BMW Head Banner

Ελλάδα: Βγήκε σαν κύριος στην Εθνική Οδό με το πατίνι του -Χωρίς κράνος, οδηγούσε συνεχώς στη ΛΕΑ

Πατίνι Εθνική Οδός

Τα τελευταία χρόνια η κίνηση των ηλεκτρικών πατινιών σε δρόμους όπου απαγορεύεται να κινούνται έχει μετατραπεί σε καθημερινό φαινόμενο, παρά τους πολλαπλούς κινδύνους που ενέχει, ωστόσο ο συγκεκριμένος οδηγός το «τερμάτισε».

Η οδήγηση με ηλεκτρικό πατίνι στην Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης ξεπερνά ενδεχομένως σε επικινδυνότητα και θράσος κάθε άλλη παράβαση που αφορά τα Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα), ενώαποτελεί μία από τις πιο επικίνδυνες και παραβατικές συμπεριφορές που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια.

Πιο συγκεκριμένα, ένας οδηγός αποφάσισε να κινηθεί στις 7 Οκτωβρίου στην Εθνική Αθηνών-Θεσσαλονίκης, σε ώρα αιχμής, χρησιμοποιώντας το ηλεκτρικό πατίνι του, κινούμενος στη Λ.Ε.Α. και δίχως να φορά κράνος. Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν στο 14ο χλμ. της Εθνικής Οδού, δηλαδή λίγο πριν την έξοδο προς Αττική Οδό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρακάτω ακολουθούν οι κυρώσεις που επιφέρουν οι παραπάνω παραβάσεις, βάσει του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Πατίνι Εθνική Οδός

Σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 24 του νέου Κ.Ο.Κ., τα Ε.Π.Η.Ο. απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε οδούς όπου το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των αυτοκινήτων υπερβαίνει τα πενήντα χιλιόμετρα την ώρα, όπως άλλωστε και η Εθνική Οδός. Η εν λόγω παράβαση τιμωρείται με πρόστιμο 30 ευρώ.

Από την άλλη μεριά, παρόλο που ο Κ.Ο.Κ. δεν προβλέπει κυρώσεις για την κυκλοφορία Ε.Π.Η.Ο. στη Λ.Ε.Α. (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης), αφού απαγορεύεται η κυκλοφορία τους σε αυτοκινητόδρομο, η κίνηση σε αυτή απαγορεύεται ρητά σύμφωνα με την παράγραφο 9 του άρθρου 33.

Πιο συγκεκριμένα, η Λ.Ε.Α. προορίζεται αποκλειστικά για την κίνηση οχημάτων άμεσης ανάγκης και οχημάτων συντήρησης των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών ή των εταιρειών λειτουργούν, συντηρούν και εκμεταλλεύονται αυτοκινητόδρομο ή οδό ταχείας κυκλοφορίας, για την αντιμετώπιση έκτακτων γεγονότων, περιστατικών ή άλλων αναγκών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί προσωρινά από όχημα που έχει ακινητοποιηθεί αναγκαστικά επί του οδοστρώματος από βλάβη ή άλλη αιτία. Σε διαφορετική περίπτωση, ο παραβάτης τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 150 ευρώ, αλλά και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για είκοσι μέρες.

Παράλληλα, η χρήση της λωρίδας έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός προβλεπόμενων περιπτώσεων εμπίπτει στο άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα περί «Επικίνδυνης Οδήγησης» και μπορεί να τιμωρηθεί ακόμα και με πολυετή κάθειρξη σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος ή θανάτου.

Πατίνι Εθνική Οδός

Στην περίπτωση που ο ίδιος οδηγός επαναλάβει την παράβαση (υποτροπή), το πρόστιμο μπορεί να εκτοξευθεί στα 1.000 ευρώ και η αφαίρεση άδειας οδήγησης στις 180 ημέρες, ενώ, αν υποπέσει στην ίδια παράβαση για τρίτη φορά μέσα σε πέντε χρόνια από τη δεύτερη, το πρόστιμο ανεβαίνει στα 2.000 ευρώ και χάνει το δίπλωμά του για ένα έτος.

Τέλος, οι οδηγοί των Ε.Π.Η.Ο. υποχρεούνται να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεμένο, κάτι που ο εν λόγω παραβάτης έχει επίσης αμελήσει. Το πρόστιμο που καλείται να πληρώσει όποιος παραβιάσει την εν λόγω διάταξη -και εφόσον γίνει αντιληπτός από τις αρχές- είναι 30 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επομένως συνολικά, οι τρεις παραπάνω παραβάσεις, εφόσον διαπιστώνονταν, θα επέφεραν πρόστιμο 210 ευρώ για τον οδηγό του ηλεκτρικού πατινιού.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ