
Οι ρετρό επιρροές στην κατασκευή των αυτοκινήτων είναι πιο δημοφιλείς από ποτέ. Κάποιες εταιρείες παράγουν μοντέλα, που εμπνέονται τον σχεδιασμό τους από οχήματα περασμένων δεκαετιών.
Θα μπορούσαν οι αναδυόμενοι προβολείς, να είναι το νέο χαρακτηριστικό που θα επέστρεφε; Έτσι κι αλλιώς, η μόδα κάνει κύκλους. Το κάποτε «κυριαρχικό» γνώρισμα των φωτιστικών σωμάτων χάθηκε, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες στράφηκαν σε απλούστερες, πιο αεροδυναμικές και ίσως πιο κομψές λύσεις.
Να υπενθυμίσουμε πως οι πρώτοι αναδιπλούμενοι προβολείς εμφανίστηκαν το 1935. Η Cord παρουσίασε το πρωτότυπό της «810» στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης. Την ίδια τεχνολογία θα χρησιμοποιούσε και η Alfa Romeo στην 8C 2900A Berlinetta, μόλις έναν χρόνο μετά. Ακολούθησε η Buick Y-Job το 1938 και μερικά έτη αργότερα η Lotus Elan (1962).
BUY NOW

Κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του 1970, 1980 και 1990, οι αναδυόμενοι προβολείς γνώρισαν ιδιαίτερη άνθηση στις ΗΠΑ. «Δυστυχώς» τα τελευταία μοντέλα παραγωγής που διέθεταν τέτοια φώτα, ήταν η Lotus Esprit και η Chevrolet Corvette C5. Και των δύο, η παραγωγή σταμάτησε το 2005. Όπως είπαμε και παραπάνω, οι εταιρείες υιοθέτησαν άλλους τρόπους σχεδιασμού, οι οποίοι ήταν συν τοις άλλοις οικονομικότεροι, ελαφρύτεροι, αλλά και ασφαλέστεροι για την προστασία των πεζών, διότι η νομοθεσία παίζει πλέον το δικό της ρόλο.
Η Audi είναι μια μάρκα που πρωτοστατεί στην τεχνολογία των φωτιστικών σωμάτων εδώ και αρκετό καιρό. Το 2013 ξεκίνησε την εξέλιξη των Matrix LED, ενώ πρόσφατα παρουσίασε το νέο Q3 με το αναβαθμισμένο σύστημα Digital Matrix LED, το οποίο διαθέτει micro-LED με ημιαγωγούς που είναι πιο λεπτοί και από μια τρίχα. Πίσω από τους προβολείς κρύβεται ο expert Dr. Michael Kruppa.

Αυτό που είναι το σημαντικό για τους κατασκευαστές είναι η λειτουργικότητα και η ομορφιά. Το να συνδεόταν η σύγχρονη τεχνολογία μαζί και με αναδυόμενους προβολείς, οπωσδήποτε θα περιέπλεκε το θέμα, με πολλαπλές επιπτώσεις (βάρος, κόστος κ.α.). Η τάση είναι πλέον οι διαιρούμενοι προβολείς με LED. Και ειδικά τα φώτα ημέρας. Για μερικούς θεωρούνται σε μεγάλο βαθμό η εξέλιξη των αναδιπλούμενων. Το να υπάρχει καινούργιο μοντέλο μαζικής παραγωγής, με την αισθητική για παράδειγμα του πρωτότυπο Mazda Iconic SP, είναι μάλλον απίθανο.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ