Ελλάδα: Έρχονται οι πρώτοι συρμοί του μετρό χωρίς οδηγό

Μετρό Θεσσαλονίκης

To μετρό Θεσσαλονίκης προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς ώστε να λειτουργήσει εντός του 2023 δίνοντας μια μεγάλη ανάσα στη συμπρωτεύουσα. Εκεί, θα δούμε για πρώτη φορά συρμούς να κινούνται χωρίς τη φυσική παρουσία οδηγού.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό, αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό έργο υποδομής που κατασκευάζεται σήμερα στη χώρα μας, μία επένδυση που για τις δύο υπό κατασκευή γραμμές ξεπερνάει το 1,5 δισ. ευρώ. Η ολοκλήρωσή του θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη, αλλάζοντας τη μορφή του αστικού τοπίου και βελτιώνοντας ριζικά την καθημερινότητα των πολιτών.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης (Βασικό Έργο) έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στης περιοχή της Πυλαίας. Το πιο σημαντικό ωστόσο θα αποτελεί το γεγονός ότι θα έχει 18 υπέρ-αυτόματους driverless συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους και συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παραλαβή των συρμών αυτών θα ολοκληρωθεί τις επόμενες ημέρες όταν θα έρθει και ο 18ος συρμός, ενώ έχει προχωρήσει ο διαγωνισμός και για την προμήθεια 15 επιπλέον driverless συρμών.

Μετρό

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες. Επιπροσθέτως, με τη λειτουργία του έργου στο σύνολο του, θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως. Αξίζει να σημειωθεί ότι -σύμφωνα πάντα με την Αττικό Μετρό Α.Ε.-ενσωματώνοντας στην κατασκευή του τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα σε συνδυασμό με τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας και λειτουργικότητας, το Μετρό της Θεσσαλονίκης αναμφισβήτητα θα αποτελέσει το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη.

Τέλος, να τονίσουμε πως η μετατροπή της Πλατείας Ελευθερίας σε υπαίθριο πάρκινγκ είναι μια προσωρινή λύση, καθώς σε δεύτερο χρόνο ο σχεδιασμός αναφέρει πως η τελική της μορφή θα αφορά ένα σύγχρονο πάρκο. Έτσι, μέχρι τότε, η δημοτική αρχή προσανατολίζεται στην μελέτη και κατασκευή υπόγειων πάρκινγκ που θα εξυπηρετούν τους επιβάτες του μετρό στη Θεσσαλονίκη, εκτός των υπαίθριων που ήδη έχουν δρομολογηθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ