Τελειώνει ο χρόνος για το εργοστάσιο-θαύμα της Ευρώπης -Πότε κατεβάζει ρολά και μπαίνει οριστικό λουκέτο

Εξαντλούνται γρήγορα οι τελευταίες ελπίδες της Northvolt για ανεύρεση λύσης που θα την κρατήσει στη ζωή, καθώς σύμφωνα με δημοσιεύματα στον σουηδικό Τύπο, απομένουν λίγες ημέρες μέχρι να διακόψει οριστικά την παραγωγή.
Τον περασμένο Νοέμβριο η Northvolt είχε καταφύγει σε καθεστώς προστασίας από πτώχευση στο πλαίσιο του Άρθρου 11 του πτωχευτικού κώδικα των ΗΠΑ, σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσει κεφάλαια για την αντιμετώπιση προβλημάτων στο εργοστάσιό της στη βόρεια Σουηδία. Ακολούθως, η εταιρεία υπέβαλε αίτηση για πτώχευση και στη Σουηδία τον περασμένο Μάρτιο.
Λίγο αργότερα η Scania, μέλος του ομίλου VW, αγόρασε τη μονάδα κατασκευής μπαταριών βαριάς βιομηχανίας της Northvolt, σηματοδοτώντας την πρώτη πώληση περιουσιακών στοιχείων της πτωχευμένης πλέον σουηδικής εταιρείας.
BUY NOW

Τώρα δημοσιεύματα από τον διεθνή Τύπο αναφέρουν ότι η Northvolt κρέμεται από μία κλωστή, καθώς κινδυνεύει να σταματήσει οριστικά την παραγωγή της έως τον Ιούνιο του 2025.
Πιο συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι η παραγωγή της Northvolt θα διακοπεί οριστικά αν δεν βρεθεί αγοραστής, ο οποίος θα είναι διατεθειμένος να πληρώσει το τεράστιο χρέος της εταιρείας, το οποίο πλέον υπολογίζεται στα 10 δισ. ευρώ.

Σήμερα, η παραγωγή της αφορά κυψέλες για μπαταρίες στα βαρέα οχήματα της Scania, όμως οι δραστηριότητές της βρίσκονται κοντά σε πλήρη παύση.
Στις 22 Μαΐου, απευθυνόμενος στους 900 εργαζομένους του εργοστασίου στο Skellefteå της Σουηδίας, ο Matthias Arleth, εκπρόσωπος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, αναφέρθηκε στη σοβαρότητα της κατάστασης, με μία ανακοίνωση που έμοιαζε με ύστατη προειδοποίηση.

Μια σανίδα σωτηρίας θα μπορούσε να εμφανιστεί από την Κίνα, αφού ο Robin Zeng, ιδρυτής και πρόεδρος της CATL φαίνεται να εξετάζει το ενδεχόμενο παρέμβασης, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι πρόκειται για ένα περίπλοκο βήμα που θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες.
Το εγχείρημα της Northvolt, που για χρόνια παρουσιαζόταν ως η ευρωπαϊκή απάντηση στην ασιατική κυριαρχία στον τομέα των μπαταριών, κινδυνεύει να καταρρεύσει. Και χωρίς αγοραστή που θα είναι διατεθειμένος να αναλάβει το τεράστιο χρέος της, αυτό ίσως γίνει μέσα στις επόμενες εβδομάδες.