
Το Skoda L&K 130 είναι το δέκατο επετειακό πρωτότυπο που δημιούργησαν οι σπουδαστές της σχολής Skoda Auto Vocational School, συνδέοντας το Superb με τη μακρά της παράδοση της Mlada Boleslav στην ποδηλασία.
Αυτό είναι το πρώτο πρωτότυπο των σπουδαστών της σχολής της τσέχικης φίρμας που βασίζεται στη «ναυαρχίδα» της μάρκας, το Superb - ενώ μία ακόμα καινοτομία του είναι ότι διαθέτει plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης.

Πρόκειται για ένα πλήρως λειτουργικό όχημα υποστήριξης αγώνων ποδηλασίας, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από 28 σπουδαστές σε συνεργασία με τους μηχανικούς της Skoda, καθηγητές και επαγγελματίες εκπαιδευτές. Η βάση είναι ένα Superb Combi, το οποίο μετατράπηκε σε ένα πολύ ιδιαίτερο pickup, φτιαγμένο για όσους ζουν και αναπνέουν για το ποδήλατο.
BUY NOW
Το L&K 130 διαθέτει ειδική σχάρα για δύο ποδήλατα στο πίσω μέρος και όλο τον εξοπλισμό που απαιτεί ένας επαγγελματικός ποδηλατικός αγώνας. Για να δημιουργηθεί ο απαιτούμενος χώρος, οι φοιτητές έκοψαν την οροφή πίσω από την κολόνα C, επανασχεδίασαν τις κολόνες B και C και πρόσθεσαν ένα διαχωριστικό με πίσω παράθυρο πίσω από τη μοναδική πίσω θέση επιβάτη.

Το πίσω μέρος είναι ηλεκτρικά επεκτεινόμενο, επιτρέποντας εύκολη πρόσβαση στα ποδήλατα. Οι βάσεις είναι τοποθετημένες σε κινούμενες ράγες, οι οποίες όταν το πορτ-μπαγκάζ είναι κλειστό ανασηκώνουν και γυρίζουν τα ποδήλατα σε γωνία 35 μοιρών, εξοικονομώντας χώρο και προσφέροντας ένα ιδιαίτερο, δυναμικό look. Στην οροφή μπορεί να τοποθετηθεί και τρίτο ποδήλατο.

Η επιλογή του ονόματος L&K 130 δεν είναι τυχαία. Θυμίζει τα αρχικά των Vaclav Laurin και Vaclav Klement, των ιδρυτών της εταιρείας που ξεκίνησε την πορεία της το 1895 κατασκευάζοντας ποδήλατα στην Mlada Boleslav. Μέχρι σήμερα η Skoda παραμένει στενά συνδεδεμένη με την ποδηλασία, ως επίσημος χορηγός του Tour de France εδώ και πάνω από 20 χρόνια.

Αντίστοιχα, η ειδική επετειακή βαφή τιμά την κληρονομιά της Laurin & Klement, με συνδυασμούς χρυσού, κόκκινου, λευκού και μαύρου, εμπνευσμένους από το ιστορικό λογότυπο. Στη μάσκα υπάρχει φωτισμός RGB, που προσαρμόζεται στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, ιδιαίτερες επενδύσεις και το κεντημένο λογότυπο “130 Years”.

Αρκετά εξαρτήματα της νέας δομής του οχήματος δημιουργήθηκαν με 3D εκτύπωση, όπως η κονσόλα αποθήκευσης για μπάρες ενέργειας ή το φαρμακείο. Το εσωτερικό διαθέτει επιπλέον οθόνη μπροστά από τον συνοδηγό, που εμφανίζει σε πραγματικό χρόνο δεδομένα για την υποστήριξη των αθλητών.

Αλλά ίσως το πιο ιδιαίτερο τεχνικό χαρακτηριστικό είναι η πίσω δεξιά πόρτα, που επανασχεδιάστηκε ώστε να ανοίγει προς τα έξω και ταυτόχρονα να γλιστράει προς τα πίσω. Έτσι οι μηχανικοί ή οι συνοδοί μπορούν να μπαινοβγαίνουν χωρίς να ανοίγουν την πόρτα μέσα στον δρόμο και να κινδυνεύουν από διερχόμενους ποδηλάτες. Η πόρτα έχει δύο χειρολαβές και διπλό μηχανισμό κλειδώματος για ενίσχυση της ακαμψίας.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται επιπλέον χαρακτηριστικά όπως μόνιμη σύνδεση στο διαδίκτυο, πομποδέκτης για επικοινωνία με την ομάδα και φυσικά ψυγείο για ροφήματα.

Το αποτέλεσμα της δουλειάς που ξεπέρασε τις 2.000 ώρες εργασίας θα κάνει το επίσημο ντεμπούτο του σε αγώνες, με κορυφαία εμφάνιση στο 112ο Ποδηλατικό Γύρο Γαλλίας (Tour de France), που θα διεξαχθεί από στις 5-27 Ιουλίου 2025.