Αυτό είναι το νέο έργο που θα δώσει τέλος στην πιο επικίνδυνη γέφυρα στην Ελλάδα

γέφυρα Σκάλα Λακωνίας

Παρελθόν θα αποτελέσει η γέφυρα του ποταμού Ευρώτα στη Σκάλα που έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως η πιο επικίνδυνη στη χώρα μας.

Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας θα περάσει σύντομα μία από τις πιο επικίνδυνες υποδομές στην Ελλάδα, η γέφυρα του ποταμού Ευρώτα στη Σκάλα Λακωνίας, που πλέον έχει ηττηθεί από τον χρόνο και δείχνει ανήμπορη να εξασφαλίσει ασφαλές μετακινήσεις στους πολίτες.

Η σκυτάλη θα παραδοθεί σε μια νέα σύγχρονη υποδομή, η οποία έχει αρχίσει να κατασκευάζεται ώστε να είναι έτοιμη έως το τέλος του 2024, σύμφωνα με τον σχεδιασμό.

Πριν από λίγες ημέρες και συγκεκριμένα την Τετάρτη 27 Μαρτίου, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Δημήτρη Πτωχός, μετέβη στη γέφυρα όπου πραγματοποίησε αυτοψία στις εργασίες για τη νέα γέφυρα του Ευρώτα, ενώ εξέφρασε την εκτίμησή του ότι το έργο δεν θα ολοκληρωθεί εντός του χρονοδιαγράμματος που είχε αρχικά προβλεφθεί (δηλ. εντός του έτους) -μεταξύ άλλων- εξαιτίας κάποιων καιρικών φαινομένων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
γέφυρα ευρώτα

Υπενθυμίζεται ότι οι εργασίες προσωρινά έχουν σταματήσει, μιας και για να προχωρήσουν απαιτείται η κοίτη του ποταμού να είναι στεγνή. Παράλληλα, ανέφερε ότι η διαφαινόμενη καθυστερήση έχει να κάνει «και με θέματα ρεστότητας».

Η θεμελίωση της νέας γέφυρας ξεκίνησε τον περασμένο Μάιο, και σήμερα έχουν ολοκληρωθεί τα δύο ακρόβαθρα.

γέφυρα ευρώτα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το έργο

Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 4.465.000 ευρώ που περιλαμβάνει την κατασκευή οδικών και τεχνικών έργων συνολικού μήκους 310 μέτρων και ειδικότερα την κατασκευή νέας γέφυρας μήκους 90 μέτρων στον ποταμό Ευρώτα και την συναρμογή της με το υφιστάμενο εθνικό οδικό δίκτυο. Η σύμβαση υπεγράφη στις 8 Μαρτίου 2023.

γέφυρα Ευρώτα

Η νέα γέφυρα κατασκευάζεται δίπλα στην υπάρχουσα μεταλλική, ενώ σύμφωνα με τις προδιαγραφές της, ο φορέας του καταστρώματος θα είναι σύμμικτος και θα αποτελείται από χαλύβδινες δοκούς ενσωματωμένες εντός οπλισμένου σκυροδέματος.

Το κατάστρωμα της νέας γέφυρας θα έχει πλάτος κυκλοφορίας οχημάτων 9 μέτρων και εκατέρωθεν αυτού προβλέπεται η κατασκευή δυο πεζοδρομιών πλάτους 2,10 μέτρων έκαστο, για την ασφαλή κυκλοφορία και των πεζών.

γέφυρα Ευρώτα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα τοποθετηθεί, επίσης, η απαραίτητη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, δηλαδή διαγραμμίσεις, στηθαία ασφαλείας και πινακίδες, με στόχο την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και τη διασφάλιση της ομαλής συνύπαρξής τους με τους πεζούς.

Αναφορικά με την παλιά γέφυρα, αυτή δεν θα κατεδαφιστεί, αλλά θα αποκατασταθεί ώστε να αξιοποιηθεί ως πεζογέφυρα. Επιπροσθέτως, θα γίνουν εργασίες ανάπλασης του περιβάλλοντος χώρου, ενώ θα δημιουργηθούν και χώροι πρασίνου/ψυχαγωγίας, προσφέροντας στους πολίτες μια καλαίσθητη υποδομή.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ