Φθαρμένα ελαστικά στο αυτοκίνητο- Ποιο είναι το πρόστιμο, πότε κόβεσαι στο ΚΤΕΟ

car tires

Τα ελαστικά αποτελούν τα μοναδικά σημεία επαφής του αυτοκινήτου με το οδόστρωμα, επομένως πρέπει να αποφεύγουμε όλα τα σχετικά λάθη που αφενός θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλειά μας και αφετέρου επιφέρουν πρόστιμο.

Αν όλα τα ελαστικά του αυτοκινήτου βρίσκονται σε καλή κατάσταση απολαμβάνοντας τη δέουσα προσοχή από τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, τότε ανάλογα υψηλά είναι και τα επίπεδα ασφάλειας που προσφέρουν σε κάθε συνθήκη οδήγησης.

Τα λάθη αναφορικά με τη χρήση και την περιοδική περιποίηση των ελαστικών ενός αυτοκινήτου είναι συχνά και συγκεκριμένα και παρατηρούνται στην πλειοψηφία των οδηγών ανεξάρτητα μάλιστα από το επίπεδο εμπειρίας τους. Ίσως το λάθος που ξεχωρίζει και μπορεί να μας βάλει σε μπελάδες με περισσότερους από έναν τρόπους είναι η οδήγηση με ελαστικά που έχουν φτάσει στο τέλος της ζωής τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
car tires 1

Στην Ελλάδα, αλλά και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, το ελάχιστο νόμιμο βάθος πέλματος για τα ελαστικά των επιβατικών αυτοκινήτων έχει οριστεί στο 1,6 χιλιοστό. Κάτω από αυτό το βάθος ο οδηγός του αυτοκινήτου κινδυνεύει στη χώρα μας με διοικητικό πρόστιμο 30 ευρώ σε περίπτωση ελέγχου.

Παράλληλα, τα φθαρμένα ελαστικά, με πέλμα κάτω από 1,6 χιλιοστό, θα έχουν κατά πάσα πιθανότητα ως αποτέλεσμα το όχημα να κοπεί στον έλεγχο του ΚΤΕΟ, που σημαίνει ότι θα πρέπει να αντικατασταθούν και μετά το όχημα να περάσει από επανέλεγχο, με το κόστος στην προκειμένη περίπτωση -εκτός από το κόστος των νέων ελαστικών- να βρίσκεται μεταξύ 3-6 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο αν τα ελαστικά του αυτοκινήτου είναι σε πολύ κακή κατάσταση, τότε κατά τη διάρκεια τροχονομικού ελέγχου, η Αστυνομία έχει τη δυνατότητα να ακινητοποιήσει το όχημα αν κρίνει πως είναι επικίνδυνο.

Στο Άρθρο 85 «Μηχανισμοί, εξαρτήματα, και συσκευές», ο νέος Κ.Ο.Κ. αναφέρει ότι «οι τροχοί των μηχανοκίνητων οχημάτων, των ρυμουλκούμενων, των μοτοποδηλάτων και των ποδηλάτων φέρουν ελαστικά με ή χωρίς αεροθάλαμο ή άλλα ελαστικά ανάλογης αποτελεσματικότητας που είναι σε τέτοια κατάσταση, ώστε να εξασφαλίζονται οι συνθήκες ασφάλειας και η πρόσφυση, ακόμη και επί υγρού οδοστρώματος».

car tires 2

Βέβαια με τόσο φθαρμένα ελαστικά, το τελευταίο πράγμα που θα πρέπει να απασχολεί έναν οδηγό είναι το πρόστιμο, καθώς στην κορυφή των προτεραιοτήτων του πρέπει να βρίσκεται η άμεση αντικατάστασή τους.

Για να μάθετε και εσείς γρήγορα και εύκολα αν τα ελαστικά σας χρειάζονται αντικατάσταση, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να αφιερώσετε 30 δευτερόλεπτα για να ελέγξετε την κατάστασή τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάθε ελαστικό φέρει στο πέλμα του, ανάμεσα στα αυλάκια, κάθετες γραμμές προς αυτά, οι οποίες ονομάζονται δείκτες φθοράς. Αν το πέλμα του ελαστικού έχει μειωθεί σε τέτοιο βαθμό που αυτές οι γραμμές είναι στην ίδια ευθεία με το πέλμα, τότε η ώρα για να αντικαταστήσετε τα ελαστικά σας έχει… περάσει.

car tires 3

Οι κατασκευαστές ελαστικών συνιστούν η αλλαγή στα ελαστικά να γίνεται πολύ νωρίτερα από το ελάχιστο όριο που επιτρέπεται από το νόμο, περίπου όταν το πέλμα του ελαστικού έχει ελάχιστο βάθος περίπου τρία χιλιοστά. Κάτω από το όριο μειώνεται σημαντικά η δυνατότητα του ελαστικού να απομακρύνει το νερό από το οδόστρωμα.

Για να δείτε αν τα ελαστικά σας έχουν φτάσει σε αυτό το βάθος μπορείτε να χρησιμοποιήσετε απλά ένα νόμισμα του ενός ευρώ. Τοποθετώντας το νόμισμα ανάμεσα στις αυλακώσεις του ελαστικού και κοιτάζοντάς το από τα πλάγια δεν θα πρέπει να φαίνεται το «χρυσό» περιφερειακό τμήμα του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
car tires 4

Κατά τον έλεγχο του βάθους του ελαστικού πρέπει να προσέξετε επίσης αν υπάρχει ανομοιόμορφη φθορά στο πέλμα, αν έχουν παρουσιαστεί σκασίματα στο πέλμα ή στον ώμο και αν υπάρχουν εξογκώματα. Η παρουσία αυτών των σημαδιών μας δείχνει επίσης ότι έχει έρθει η ώρα να αντικαταστήσουμε τα ελαστικά μας.

Για να παρατείνουμε τη διάρκεια ζωής του ελαστικού μας στο μέγιστο πρέπει να ελέγχουμε τακτικά την πίεση του αέρα (κάθε δύο εβδομάδες), σύμφωνα με αυτά που προτείνει ο εκάστοτε κατασκευαστής του αυτοκινήτου, κάτι που εξασφαλίσει επίσης μειωμένη κατανάλωση και το μέγιστο δυνατό επίπεδο πρόσφυσης σε στεγνό ή βρεγμένο οδόστρωμα.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ