Ελλάδα – Αλβανία σε χρόνο ρεκόρ: Ο αυτοκινητόδρομος που θα αλλάξει την Ήπειρο

ionia odos

Επεκτείνεται η Ιόνια Οδός, από τα Ιωάννινα προς τα αλβανικά σύνορα ικανοποιώντας ένα αίτημα δεκαετιών.

Την κατασκευή νέων οδικών αξόνων στην περιοχή της Ηπείρου τα οποία θα αναβαθμίζουν περαιτέρω την εμπορευματική διακίνηση, την μείωση της ανεργίας, την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης αλλά πάνω απ’ όλα τα βελτιώσουν την οδική ασφάλεια και θα μειώσουν τους χρόνους των ταξιδιών ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στην παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος για την Ήπειρο του 2030 υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Συνολικά ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για «3+2 μεγάλα έργα στρατηγικού και αναπτυξιακού χαρακτήρα. Τα τρία έργα που θα αλλάξουν τον χάρτη της Ηπείρου είναι το Βόρειο τμήμα  του Ε65, ο οδικός άξονας από τα Ιωάννινα έως την Κακαβιά και ο νέος Λιμένας Ηγουμενίτσας και, τα δύο έργα που άλλαξαν την Ήπειρο μέχρι τώρα είναι η Εγνατία Οδός,  όπου στο αμέσως επόμενο διάστημα, με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσουν εργασίες αναβάθμισης και η Ιονία Οδός, την οποία θωρακίζουμε με αντιπλημμυρικά έργα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Καραγιάννης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο έργο σύνδεσης από τα Ιωάννινα έως την Κακαβιά όπου η μετάβαση πλέον στην Αλβανία θα γίνεται σε χρόνους-ρεκόρ με απόλυτη ασφάλεια. Ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε χαρακτηριστικά ότι: «Το συγκεκριμένο έργο ικανοποιεί ένα αίτημα δεκαετιών και επί της ουσίας αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας Οδού, από τα Ιωάννινα προς τα αλβανικά σύνορα, διασχίζοντας το νομό Ιωαννίνων. Είναι ο δυτικότερος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της Χώρας. Προβλέπονται 14 ανισόπεδοι κόμβοι και θα ξεκινά με τη σύνδεση με ανισόπεδο κόμβο στην Εγνατία Οδό. Έχουμε εξασφαλισμένους τους πόρους από το ΕΣΠΑ και στόχος μας  είναι εντός του έτους να υπογράψουμε  τη σχετική σύμβαση για να ξεκινήσουν οι εργασίες» όπως έκανε γνωστό.»

Για το Βόρειο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Ε65 ο Υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «αναβαθμίζει τη σύνδεση της Περιφέρειας Ηπείρου, τόσο με την υπόλοιπη Ελλάδα, όσο και με τις γείτονες χώρες, διευκολύνει την εμπορευματική διακίνηση, ενισχύει την τουριστική κίνηση, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μείωση της ανεργίας και αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος. Οι εργασίες, που έχουν ξεκινήσει εδώ και 2 χρόνια, θα ολοκληρωθούν αρχές του 2025. Αυτό το έργο ήταν ζητούμενο για πολλά χρόνια και αν δεν ασχολούνταν ο ίδιος ο Πρωθυπουργός να εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι πόροι και οι αναγκαίες αδειοδοτήσεις από την ευρωπαϊκή επιτροπή,  να είστε σίγουροι ότι αυτό το έργο δεν θα γινόταν ποτέ».

Το τρίτο έργο αφορά τον Νέο Λιμένα Ηγουμενίτσας όπου «μετά από πολλά χρόνια, ολοκληρώνεται μέχρι τέλη του έτους και η Γ΄ Φάση» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης, υπογραμμίζοντας ότι είναι «στρατηγικής σημασίας για την περιοχή, καθότι θα γίνει ένα πλήρες λιμάνι, δηλαδή και εμπορικό και επιβατικό. Με δεδομένο ότι η Ηγουμενίτσα αποτελεί ένα από τα δύο βασικά λιμάνια που συνδέουν την Ελλάδα με την Ιταλία και την αναβάθμισή του ως εμπορευματικού κέντρου με την οδική σύνδεση της Εγνατίας και τον Ε65, θα υπάρξουν σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές για όλη την Ηγουμενίτσα, την Ήπειρο, αλλά και ολόκληρη τη χώρα. Το ποσοστό υλοποίησης του έργου ανέρχεται στο 90% και εκτιμούμε ότι μέχρι τέλος του χρόνου το έργο θα έχει ολοκληρωθεί».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα νέα οδικά έργα που δρομολογούνται

Συνεχίζοντας, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε: «στην ουσιαστική δουλειά που γίνεται στην Ήπειρο και σε επίπεδο μελετών και έργων που θα μπουν ως στόχοι την επόμενη τετραετία». Συγκεκριμένα, έκανε λόγο για μία σειρά από οδικά έργα που δρομολογούνται και για τα οποία έχει ωριμάσει το μελετητικό αντικείμενο προκειμένου το επόμενο διάστημα  να αναζητηθούν χρηματοδοτήσεις.

Πρόκειται για τα:

Καλπάκι – Κόνιτσα με προϋπολογισμό κατασκευής κοντά στα 30 εκατ. ευρώ.
Παράκαμψη Ηγουμενίτσας με προϋπολογισμό κατασκευής στα 35 εκατ. ευρώ, όπου αναμένεται η έκδοση περιβαλλοντικών όρων.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ