
Σε σημερινές δηλώσεις του, ο υφυπουργός Μεταφορών και Συγκοινωνιών, Κωνσταντινός Κυρανάκης επιβεβαίωσε την σταδιακή απόσυρση των τρόλεϊ από τους δρόμους της Αθήνας.
Οριστικό και με κάθε επισημότητα το τέλος των τρόλεϊ από τους δρόμους της Αθήνας, όπως επιβεβαίωσε σήμερα ο Υπουργός Μεταφορών και Συγκοινωνιών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Σε δηλώσεις του το πρωί της 1ης Αυγούστου στον τηλεοπτικό σταθμό του ΣΚΑΪ, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι τα τρόλεϊ πρόκειται να αποσυρθούν σταδιακά, στο πλαίσιο της συνολικής ανανέωσης του στόλου των δημόσιων συγκοινωνιών που διαχειρίζεται ο ΟΑΣΑ.
Η συγκεκριμένη απόφαση είχε συζητηθεί εκτενώς το προηγούμενο διάστημα, ωστόσο είναι η πρώτη φορά που επιβεβαιώνεται επίσημα από κυβερνητικό στέλεχος. Ο κ. Κυρανάκης εξήγησε πως ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την προμήθεια νέων τρόλεϊ, όμως αυτό το ενδεχόμενο απορρίφθηκε λόγω του υπερβολικού κόστους που απαιτείται για την αναβάθμιση του υπάρχοντος δικτύου των εναέριων καλωδίων και υποδομών.
BUY NOW

Το σχέδιο της σταδιακής κατάργησης των τρόλεϊ θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις. Πρώτα, θα ξεκινήσει το ξήλωμα των καλωδίων και των στύλων υποστήριξης από διάφορα σημεία της Αθήνας και του Πειραιά, με εξαίρεση μεγάλους οδικούς άξονες, όπως η λεωφόρος Συγγρού, όπου τα δρομολόγια θα συνεχιστούν με αυξημένη συχνότητα για ένα διάστημα. Στη συνέχεια, θα προχωρήσει η αντικατάσταση των τρόλεϊ από νέα ηλεκτρικά λεωφορεία. Το προσωπικό που εργάζεται σήμερα στον τομέα των τρόλεϊ αναμένεται να απορροφηθεί στις νέες θέσεις που θα δημιουργηθούν για τη λειτουργία του ανανεωμένου στόλου.
Η απόφαση αυτή συνδέεται άμεσα και με την κατάσταση του υφιστάμενου στόλου. Τα περισσότερα από τα τρόλεϊ που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους της πρωτεύουσας έχουν ηλικία άνω των 20 ετών, φτάνοντας πρακτικά το όριο ζωής ενός αστικού μεταφορικού μέσου. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις συχνές βλάβες και την αύξηση του κόστους συντήρησης, ενισχύει το επιχείρημα για την ανάγκη αντικατάστασής τους.

Υπενθυμίζεται ότι τα τρόλεϊ έχουν παρουσία στην Αθήνα από το 1953 και για πολλές δεκαετίες αποτέλεσαν το πιο φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μαζικής μεταφοράς, ιδιαίτερα την περίοδο πριν από τη μαζική διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στα οχήματα. Σήμερα στην Αθήνα κυκλοφορούν περίπου 210 τρόλεϊ, εκ των οποίων τα περισσότερα αποκτήθηκαν την πενταετία 1999-2004. Ωστόσο, με τη ραγδαία εξέλιξη των τεχνολογιών στην ηλεκτροκίνηση και την ευρεία υιοθέτησή της στα μέσα μεταφοράς παγκοσμίως, τα τρόλεϊ θεωρούνται πλέον ένα ξεπερασμένο μέσο αστικής μετακίνησης.
Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες πληροφορίες, ο ΟΑΣΑ προγραμματίζει την προμήθεια περισσότερων από 250 ηλεκτρικών λεωφορείων στα επόμενα χρόνια, τα οποία θα καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος των αστικών μεταφορών στην Αθήνα.