Επένδυση μαμούθ στο εργοστάσιο-θαύμα της Ευρώπης -Πού θα δημιουργηθούν 4.000 νέες θέσεις εργασίας

Ξεκίνησαν οι εργασίες για την κατασκευή του πρώτου κτιρίου του νέου εργοστασίου μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο Somerset της Αγγλίας, ενός από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως, με την έναρξη της λειτουργίας του να έχει προγραμματιστεί για το 2027.
Περίπου έναν χρόνο μετά την έγκριση του έργου, του οποίου η επένδυση ανέρχεται στα 4,67 δισ. ευρώ, και υλοποιείται από τον ινδικό όμιλο Tata Group, ξεκινούν οι εργασίες για την κατασκευή του πολυαναμενόμενου εργοστασίου.
Πιο συγκεκριμένα, ανεγέρθηκαν οι πρώτοι χαλύβδινοι σκελετοί του κεντρικού κτιρίου παραγωγής, με εκπροσώπους της Agratas -θυγατρικής εταιρείας του ομίλου Tata η οποία κατασκευάζει μπαταρίες- να κάνουν λόγο για ένα σημαντικό ορόσημο.
BUY NOW

Η συγκεκριμένη μονάδα θα είναι το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής της Tata Motors (μητρική της βρετανικής Jaguar Land Rover Automotive PLC) εκτός Ινδίας, ενώ με παραγωγική δυνατότητα που υπολογίζεται στις 40 γιγαβατώρες (GWh), θα αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια αυτού του είδους παγκοσμίως.
Η εν λόγω παραγωγική δυνατότητα αντιστοιχεί σχεδόν στο 50% των συνολικών αναγκών του Ηνωμένου Βασιλείου σε μπαταρίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, με βάση εκτιμήσεις για την τοπική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Το εργοστάσιο θα δημιουργήσει 4.000 νέες θέσεις εργασίας, ενώ εκτός από αυτές, αναμένεται η δημιουργία χιλιάδων επιπλέον θέσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς πολλές υποστηρικτικές και τεχνολογικές επιχειρήσεις αναμένεται να εγκατασταθούν στην ευρύτερη περιοχή.

Σε πρώτο στάδιο το εργοστάσιο θα παράγει μπαταρίες για την Tata Motors και την JLR, ενώ σε μεταγενέστερο χρόνο θα επεκτείνει την παραγωγή της και για άλλες κατηγορίες οχημάτων, όπως επαγγελματικά και δίκυκλα.
Σύμφωνα με τον Earl Wiggins, αντιπρόεδρο επιχειρήσεων παραγωγής της Agratas, «πρόκειται για μια μονάδα που θα διαδραματίσει τεράστιο ρόλο στην εφοδιαστική αλυσίδα των ηλεκτρικών οχημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο».
Ωστόσο σύμφωνα με το Faraday Institution, που ειδικεύεται στην επιστημονική έρευνα για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, το Ηνωμένο Βασίλειο θα χρειαστεί 100 GWh έως το 2030 και 200 GWh ως το 2040, προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό στον κλάδο της κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων.