Αυτός είναι ο νέος επαναστατικός κινητήρας που δεν παράγει ρύπους -Για ποια οχήματα προορίζεται

Το νέο μοτέρ της Liebherr παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα στην έκθεση Bauma 2025 στο Μόναχο, προαναγγέλλοντας μια νέα εποχή στον τομέα των μηχανημάτων βαρέως τύπου.
Η Liebherr είναι μία γερμανοελβετική πολυεθνική εταιρεία που είναι κυρίως γνωστή για την κατασκευή γερανών και γεωργικών μηχανημάτων, αλλά και συστημάτων αεροδιαστημικής. Ωστόσο η δραστηριότητά της επεκτείνεται ακόμη και στην κατασκευή οικιακών συσκευών.
Απασχολεί 53.000 εργαζομένους παγκοσμίως, ενώ για το 2023, σημείωσε έσοδα 14 δισ. ευρώ. Από το 2020 η εταιρεία έχει επικεντρωθεί και στην κατασκευή κινητήρων που «καίνε» υδρογόνο και αμμωνία.
BUY NOW
Στη διεθνή έκθεση Bauma 2025 στο Μόναχο, η εταιρεία παρουσίασε έναν νέο πρωτότυπο κινητήρα αμμωνίας, ο οποίος εντάσσεται στον στρατηγικό προγραμματισμό της εταιρείας για ανάπτυξη κινητήρων που θα παράγουν χαμηλές εκπομπές ρύπων και θα χρησιμοποιηθούν κυρίως σε μεγάλα οχήματα που προορίζονται για εκσκαφές και εξορύξεις.

Ειδικότερα, η Liebherr κατασκεύασε έναν κινητήρα αμμωνίας που στοχεύει να εφοδιάσει οχήματα που προορίζονται για εκτός δρόμου χρήση. Παράλληλα, θα αποτελεί και μία αξιοσημείωτη εναλλακτική λύση στους κινητήρες υδρογόνου, μιας και το τελευταίο θεωρείται από πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων ως ένα κατ’ εξοχήν καθαρό καύσιμο.
Ο νέος κινητήρας της Liebherr είναι διπλού καυσίμου και μπορεί να καταναλώνει πράσινη αμμωνία που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές και θεωρείται ως ένα εναλλακτικό καύσιμο του μέλλοντος. Μάλιστα, η συγκεκριμένη τεχνολογία αυτοπροτείνεται ως ένα πραγματικό θαύμα της μηχανικής.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφερθεί ότι η αμμωνία χρειάζεται θερμοκρασίες κοντά στους 650 βαθμούς Κελσίου για να πραγματοποιηθεί η καύση. Το σημείο ανάφλεξης δηλαδή είναι πολύ υψηλότερο από της βενζίνης που περιορίζεται στους 200 βαθμούς.

Η πράσινη αμμωνία ωστόσο μπορεί να αλλάξει κατάσταση και από αέριο να γίνει υγρό στους -33 βαθμούς Κελσίου. Επομένως, είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμη σε σχέση με το υδρογόνο που απαιτεί για την ίδια διαδικασία -253 βαθμούς ή τη συμπίεσή του στα 700 bar.
Ο νέος κινητήρας αμμωνίας της Liebherr έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με το Bruno Generators Group, με στόχο την απαραίτητη διεύρυνση της χρήσης πράσινης αμμωνίας στην παραγωγή πράσινης ενέργειας (χαμηλών εκπομπών).
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ