Το ιταλικό αυτοκίνητο που εκδημοκράτισε τη μετακίνηση στη μεταπολεμική εποχή, συμπληρώνει επτά δεκαετίες ζωής.
Ήταν 1955, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1955, όταν η Fiat παρουσίασε ένα αυτοκίνητο που άλλαξε τα δεδομένα της εποχής, φτάνοντας να έχει σχεδόν 5 εκατομμύρια πωλήσεις. Συγκεκριμένα, το κοντέρ σταμάτησε στις… 4.939.642 μονάδες, με την παραγωγή να συνεχίζεται μέχρι το 1982.
Ήταν τέκνο του μηχανικού Dante Giacosa, «πατέρας» και του Fiat 500, που κατάφερε να δημιουργήσει ένα μικρό αυτοκίνητο, που πρόσφερε άνετους εσωτερικούς χώρους, συγκεντρώνοντας όλη τη μηχανική (κινητήρα, κιβώτιο και μετάδοση) στο πίσω μέρος. Ο κινητήρας ήταν τετρακύλινδρος 633 cc, 21 ίππων, υδρόψυκτος, με τετρατάχυτο κιβώτιο και ανεξάρτητη ανάρτηση.
BUY NOW
Στο εσωτερικό, η Fiat επέλεξε άνετα και αποσπώμενα καθίσματα, που μπορούσαν να αφαιρεθούν για να χρησιμοποιηθούν, για παράδειγμα, σε πικνίκ στην εξοχή. Το τιμόνι από βακελίτη και το κεντρικό ταχύμετρο ήταν χαρακτηριστικά στοιχεία του αρχικού ταμπλό. Στα παράθυρα, προτιμήθηκαν συρόμενα τζάμια, μια οικονομική εναλλακτική αντί των παραδοσιακών χειροκίνητων μηχανισμών.
Υπήρξαν πολλές εκδόσεις του μοντέλου, αλλά η πιο εντυπωσιακή ήταν το Fiat 600 Multipla, ο πρόδρομος των μελλοντικών πολυμορφικών οχημάτων (monovolume), το οποίο μπορούσε να φιλοξενήσει άνετα έξι άτομα, σε εξαιρετικά συμπαγείς διαστάσεις.
Το 600 εξακολουθεί να παράγεται ακόμη και σήμερα από την ιταλική εταιρεία, με τη μετενσάρκωσή του να έχει μεν σύγχρονη τεχνολογία αλλά φιλοσοφία εναρμονισμένη με την πλούσια κληρονομιά του. Με υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις του αναδεικνύουν την πολυμορφικότητα του μοντέλου.