Επικίνδυνη η οδήγηση φορτηγών και λεωφορείων από 17χρονους;

young-truck1

Αρκετοί Ευρωβουλευτές εκτιμούν ότι χάθηκε μια ευκαιρία να  ενισχυθούν οι κανόνες στην Ευρώπη για την οδική ασφάλεια.

Η πλειοψηφία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τάχθηκε υπέρ της μείωσης των ορίων ηλικίας των νέων επαγγελματιών οδηγών, με αποτέλεσμα σύμφωνα με την κ. Κουντουρά να χαθεί μία σημαντική ευκαιρία να  ενισχυθούν οι κανόνες στην Ευρώπη για την οδική ασφάλεια.

Η αναθεώρηση της ευρωπαϊκής Οδηγίας για τις άδειες οδήγησης που υπερψηφίστηκε χθες στην Ολομέλεια, ναι μεν περιλαμβάνει μέτρα στη θετική κατεύθυνση - ψηφιακές άδειες, εκπαίδευση των υποψηφίων σε δύσκολες συνθήκες, αυστηρότεροι κανόνες και περιορισμοί για τους νέους οδηγούς -, όμως οδηγεί σε μείωση των ορίων ηλικίας για την απόκτηση επαγγελματικού διπλώματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Έλενα Κουντουρά εξέφρασε την έντονη απογοήτευσή της για την μείωση των ορίων ηλικίας και την αγωνία της για την αύξηση των κινδύνων στους ευρωπαϊκούς δρόμους που η μείωση αυτή συνεπάγεται.

«Η Ευρώπη αντιμετωπίζει μεγάλο έλλειμμα σε επαγγελματίες οδηγούς, όμως η λύση δεν είναι να επιδιώξει να  το καλύψει  από τη μείωση των ορίων ηλικίας, υπονομεύοντας έτσι το στόχο για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την προστασία της ανθρώπινης ζωής», δήλωσε χαρακτηριστικά η Έλενα Κουντουρά, μετά την ψηφοφορία.

Η Έλενα Κουντουρά είχε καταθέσει τροπολογίες στην επίμαχη οδηγία, έχοντας ταχθεί κατηγορηματικά κατά της μείωσης των ορίων ηλικίας, ώστε να μην επιτραπεί σε νέες και νέους από την ηλικία μόλις των 17 ετών να οδηγούν τεράστια φορτηγά, αλλά και από 18 χρονών να οδηγούν λεωφορεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι τροπολογίες της Έλενας Κουντουρά τόσο για την διατήρηση των ορίων ηλικίας, αλλά και για υποχρεωτικές ιατρικές εξετάσεις για τις άδειες οδήγησης,  δεν στηρίχθηκαν οι οποίες  αγνόησαν  έτσι και τις προτροπές ελληνικών και ευρωπαϊκών ινστιτούτων για την οδική ασφάλεια.

Η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, συντονίστρια της πολιτικής της ομάδας στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού TRAN, έχει αγωνιστεί στην Ευρώπη για την ενίσχυση της ασφάλειας στους ελληνικούς και ευρωπαϊκούς δρόμους. Ήταν  εισηγήτρια της  εμβληματικής Έκθεσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το «Πλαίσιο Πολιτικής της ΕΕ για την Οδική Ασφάλεια 2021-2030», που υιοθετήθηκε ως ψήφισμα  το 2021 και  είχε  αναλάβει  σκιώδης εισηγήτρια στην επίμαχη αναθεώρηση της οδηγίας για τις άδειες.

Για το ζήτημα είχε μάλιστα παρέμβει - μία ημέρα πριν την ψηφοφορία-  στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, καλώντας τους Ευρωβουλευτές να μην επιτρέψουν τη μείωση των ορίων ηλικίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο συγκεκριμένα στην παρέμβασή της η Έλενα Κουντουρά στην Ολομέλεια επισήμανε μεταξύ άλλων ότι: «Κάθε εβδομάδα σκοτώνονται 400 περίπου συμπολίτες μας. Σχεδόν κάθε σπίτι, κάθε οικογένεια βιώνει μια τραγωδία εξαιτίας ενός δυστυχήματος στην άσφαλτο. Σε αυτή την αναθεώρησή της οδηγίας θα είναι καταστροφικό:

- 17χρονα παιδιά να οδηγούν τεράστια φορτηγά ακόμα και 40 τόνων.

- 19 χρονών παιδιά να οδηγούν λεωφορεία γεμάτα κόσμο, γυναίκες, μωρά, ηλικιωμένους.

Στοιχεία από χώρες όπου το ελάχιστο όριο ηλικίας ορίστηκε στα 18 έτη δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι νεότερης ηλικίας οδηγοί φορτηγών είναι πολύ πιθανότερο να προκαλέσουν τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα. Έχουμε ευθύνη να νομοθετήσουμε, ώστε να μειώσουμε τους θανάτους και τους πολύ σοβαρούς τραυματισμούς που συμβαίνουν καθημερινά στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πως μπορούμε λοιπόν να επιτρέψουμε  να δίνονται άδειες οδήγησης χωρίς καμία ιατρική γνωμάτευση, ούτε καν εξέταση όρασης; Να μην γίνονται συχνότερα επανέλεγχοι για την επιβεβαίωση της ικανότητας οδήγησης από μία συγκεκριμένη ηλικία και μετά και ειδικά όταν υπάρχουν σοβαρά υποκείμενα νοσήματα; Πως μπορούμε να επιτρέψουμε να δίνονται άδειες οδήγησης για μηχανάκια χωρίς καμία πρακτική εκπαίδευση σε αυτά;

Φοβάμαι, ότι έτσι δεν μπορούμε να υπηρετούμε το όραμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Vision Zero, για μηδενικούς θανάτους από τροχαία μέχρι το 2050.»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ