208

Εργοστάσιο γυρίζει τους διακόπτες: Παρατάει τα ηλεκτρικά και πηγαίνει στους V8 – Ποια εταιρεία είναι;

Εργοστάσιο Orion

Στο επίκεντρο της στρατηγικής της μάρκας τα θερμικά μοντέλα - «Γυρνάει την πλάτη του» το εργοστάσιο στα ηλεκτρικά.

Σε μια εντυπωσιακή ανατροπή πλεύσης, η General Motors ανακοίνωσε ότι το εργοστάσιό της Orion Assembly θα εγκαταλείψει τα σχέδια αποκλειστικής παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και από το 2027 θα κατασκευάζει και πάλι παραδοσιακά μοντέλα με κινητήρες V6 και V8, όπως τα Cadillac Escalade, Chevrolet Silverado και GMC Sierra.

Πρόκειται για μια απόφαση που έχει ιδιαίτερο βάρος, καθώς το εργοστάσιο Orion είχε ανακηρυχθεί, μόλις έξι χρόνια πριν, ως η αιχμή του δόρατος στην «ηλεκτρική επανάσταση» της GM. Τότε, η εταιρεία είχε επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια προκειμένου να μετατρέψει την εγκατάσταση σε μια υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Μάλιστα, η επικεφαλής του ομίλου, Mary Barra, είχε δηλώσει ότι το εργοστάσιο θα μπορούσε να φτάσει ετήσια δυναμικότητα 600.000 ηλεκτρικών pick-up, τριπλασιάζοντας τις θέσεις εργασίας σε σχέση με το 2023, όταν απασχολούνταν περίπου 1.200 εργαζόμενοι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μετάβαση αυτή είχε λάβει και κρατική ενίσχυση, με την πολιτεία του Μίσιγκαν να εγκρίνει ένα πακέτο 480 εκατομμύριων δολαριών για την πλήρη μετατροπή του εργοστασίου σε μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.

Ωστόσο,οι προσπάθειες της ηγετικής ομάδας της GM δεν απέφεραν καρπούς. Η περιορισμένη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανάγκασε την GM να μεταφέρει την κύρια παραγωγή των EVs της στο εργοστάσιο Factory Zero στο Ντιτρόιτ, αφήνοντας το Orion να ασχολείται μόνο με την κατασκευή μπαταριών.

Ταυτόχρονα, η εμπορική αποτυχία του Chevrolet Bolt, που αποτέλεσε το πρώτο «καμπανάκι» για την εταιρεία, ήταν ένας ακόμη λόγος που η GM προχώρησε σε αυτή την απόφαση. Παρά τις επιδοτήσεις και τα μεγαλόπνοα πλάνα, η GM τελικά αποφάσισε να επαναφέρει τα κλασικά σύνολα εσωτερικής καύσης, τα οποία εξακολουθούν να αποτελούν τη «ραχοκοκαλιά» των πωλήσεων σε αρκετές αγορές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξιοσημείωτο είναι πως, παρά την απόκλιση από τους αρχικούς στόχους περί «ηλεκτροκίνησης», οι πολιτικοί που πριμοδότησαν την οικονομική στήριξη στην GM, δεν θεωρούν ότι η εταιρεία παραβιάζει τους όρους της επιχορήγησης. Όπως αναφέρουν, η εταιρεία τήρησε τον βασικό όρο που ήταν η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Το γεγονός ότι αυτές αφορούν την παραγωγή παραδοσιακών αυτοκινήτων αντί για ηλεκτρικά, φαίνεται πως αντιμετωπίζεται ως… λεπτομέρεια.

Σε κάθε περίπτωση, η επιστροφή ακόμα μιας μεγάλης εταιρείας στα θερμικά μοτέρ δείχνει ότι οι κινητήρες καύσης ,τουλάχιστον για την ώρα,δεν έχουν πει ακόμη την τελευταία τους λέξη.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ