Το επάγγελμα που σε πληρώνει καλύτερα και από απόφοιτο πανεπιστημίου -Δίνουν 70.000 ευρώ τον χρόνο

Ένα από τα επαγγέλματα που έχουν τρομερή ζήτηση αλλά εκπέμπουν SOS τα τελευταία χρόνια είναι και οι οδηγοί φορτηγών, με τους προσφερόμενους μισθούς να αυξάνονται διαρκώς ώστε να προσελκύσουν την αποκαλούμενη Gen Z.
Πολλά ακούγονται το τελευταίο διάστημα για τις επαγγελματικές πρακτικές των εργαζομένων που έχουν γεννηθεί από το 1997 και έπειτα, και οι οποίοι ανήκουν στη λεγόμενη Generation Z (Gen Z). Ωστόσο είναι σίγουρο ότι προκειμένου μία εταιρεία να διατηρηθεί στη ζωή (ή ένα ολόκληρο επάγγελμα εν προκειμένω), οφείλει να προσελκύσει και νεότερους ηλικιακά υπαλλήλους.
Στην Ευρώπη, η έλλειψη οδηγών φορτηγών συνεχίζει να αποτελεί αγιάτρευτη πληγή, την ώρα που οι ανάγκες για το συγκεκριμένο επάγγελμα ολοένα και αυξάνονται. Οι εφοδιαστικές αλυσίδες έχουν οδηγηθεί σε οριακό σημείο, ενώ σήμερα υπολογίζεται ότι υπάρχουν περίπου 500.000 κενές θέσεις εργασίας, ενώ δίχως τη λήψη έκτακτων μέτρων εκτιμάται ότι αυτός ο αριθμός θα εκτοξευθεί σε δυσθεώρητα ύψη.
BUY NOW

Απελπιστική είναι η κατάσταση και στη Μεγάλη Βρετανία. Τον περασμένο μήνα, η Ένωση Οδικών Μεταφορών της χώρας (RHA) προειδοποίησε ότι είναι επιτακτική η ανάγκη πρόσληψης 200.000 επιπλέον οδηγών φορτηγών μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Περισσότερο από το 81% των εμπορευμάτων της χώρας μεταφέρονται οδικώς, ωστόσο ο αριθμός των οδηγών που απασχολούνται στις μεταφορές έχει μειωθεί σε 266.000. Αυτό σημαίνει ότι στον κλάδο απασχολούνται 20.000 λιγότεροι οδηγοί από ό,τι το 2019, δηλαδή λίγο πριν από την πανδημία.

Για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, η κυβέρνηση του Μπόρις Τζόνσον είχε εκδώσει 5.000 προσωρινές άδειες διαμονής στη χώρα για ανθρώπους που ενδιαφέρονταν να εργαστούν ως φορτηγατζήδες, ενώ οι αμοιβές τους αυξήθηκαν κατά 27%. Ωστόσο το πρόβλημα στην πραγματικότητα δεν λύθηκε ποτέ.
Από τότε έχουν συνταξιοδοτηθεί ακόμη περισσότεροι φορτηγατζήδες – άλλωστε ο κλάδος αποτελείται κυρίως από άνδρες οδηγούς ηλικίας μεταξύ 50 και 59 ετών. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Μεγάλη Βρετανία μόλις το 1,6% των οδηγών είναι κάτω των 24 ετών και μόνο το 2% είναι γυναίκες.

Όμως το τελευταίο διάστημα αρκετές είναι οι νέες γυναίκες που δοκιμάζουν την τύχη τους πίσω από το τιμόνι ενός φορτηγού. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Lily Amory, 22 ετών, η οποία δηλώνει χαρακτηριστικά ότι κανείς από τους φίλους της δεν έχει σκεφτεί να κάνει καριέρα ως οδηγός φορτηγού.
Ωστόσο η Lily Amory είναι πτυχιούχος αγγλικής φιλολογίας. Οι επαγγελματίες του κλάδου της έχουν μέσες ετήσιες αποδοχές 24.000 λίρες (28.500 ευρώ), ενώ ο μέσος οδηγός φορτηγού ξεκινάει τη σταδιοδρομία του περίπου από τις 30.000 λίρες (35.500 ευρώ) και μπορεί στη διάρκεια της καριέρας του ακόμη και να τα διπλασιάσει, δηλαδή να αγγίξει τις 60.000 λίρες (71.000 ευρώ).
Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που αρκετοί νέοι σκέφτονται να στραφούν στο εν λόγω επάγγελμα, παρόλο που είναι πτυχιούχοι ανώτατης εκπαίδευσης. Μένει να δούμε αν μελλοντικά ακόμη περισσότεροι νέοι και νέες εργαζόμενοι αποφασίσουν να στραφούν στον εν λόγω κλάδο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τους έχει απεγνωσμένα ανάγκη.