
Η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε τη νέα γενιά του δημοφιλούς SUV, η οποία στοχεύει τόσο στην ευρωπαϊκή όσο και στη διεθνή αγορά.
Το Mazda CX-5, με περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, περνά επίσημα στην τρίτη του γενιά, ακολουθώντας, σύμφωνα με την εταιρεία, τα βήματα και υιοθετώντας τα δυνατά σημεία των προκατόχων του, προσθέτοντας ταυτόχρονα πιο τολμηρό σχεδιασμό, αυξημένη άνεση στο εσωτερικό και σημαντικά βελτιωμένη χρηστικότητα στην καθημερινή χρήση.
Εξωτερικά, εξακολουθεί να βασίζεται στη σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo, σε μια πιο ανανεωμένη εκδοχή, που ενισχύει ακόμη περισσότερο τη δυναμική του εμφάνιση, παραμένοντας πιστή στις αναλογίες του πρώτου μοντέλου.
BUY NOW

Με βασική σχεδιαστική αρχή το “Wearable Gear”, όπου το SUV προσαρμόζεται φυσικά στον τρόπο ζωής του οδηγού, το μήκος του αμαξώματος αυξήθηκε κατά 15 χιλιοστά, όπως και το μετατρόχιο για καλύτερη σταθερότητα (μήκος 4,69 μ., πλάτος 1,86 μ.). Ταυτόχρονα μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιο (2,18 μ.), όπου σε συνδυασμό με το ανασχεδιασμένο και ελαφρώς ανασηκωμένο εμπρός τμήμα, αυξάνεται ο διαθέσιμος εσωτερικός χώρος χωρίς να θυσιάζεται η σπορ και στιβαρή εμφάνιση.

Η μάσκα έχει επανασχεδιαστεί, φέρνοντας φαρδύτερα ανοίγματα στον προφυλακτήρα, ενώ νέα είναι τόσο τα φωτιστικά σώματα όσο και το χαρακτηριστικό Signature Wing που πλαισιώνει τη διπλή φωτεινή υπογραφή. Παράλληλα, οι νέες λεπτές LED γραμμές και η αντικατάσταση του παραδοσιακού λογότυπου με την ονομασία “MAZDA” προσδίδουν έναν πιο σύγχρονο χαρακτήρα. Το νέο CX-5 θα διατίθεται με ζάντες έως και 19 ιντσών, με τους ενδιαφερόμενους να μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε οκτώ χρώματα αμαξώματος, με ένα εξ αυτών να είναι εντελώς καινούργιο.
Η καμπίνα του νέου Mazda CX-5 έχει σχεδιαστεί με βάση την ιαπωνική αρχή «Ma», που δίνει έμφαση στην ισορροπία, την καθαρότητα των γραμμών και την αίσθηση ευρυχωρίας. Το ταμπλό ακολουθεί οριζόντια σχεδίαση, ενισχύοντας την αίσθηση πλάτους και αρμονίας, ενώ στο κέντρο του δεσπόζει οθόνη αφής 12,9 ή 15,6 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση. Η κεντρική κονσόλα διαθέτει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και ενσωματωμένο ασύρματο φορτιστή Qi, με τα υλικά και τις επενδύσεις να έχουν επιλεγεί με γνώμονα την ανθεκτικότητα στην καθημερινή χρήση, ακόμη και από υφάσματα όπως το τζιν.

Οι επιλογές εσωτερικής επένδυσης ποικίλλουν, περιλαμβάνοντας μαύρο ύφασμα, οικολογικό δέρμα σε μαύρο ή διχρωμία, καθώς και γνήσιο δέρμα σε μαύρο ή sport tan, ανάλογα με την έκδοση. Συνολικά, θα προσφέρονται τέσσερις εξοπλιστικά πακέτα.
Η βασική έκδοση Prime-Line, διαθέσιμη αποκλειστικά ως προσθιοκίνητη, περιλαμβάνει πλήρη εξοπλισμό, με ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, full LED προβολείς, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και οθόνη αφής 12,9 ιντσών με ενσωματωμένες λειτουργίες Google.
Η Centre-Line εστιάζει περισσότερο στην άνεση και την εμφάνιση, με ζάντες 19 ιντσών, φιμέ τζάμια, head-up display, ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και ηλεκτρικά ελεγχόμενη πίσω πόρτα.
Η έκδοση Exclusive-Line απευθύνεται σε όσους ζητούν περισσότερη πολυτέλεια, προσθέτοντας ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα συνοδηγού, θερμαινόμενα πίσω καθίσματα, πίσω θύρες USB-C, πανοραμική ηλιοροφή, premium ηχοσύστημα BOSE® 12 ηχείων και κάμερα 360 μοιρών. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η Homura, η οποία ενσωματώνει αισθητικές διαφοροποιήσεις εξωτερικά και πλούσιο εξοπλισμό, όπως ambient φωτισμό στο εσωτερικό, αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, προσαρμοζόμενα LED φώτα, hands-free πίσω πόρτα, μεγαλύτερη οθόνη αφής 15,6 ιντσών και πανοραμική ηλιοροφή.

Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 583 λίτρα σε πενταθέσια διάταξη και φτάνει έως και τα 2.019 λίτρα με αναδιπλωμένα πίσω καθίσματα. Σύμφωνα με τη Mazda, η καμπίνα έχει σχεδιαστεί ώστε να φιλοξενεί με άνεση πέντε ενήλικες επιβάτες.
Αρχικά, το CX-5 θα προσφέρεται αποκλειστικά με τον νέο βενζινοκινητήρα 2.5 e-Skyactiv G με ισχύ 141 ίππων και σύστημα Mazda M Hybrid 24V, ο οποίος συνεργάζεται με το νέο σύστημα brake-by-wire, βελτιώνοντας τόσο την απόδοση φρεναρίσματος όσο και την ανάκτηση ενέργειας.
Το μοτέρ συνδυάζεται με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ενώ ο πελάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD) ή στους τέσσερις τροχούς (AWD). Το σύστημα περιλαμβάνει και απενεργοποίηση κυλίνδρων για μείωση της κατανάλωσης, ενώ φυσικά είναι συμβατό με το πρότυπο εκπομπών Euro 6e και έχει αναπτυχθεί με γνώμονα τη συμμόρφωση στο μελλοντικό Euro 7.

Παράλληλα, το ολοκαίνουριο CX-5 ενσωματώνει το πιο προηγμένο πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης οδηγού (ADAS) στην ιστορία του μοντέλου. Η νέα τεχνολογική βάση έχει σχεδιαστεί για να βελτιώνει τη συγκέντρωση του οδηγού, να προλαμβάνει κινδύνους και να ενισχύει την ψυχραιμία σε συνθήκες καθημερινής ή ταξιδιωτικής οδήγησης.
Ξεχωρίζουν μεταξύ άλλων το αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (SBS) με αναγνώριση του τέλους ουρών και υποβοήθηση σε χαμηλές ταχύτητες, η διευρυμένη ειδοποίηση τυφλού σημείου (BSM) με ανίχνευση ποδηλατών και οχημάτων κατά τη στροφή, καθώς και το νέο Driver Emergency Assist (DEA), το οποίο ενεργοποιείται αν εντοπιστεί αδράνεια ή κόπωση από τον οδηγό, φρενάρει ομαλά, ενεργοποιεί τα αλάρμ και σταματά το όχημα με ασφάλεια.

Επιπλέον, το CX-5 διαθέτει ημιαυτόνομες λειτουργίες οδήγησης όπως υποβοήθηση στην κίνηση (CTS), υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας (LCA), και adaptive cruise control με φρενάρισμα πριν από στροφές, ενω νέα προσθήκη αποτελεί το Proactive Driver Assist (PDA), το οποίο εφαρμόζει αυτόματα ήπια επιβράδυνση όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το γκάζι, ενισχύοντας την άνεση και τη ροή κατά την οδήγηση.
Το νέο Mazda CX-5 αναμένεται στις αντιπροσωπείες στα τέλη του έτους, με ενδεικτική τιμή εκκίνησης στη Γερμανία τα 34.500 ευρώ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ