Έρχεται η τεχνολογία που θα μειώσει την κατανάλωση καυσίμου

Adaptive Cruise Control 1

Ένα από τα δημοφιλέστερα βοηθήματα του οδηγού αναβαθμίζεται σύντομα με σκοπό να εξοικονομήσει καύσιμα και ενέργεια, σε όλους τους τύπους οχημάτων.

Το cruise control δεν χρειάζεται συστάσεις καθώς αποτελεί μέρος του εξοπλισμού όλων σχεδόν των αυτοκινήτων που πωλούνται στην αγορά, ενώ ανά τακτά χρονικά διαστήματα εμπλουτίζεται με νέες λειτουργίες.

Η εξέλιξη του συστήματος δεν σταματά, με την ZF να παρουσιάζει τη νέα γενιά cruise control που βοηθά στην μείωση της κατανάλωσης τόσο στα αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας όσο και στα ηλεκτρικά.

Το cruise control είναι ένα από πρώτα βοηθήματα οδήγησης που τοποθετήθηκαν στα αυτοκίνητα. Όταν κυκλοφόρησε, ήταν διαθέσιμο μόνο στα ακριβά μοντέλα, αλλά όπως είναι λογικό το κόστος του μειώνονταν σταδιακά μέχρι να γίνει μέρος του εξοπλισμού όλων των αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Adaptive Cruise Control 2

Αρχικά, το σύστημα επέτρεπε να ρυθμιστεί και να διατηρηθεί μόνο μια ταχύτητα ώστε να μην υπερβαίνει τα όρια ταχύτητας, επιτρέποντας στον οδηγό να σηκώσει το πόδι απο το πεντάλ του γκαζιού.

Έχει υποστεί αρκετές βελτιώσεις και προσθήκες με την πάροδο του χρόνου, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών ανάκτησης ταχύτητας μετά από φρενάρισμα ή με ρύθμιση απόστασης ασφαλείας. Όμως, πέρα από όλες αυτές τις τεχνολογίες, υπήρξαν πολλοί που επεσήμαναν ότι η χρήση του μείωνε και την κατανάλωση καυσίμου.

Η αλήθεια είναι ότι το cruise control δεν είχε σχεδιαστεί για να μειώνει την κατανάλωση καυσίμου. Μέχρι τώρα όμως, γιατί με την αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι απαραίτητο να βρεθεί τρόπος να μειωθεί η κατανάλωση και να αυξηθεί η αυτονομία.

ZF Eco Control 4 ACC
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ερευνητές και μηχανικοί της ZF παρουσίασαν την τελευταία εκδοχή του συστήματος, που πλέον δεν το ονομάζουν ACC, αλλά Eco Control 4 ACC. Είναι ένα σύστημα που βασίζεται στην πρόβλεψη, εξοπλισμένο με έναν ισχυρό αλγόριθμο που εξετάζει τα δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης σε πραγματικό χρόνο, ανηφόρες και κατηφόρες, στροφές ή όρια ταχύτητας, επιπλέον των παραμέτρων λειτουργίας του κινητήρα, είτε είναι καύσης, είτε υβριδικός, είτε ηλεκτρικός. Σύμφωνα με τις δοκιμές που πραγματοποίησαν, εξοικονομεί έως και 8% καύσιμο.

Το σύστημα αναλύει όλες τις μεταβλητές σε μία απόσταση από το αυτοκίνητο έως και 500 μέτρα, επομένως έχει αρκετό χρόνο για να προσαρμόσει τη λειτουργία του cruise control σε μια διαδρομή. Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι έχει ήδη περάσει όλες τις δοκιμές, συμπεριλαμβανομένων των δοκιμών επικύρωσης, και είναι έτοιμο να μπει στην παραγωγή.

Η ZF αναφέρει ότι θα το δούμε το 2024 σε διάφορα οχήματα, επιβατικά και επαγγελματικά, αλλά κρατά μυστικό τη μάρκα που θα το λανσάρει.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ