πραγματικό off-road. Ανθεκτικό, σκληροτράχηλο και έτοιμο για δύσκολες αποστολές. Αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά το κάνουν ελκυστικό για πολλούς πελάτες».
Η έναρξη πωλήσεων στη Γερμανία θα συμπέσει με την παρουσίασή του στο Σαλόνι του Μονάχου 2025, αν και ο εισαγωγέας δεν έχει ανακοινώσει ακόμη την τιμή. Αξίζει να σημειωθεί ότι η IndiMO Automotive GmbH, με έδρα το Landstuhl, ειδικεύεται στην εισαγωγή κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στη Γερμανία και την Ευρώπη. Ωστόσο, παραμένει άγνωστο αν διατεθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές εκτός της γερμανικής.