Το έργο του αιώνα -Το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό τούνελ της Ευρώπης γίνεται πραγματικότητα

Branner Base tunnel

Προχωρά η κατασκευή της σιδηροδρομικής σήραγγας που θα αλλάξει τις μεταφορές στην Ευρώπη, συρρικνώνοντας τις αποστάσεις.

Έργο-ορόσημο θεωρείται για την Ευρώπη η κατασκευή του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού τούνελ επί του εδάφους της, Brenner Base Tunnel, το οποίο θα «τρυπάει» τις Άλπεις ενώνοντας την πόλη Innsbruck στην Αυστρία με το Franzensfeste, ένα χωριό στο Νότιο Τιρόλο στην Ιταλία.

Η κατασκευή του τούνελ μήκους 64 χλμ., που έχει ορίζοντα ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2032, προχωράει με αμείωτη ένταση, ενώ προ ολίγων εβδομάδων παραδόθηκε το κατά σειρά 7o μηχάνημα διάνοιξης σηραγγών, το οποίο είναι τεχνολογίας διπλής ασπίδας (double shield TBM) η οποία ενδείκνυται για σκληρούς γεωσχηματισμούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
brenner base tunnel

Το μηχάνημα, το οποίο κατασκευάστηκε από τη γερμανική εταιρεία Herrenknecht έχει διάμετρο 10.370 χλστ., μήκος 183 μ. και βάρος 2.700 τόνων, ενώ φαίνεται ότι η εταιρεία ετοιμάζει και το κατά σειρά 8ο σειρά μηχάνημα TBM.

Κατασκευάζονται δύο ξεχωριστές σήραγγες (single-track main tubes) σε απόσταση 40 έως 70 μέτρα μακριά η μία από την άλλη, ενώ ανά 333 μέτρα θα υπάρχουν και μικρότερα τούνελ για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, αλλά και τις ανάγκες των logistics.

Branner Base tunnel
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται ότι το πέρασμα Μπρενέρο, μέσω των Άλπεων, που αποτελεί το σύνορο μεταξύ της Ιταλίας και Αυστρίας, συνιστά μία από τις σημαντικότερες κυκλοφοριακές συνδέσεις μεταξύ Βόρειας και της Νότιας Ευρώπης.

Στόχος κατασκευής του τούνελ, που θα συνδυάζει τις εμπορευματικές με τις επιβατικές μεταφορές, είναι να βελτιωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ του Βόρειου και του Νότιου Τιρόλο (Μπολτσάνο), καθιστώντας δυνατή τη διάσχιση των Άλπεων σε πολύ μικρότερους χρόνους απ' ό,τι σήμερα.

Branner Base tunnel

Ειδικότερα, το Brenner Base Tunnel θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή (σ.σ. ολοκληρώθηκε το 1867) όπου τα τρένα κινούνται με ταχύτητες έως και 70 χλμ./ώρα, εξαιτίας των απότομων κλίσεων του εδάφους στο οποίο βρίσκονται οι γραμμές.

Το σιδηροδρομικό τούνελ έχει σχεδιαστεί για να υποστηρίζει ταχύτητες έως και 250 χλμ./ώρα για τις επιβατικές μεταφορές, και 120 χλμ./ώρα για τις εμπορευματικές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, τα επιβατικά τρένα θα ολοκληρώνουν το κομμάτι μεταξύ του Innsbruck και της Fortezza θα σε μόλις 25 λεπτά, αντί για τα 80 λεπτά που απαιτούνται με τη σημερινή σύνδεση.

Branner Base tunnel

Όπως αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα του Brenner Base Tunnel, πρόκειται για ένα πρωτοποριακό έργο μηχανικής που θα βελτιώσει αισθητά τις εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές στην καρδιά της Ευρώπης. Το κόστος του ανέρχεται σε περίπου 10 δισ. ευρώ.

Το έργο Brenner Base Tunnel ευθυγραμμίζεται με τον στόχο της ΕΕ για την ανάπτυξη ενός Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) που θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων βιώσιμης κινητικότητας της ΕΕ, στην ορθή λειτουργία της εσωτερικής αγοράς και στην οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή της ΕΕ. 

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ