Η πρώτη επιχείρηση των Αρχών ενάντια στα βελτιωμένα e-bikes, έβγαλε πολλά λαβράκια και γέμισαν τα ταμεία χρήμα.
Κινούνται στους δρόμους με ταχύτητες που κυμαίνονται από 40 έως 70 χλμ./ώρα και ελίσσονται ανάμεσα από αυτοκίνητα και πεζούς με το «ποδήλατό» τους χωρίς ενσυναίσθηση του τι κάνουν. Αυτή η εικόνα δεν απαντάται μόνο στις πόλεις της χώρας μας, αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές, όπως το Μιλάνο της Ιταλίας.
Στο ιταλική πρωτεύουσα της μόδας όμως οι Αρχές αποφάσισαν να προχωρήσουν σε ελέγχους, εκκινώντας επιχειρήσεις για την καταπολέμηση του φαινομένου των βελτιωμένων ηλεκτρικών ποδηλάτων.
BUY NOW
Δεκάδες αναβάτες κατέληξαν να δυναμομετρούν στο ηλεκτρικό τους ποδήλατο στο κινητό δυναμόμετρο της τροχαίας, καθώς η εξαιρετικά επικίνδυνη και παράνομη πρακτική της βελτίωσης και αφαίρεσης του ηλεκτρονικού κόφτη των e-bikes τους δεν μπορεί να συνεχιστεί. Η πλειοψηφία των παράνομων αναβατών ήταν αρκετοί διανομείς προϊόντων.
Το αποτέλεσμα της διήμερης επιχείρησης ήταν απογοητευτικό γιατί επαληθεύτηκε αυτό που γνωρίζαμε ή φανταζόμασταν όλοι. Από τα 71 e-bikes που ελέγχθηκαν, κατασχέθηκαν τα 54 και επιβλήθηκαν 226 πρόστιμα συνολικού ύψους περίπου 400.000 ευρώ. Η μέση ταχύτητα κίνησης και των 71 e-bikes, συμπεριλαμβανομένων και των νόμιμων, ήταν 40 χλμ./ώρα.
Όπως αντιλαμβάνεστε, τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους, αλλά δεν απεικονίζουν πλήρως την πραγματικότητα. Και αυτό γιατί μεταξύ των διανομέων που χρησιμοποιούν e-bikes, το 80%+ ήταν πειραγμένα/βελτιωμένα.
Ας τα πάρουμε όμως όλα από την αρχή. Σύμφωνα με το νόμο, τα ποδήλατα με υποβοήθηση στο πεντάλ έχουν σχεδιαστεί να μην υπερβαίνουν την ταχύτητα των 25 χλμ./ώρα. Το ηλεκτρομοτέρ που φέρουν χρησιμοποιείται μόνο για υποβοήθηση όταν κάνουμε πεντάλ.
Αυτό σημαίνει ότι το συγκεκριμένο τροχοφόρο είναι τεχνικά ικανό να ξεπεράσει τα 25 χλμ./ώρα και να διατηρήσει την ταχύτητά του χωρίς να κάνει πεντάλ ο αναβάτης, όπως συμβαίνει και με τα βελτιωμένα ποδήλατα και κατά συνέπεια είναι παράνομο, ανεξάρτητα από άλλες παραμέτρους, ακόμα και αν ο αναβάτης κινείται με ταχύτητα βαδίσματος.
Ο ιταλικός νόμος σε αυτή την περίπτωση το θεωρεί μοτοποδήλατο εάν δεν υπερβαίνει τα 45 χλμ./ώρα ή μοτοσυκλέτα εάν μπορεί να υπερβεί το συγκεκριμένο όριο.
Από εδώ πηγάζουν οι περισσότερες από 200 παραβάσεις που καταλόγισε τις τελευταίες μέρες η τροχαία του Μιλάνου, μιας και πρόκειται για τροποποίηση των προδιαγραφών των τροχοφόρου, οδήγηση χωρίς δίπλωμα, οδήγηση χωρίς άδεια τροχοφόρου, οδήγηση χωρίς πινακίδα κυκλοφορίας, οδήγηση χωρίς κράνος και οδήγησης χωρίς ασφάλιση.
Κατά μέσο όρο το πρόστιμο για κάθε αναβάτη ήταν περίπου 7.000 ευρώ και κατάσχεση του ηλεκτρικού «σκούτερ» του που ήταν «μεταμφιεσμένο» σε ποδήλατο.