Ελλάδα: Δεν θα τελειώσει η βενζίνη και το diesel -Οι νέες εξελίξεις

Εκπομπές ρύπων

Στέλεχος του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας αποκάλυψε ότι οι απαγορεύσεις θα ισχύσουν τελικά το 2035 αντί του 2030.

Αναστάτωση έχει προκληθεί στον κλάδο του αυτοκινήτου από τη δήλωση του Σύμβουλου Γενικής Γραμματείας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών κ. Γιάννη Τσελίκη σύμφωνα με την οποία η απαγόρευση πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα ξεκινήσει από το 2035 αντί για το 2030!

Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός πως ο Εθνικός Κλιματικός Νόμος ο οποίος ψηφίστηκε το καλοκαίρι του 2022 προβλέπει την απαγόρευση πώλησης οχημάτων βενζίνης και diesel από το 2030 ή εναλλακτικά σε άλλη προθεσμία που προβλέπει η Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Ο πρόσφατος κανονισμός για τα πρότυπα επιδόσεων CΟ2 στα επιβατικά αυτοκίνητα προβλέπει την ταξινόμηση αποκλειστικά οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων από το 2035. Οπότε δεν υπάρχει κάποια παράταση στην εφαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας αλλά υιοθέτηση της έναρξης ισχύος της ευρωπαϊκής νομοθεσίας και στη χώρα μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αποκάλυψη της εφαρμογής του μέτρου κατά 5 χρόνια αργότερα από ότι είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 3ου Micro Mobility Forum, προκαλώντας μια αναστάτωση όχι μόνο στις εισαγωγικές εταιρείες αλλά και στις εταιρείες χρονομίσθωσης, ενοικιάσεων αλλά και Ταξί!

Ο λόγος βέβαια δεν είναι άλλος καθώς από την 1η Ιανουαρίου του 2024 οι εταιρείες χρονομίσθωσης είναι υποχρεωμένες το 1 στα 4 νέα οχήματα που αποκτούν να είναι ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό με εκπομπές έως 50 γρ. CO2/χλμ. ενώ από το 2026 απαγορεύεται η απόκτηση όχημα Ταξί με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε Αττική και Θεσσαλονίκη όπως επίσης και οι εταιρείες ενοικιάσεων θα πρέπει το 1 στα 3 νέα οχήματα που προμηθεύονται να είναι ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό με εκπομπές έως 50 γρ./CO2.

Οι δηλώσεις του κ. Τσελίκη όπως είναι αναμενόμενο δημιούργησαν μια αναστάτωση σε όλα τα στελέχη των εταιρειών Leasing και όχι μόνο καθώς ο χρόνος αντικατάστασης του στόλου των οχημάτων έχει ήδη ξεκινήσει και μια παράταση στην πώληση ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης κατά 5 χρόνια θεωρείται σίγουρο ότι θα επηρεάσει και τις εταιρείες χρονομίσθωσης, ενοικιάσεων και τα Ταξί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr ο μοναδικός τρόπος για να παραταθούν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035 είναι να αλλάξει το αντίστοιχο άρθρο του κλιματικού νόμου. Αυτό βέβαια μπορεί να γίνει μόνο με νομοθετική ρύθμιση και να περάσει σε κάποια τροπολογία νόμου που έχει κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.

Τώρα επειδή δεν υπάρχει ακόμη εκλεγμένη κυβέρνηση και οι εκλογές έχουν οριστεί για τις 25 Ιουνίου και μέχρι να αναδειχθεί κυβέρνηση και νέο Υπουργικό Συμβούλιο η παράταση στην πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν μπορεί να ανακοινωθεί επίσημα!

Από την άλλη μεριά ο νέος Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι πολύ πιθανό να μην συμφωνεί με το γεγονός να δοθεί παράταση στην πώληση οχημάτων με κινητήρες βενζίνης ή diesel οπότε οι πρώιμες ανακοινώσεις το μόνο που κάνουν είναι να προκαλούν αναστάτωση σε μια αγορά που έχει κυριολεκτικά περάσει τα πάνδεινα τα τελευταία χρόνια και εξακολουθεί να κλονίζεται από  τον πληθωρισμό, την ενεργειακή κρίση αλλά και τις πιέσεις που δέχεται από τις τράπεζες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη μεριά η παράταση πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης ανατρέπει επίσης τα σχέδια άμεσης μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στα πλάνα των εισαγωγικών εταιρειών που έχουν σπεύσει να παραγγείλουν χιλιάδες ηλεκτρικά μοντέλα ώστε να καλύψουν την ζήτηση που αναμένονταν να κορυφωθεί τους επόμενους μήνες λόγω των περιορισμών που έχει θέσει ο κλιματικός νόμος.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ