Γέφυρα έπεσε σαν χάρτινος πύργος -Δείτε την εντυπωσιακή κατεδάφιση (video)

Italian bridge 1

Ο εκσυγχρονισμός του οδικού δικτύου της γειτονικής χώρας δεν περιλαμβάνει μόνο νέα χάραξη και ασφαλτοστρώσεις, αλλά και εκσυγχρονισμό στα τούνελ και τις γέφυρες.

Τα ξημερώματα της Κυριακής που μας πέρασε πραγματοποιήθηκε ελεγχόμενη κατεδάφιση της γέφυρας Torraccia Sud που βρίσκεται στον αυτοκινητόδρομο A1 που ενώνει το Μιλάνο με τη Νάπολη, μεταξύ Barberino και Calenzano.

Η συγκεκριμένη ενέργεια ήταν προγραμματισμένη εδώ και αρκετό καιρό, και αποτελεί μέρος του ευρύτερου σχεδίου εκσυγχρονισμού που προβλέπει μεγάλη ανάπλαση ολόκληρης της διαδρομής.

Italian bridge 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γέφυρα που κατεδαφίστηκε είχε μήκος 165 μέτρα και δόθηκε για πρώτη φορά στην κυκλοφορία στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Είχε δύο ξεχωριστά καταστρώματα που στηρίζονται σε πέντε διαφορετικές ομάδες στηριγμάτων και ξεκίνησε η κατεδάφισή της μετά την έναρξη της νέας διαδρομής.

Τις εργασίες ανατινάξεων συντόνισε η εταιρεία Amplia, αφού πρώτα προηγήθηκαν ορισμένες μικρές φάσεις μηχανικής κατεδάφισης των μικρών τμημάτων του έργου, με στόχο την τοποθέτηση του εκρηκτικού υλικού σε στρατηγικής σημασίας σημεία. Στόχος βέβαια ήταν η μέγιστη ασφάλεια κατά την κατεδάφιση του καταστρώματος αλλά και την προστασία των υποδομών. Συγκεκριμένα, στη βάση των πυλώνων τοποθετήθηκαν προστατευτικά καλύμματα προκειμένου να αμβλύνουν τους κραδασμούς που δημιουργούνται από τις εκρήξεις.

Η κατεδάφιση του καταστρώματος της γέφυρας έγινε με διαδοχικές εκρήξεις, με χρονική διαφορά 15 χιλιοστών του δευτερολέπτου η μία από την άλλη. Μετά, οι ειδικοί παρακολούθησαν τα σεισμικά δεδομένα και έγινε οπτικός έλεγχος για να βεβαιωθούν ότι «δούλεψαν» όλα τα εκρηκτικά.

Italian bridge 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να μην υπάρχουν περιβαλλοντικές επιπτώσεις, χάρη στην ακριβή παρακολούθηση της εκπομπής σεισμικών και ηχητικών κυμάτων, των ατμοσφαιρικών εκπομπών και της άγριας ζωής, τοποθετώντας ειδική περίφραξη στο εργοτάξιο για την ελαχιστοποίηση του κινδύνου μικρών άγριων ζώων. Ακόμα, το υλικό που κατεδαφίστηκε αποθηκεύτηκε ώστε να μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί σε άλλες κατασκευαστικές δραστηριότητες, στο όνομα μιας πιο βιώσιμης προσέγγισης.

Ο εκσυγχρονισμός της γέφυρας Torraccia είναι μέρος ενός μεγάλου σχεδίου ανάπλασης του αυτοκινητόδρομου, περιλαμβάνοντας τη δομική ανάπλαση τριών γεφυρών, τον εκσυγχρονισμό όλων των σηράγγων που υπάρχουν κ.α. Στόχος είναι η νέα διαδρομή, εκτός από την αυξημένη ασφάλεια που θα προσφέρει, να χαρίσει και δραστική μείωση του χρόνου ταξιδιού. Παράλληλα, οι νέες προδιαγραφές θα διασφαλίσουν αύξηση της ωφέλιμης ζωής του έργου και σημαντική μείωση των επιπτώσεων στην κυκλοφορία από μελλοντικά εργοτάξια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ