Ένα στα δύο αυτοκίνητα κόβονται στα ΚΤΕΟ -Ποιο μοντέλο «πατώνει» στους τεχνικούς ελέγχους

Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα της κατοχής ηλεκτρικού οχήματος είναι η ευκολότερη και -σε γενικές γραμμές- λιγότερο δαπανηρή συντήρησή τους, ωστόσο σύμφωνα με ένα φινλανδικό δημοσίευμα, ορισμένα από αυτά «κόβονται» συχνότερα στα ΚΤΕΟ.
Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα διαθέτουν λιγότερα κινούμενα μηχανικά μέρη, γεγονός που μειώνει τις φθορές που εμφανίζονται.
Ωστόσο ορισμένοι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων στη Φινλανδία αντιμετωπίζουν μια «παράδοξη» κατάσταση: τα οχήματά τους αποτυγχάνουν να περάσουν επιτυχημένα τον τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ, και αυτό μάλιστα ισχύει ιδιαίτερα για τους ιδιοκτήτες Tesla Model 3.
BUY NOW

Η Φινλανδία αποτελεί μία από τις ηγέτιδες χώρες της Ευρώπης στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Συγκεκριμένα, για το διάστημα Ιανουαρίου - Μαΐου 2025, το 34% των νέων οχημάτων ήταν αμιγώς ηλεκτροκίνητα, ποσοστό που παρουσίασε 18% αύξηση σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Ωστόσο σύμφωνα με ρεπορτάζ της κρατικής τηλεόρασης της Φινλανδίας, ο οργανισμός μεταφορών Traficom διαπίστωσε ότι από όλα τα ηλεκτρικά οχήματα τετραετίας που προσήλθαν για τεχνικό έλεγχο το περασμένο έτος, το 16% δεν πληροί τις απαραίτητες προδιαγραφές.

Το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά υψηλότερο σε σχέση με τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης της ίδιας ηλικιακής κατηγορίας, όπου η αποτυχία στον έλεγχο κυμαίνεται περίπου στο 5%. Τα οχήματα diesel βρίσκονται περίπου στη μέση, με ποσοστό αποτυχίας 11%.
Ωστόσο η λεπτομερής ανάλυση των δεδομένων αποκαλύπτει ότι το παραπάνω πολύ υψηλό ποσοστό επηρεάζεται κυρίως από τις επιδόσεις των Tesla.

Πιο συγκεκριμένα, η Traficom ανέφερε ότι το 49% των Tesla Model 3 απέτυχαν στον πρώτο τεχνικό τους έλεγχο, ενώ τα Model S και Model X τα πήγαν καλύτερα, με 16% και 14% αποτυχία αντίστοιχα. Στη λίστα με τις πέντε χειρότερες επιδόσεις περιλαμβάνονται επίσης το Renault Zoe (19%) και η Porsche Taycan (12%).
Αντίθετα, ορισμένα ηλεκτρικά μοντέλα είχαν καλύτερη επίδοση ακόμη και από τον μέσο όρο των βενζινοκίνητων. Μερικά από αυτά είναι το Kia e-Niro, το Volvo EX40, το VW e-Golf και τα Hyundai Ioniq 5 και Ioniq 6.
Σύμφωνα με τους μηχανικούς που συμμετείχαν στο ρεπορτάζ, τα προβλήματα κατά τους τεχνικούς ελέγχους οφείλονται κυρίως στις πλατφόρμες των οχημάτων, οι οποίες αδυνατούν να υποστηρίξουν το βάρος των επιμέρους εξαρτημάτων. Ιδιαίτερα στα Tesla, τα προβλήματα με την ανάρτηση αναφέρθηκαν από τους μηχανικούς ως η συνηθέστερη αιτία αποτυχίας στους τεχνικούς ελέγχους.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ