Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων

Κινέζικο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Η NIO επέλεξε το νέο ES6 για να λανσάρει το πακέτο μπαταριών στέρεου τύπου με χωρητικότητα 150 kW που σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, μπορεί να προσφέρει αυτονομία κοντά στα 1.000 χλμ.

Οι μπαταρίες στέρεου τύπου θα αλλάξουν εντελώς το τοπίο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια. Χωρίς αμφιβολία, δεν θα υπάρξει μαζική παραγωγή μέχρι το τέλος της δεκαετίας και θα τις δούμε να μπαίνουν για πρώτη φορά σε ακριβά μοντέλα. Αργότερα, με την εξέλιξη της τεχνολογίας, θα τις δούμε και στα προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα.

NIO ES6 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, οι Κινέζοι είναι πολλά βήματα μπροστά σε αυτό τον τομέα, με την μπαταρία στέρεου τύπου που κατασκευάζει η Beijing WeLion New Energy Technology να τοποθετείται ήδη στο νέο NIO ES6. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται και από τις μπροσούρες του μοντέλου που περιλαμβάνουν ήδη τη νέα ASSB (all-solid-state batteries) χωρητικότητας 150 kWh.

Ο συγκεκριμένος τύπος μπαταρίας χαρακτηρίζεται από πολύ υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που διαθέτουν διάλυμα υγρού ηλεκτρολύτη. Αυτό σημαίνει ότι προσφέρουν αυξημένη αυτονομία κίνησης, ταχύτερη φόρτιηση και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

NIO ES6 4

Πέρα όμως από τα σημαντικά αυτά πλεονεκτήματα, οι ASSB έχουν ένα μεγάλο μειονέκτημα. Είναι ακόμα ακριβές. Για να πάρετε μια ιδέα, ο πρόεδρος της NIO, Qin Lihong, αναφέρει ότι το κόστος αυτής της μπαταρίας είναι τόσο υψηλό όσο αυτό της κτήσης ενός νέου NIO ET5 με την δική του μπαταρία. Κοστίζει δηλαδή περίπου 45.000 ευρώ το πακέτο μπαταριών στέρεου τύπου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να μην φτάσει λοιπόν η μπαταρία στην αγορά με υπέρογκη τιμή, το NIO ES6 θα διατίθεται μόνο με την επιλογή ενοικίασης του πακέτου ASSB. Θα πληρώνουν δηλαδή οι ιδιοκτήτες ένα μηνιαίο «τέλος» για να καλύψουν με αυτό τον τρόπο το κόστος της εν λόγω μπαταρίας.

NIO ES6 6

Η μπαταρία στέρεου τύπου των 150 kWh ζυγίζει 575 κιλά, είναι δηλαδή μόλις 20 κιλά βαρύτερη από αυτή που έχει ήδη τοποθετηθεί σε ορισμένα μοντέλα της με χωρητικότητα 100 kWh. Επιπλέον, η κατά 50% μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία ASSB έχει το ίδιο μέγεθος με την προαναφερθείσα.

Μιλώντας με πιο απλούς όρους, η νέα μπαταρία στέρεου τύπου του NIO ES6 προσφέρει αυτονομία 930 χλμ. με μία μόνο φόρτιση. Η κινεζική μάρκα ελπίζει να μπορέσει να ξεπεράσει τα 1.000 χλμ. με αυτή την μπαταρία, όταν με το καλό την τοποθετήσει σε ένα πιο μικρό και αεροδυναμικά αποδοτικό μοντέλο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ