Ελλάδα: Το μεγάλο έργο που παίρνει σειρά -Αυτός είναι ο αυτοκινητόδρομος που αλλάζει την Πελοπόννησο

πάτρα πύργος

Η ολοκλήρωση του Ε65 θα σημάνει τη μεταφορά του ενδιαφέροντος προς την Πελοπόννησο όπου υλοποιείται ένα ακόμα έργο πνοής.

Έτοιμο είναι πλέον το μεγαλύτερο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65, Λαμία-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Καλαμπάκα, ενώ εκκρεμεί η παράδοση των τελευταίων 46 χλμ. μέχρι την Εγνατία Οδό.

Ο Ε65, βέβαια, δεν είναι θα είναι μοναδικός νέος οδικός άξονας που ενισχύει το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας μας, προωθώντας τις ασφαλείς μετακινήσεις, και την περιφερειακή ανάπτυξη, καθώς ακολουθούν και άλλα έργα.

Μετά την ολοκλήρωση του Ε65, το ενδιαφέρον στρέφεται στην Πελοπόννησο, με τη σκυτάλη να παίρνει ο υπό κατασκευή οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος που θα ενσωματωθεί στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού και έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το καλοκαίρι του 2025.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
αυτοκινητόδρομος

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόοδος κατασκευής είναι γύρω στο 40%, ενώ μέχρι τον Ιούνιο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί πάνω από 50% και έως το τέλος του 2024 το 80% του έργου.

Ο αυτοκινητόδρομος θα έχει συνολικό μήκος 75 χλμ., εκ των οπoίων τα 13 χλμ. θα είναι στην υφιστάμενη χάραξη και τα 62 χλμ. σε νέα, μέσω της κοιλάδα της Ήλιδας, Η σχεδιαστική ταχύτητα είναι 120 χλμ./ώρα.

Το έργο έχει χωριστεί σε τρία εργοτάξια (Μιντιλόγλι-Καραίικα, Καράικα-Γαστούνη, Γαστούνη-Πύργος) καθένα εκ των οποίων έχει αναλάβει από ένας όμιλος.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα. Οκτώ κόμβοι συνδέουν τον αυτοκινητόδρομο με πολλά χωριά και πόλεις καθώς και με τη βιομηχανική ζώνη της Πάτρας, με σχεδόν 200.000 ωφελούμενους.

Ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος θα έρθει να δώσει στην περιοχή την ευκολία της οδικής πρόσβασης και σε ολόκληρη την περιφέρεια τη δυνατότητα να αναδιατάξει το τουριστικό και το γενικότερο αναπτυξιακό περιβάλλον της εν λόγω περιοχής με βιώσιμες δραστηριότητες οικονομικά, περιβαλλοντικά, και κοινωνικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων στη Χ.Θ. 8+450 μεταξύ των Α/Κ ΒΙΠΕ και Κάτω και Κάτω Αχαϊας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος.

Επίσης θα υπάρχουν πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας. Στο νέο τμήμα της Ολυμπίας Οδού θα λειτουργήσουν και δύο αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000. Ακόμα θα κατασκευαστούν 15 γέφυρες, 8 κόμβοι, 27 άνω και 37 κάτω διαβάσεις.

Με την ολοκλήρωσή του θα ενισχυθεί η ασφάλεια των ταξιδιωτών, ενώ το ταξίδι Αθήνα-Πύργος θα μειωθεί σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ