byd atto 2

Έκανε 2.831 χιλιόμετρα με ένα ντεπόζιτο -Ποιο μοντέλο σημείωσε ένα νέο ρεκόρ αυτονομίας

skoda superb

Με μέση κατανάλωση μόλις 2,61 λ./100 χλμ., ο Ευρωπαίος Πρωταθλητής Ράλι Miko Marczyk σημείωσε παγκόσμιο ρεκόρ αυτονομίας με κινητήρα πετρελαίου.

Πόσο μακριά μπορείς να φτάσεις με ένα ντεπόζιτο; Για τους περισσότερους οδηγούς, η απάντηση βρίσκεται κάπου μεταξύ 700 και 1.200 χιλιομέτρων, ανάλογα με το μοντέλο, το βάρος του δεξιού ποδιού και τις συνθήκες της διαδρομής.

Για τον Miko Marczyk, όμως, πρωταθλητή Ευρώπης στο Ράλι, το ταβάνι βρίσκεται πολύ πιο μακριά. Ο Πολωνός οδηγός, γνωστός για την ταχύτητά του στις ειδικές διαδρομές, κατάφερε στην καθημερινή άσφαλτο να γράψει ιστορία, διανύοντας 2.831 ολόκληρα χιλιόμετρα, από την Πολωνία στη Disneyland του Παρισιού και πίσω, με ένα μόνο ντεπόζιτο καυσίμου πίσω από το τιμόνι μιας Škoda Superb 2.0 TDI.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τη μέση κατανάλωση να περιορίζεται στα 2,61 λίτρα ανά 100 χλμ., όταν η επίσημη εργοστασιακή δηλώνεται στα 4,8 λτ., σημείωσε νέο παγκόσμιο ρεκόρ αυτονομίας και απέδειξε ότι τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, όταν οδηγούνται σωστά, μπορούν να ξεπεράσουν κάθε προσδοκία.

Ο Marczyk διανύει πάνω από 120.000 χιλιόμετρα τον χρόνο οδηγώντας σε όλη την Ευρώπη, κάτι που τον έχει κάνει να αναζητά διαρκώς τρόπους για να μειώνει το κόστος καυσίμου. Όπως ο ίδιος εξηγεί, η ενασχόληση με την οικονομική οδήγηση ξεκίνησε πριν από χρόνια, όταν άρχισε να «ανταγωνίζεται» με τους φίλους του, συγκρίνοντας κατανάλωση από ταξίδι σε ταξίδι.

Τότε οδηγούσε ένα Octavia 2.0 TDI, ωστόσο το σχετικά μικρό ρεζερβουάρ του μοντέλου φύτεψε μέσα του την ιδέα να επιχειρήσει κάτι πολύ πιο ακραίο στο μέλλον. Περίμενε λοιπόν τη νέα γενιά του Superb, με το μεγάλο ρεζερβουάρ των 66 λίτρων, και από τη στιγμή που το απέκτησε, άρχισε να προετοιμάζεται βήμα-βήμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο δρόμος προς το ρεκόρ δεν ήταν μια απλή βόλτα. Ο πρωταθλητής «έκανε» μια ενδελεχή γνωριμία με το αυτοκίνητο, καλύπτοντας περίπου 20.000 χιλιόμετρα πριν καν ξεκινήσει την επίσημη προσπάθεια. Επέλεξε την έκδοση 2.0 TDI των 150 ίππων με αυτόματο DSG κιβώτιο και εμπρός κίνηση, κρατώντας τις εργοστασιακές 16άρες ζάντες για μειωμένη τριβή κύλισης.

Ταυτόχρονα την εφοδίασε με ελατήρια Sportline, που χαμηλώνουν το ύψος κατά 15 χιλιοστά, κίνηση που μείωσε ακόμη περισσότερο την αεροδυναμική αντίσταση. Σημαντικό ρόλο έπαιξαν και τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης, τα οποία, όπως λέει ο ίδιος, αποδίδουν καλύτερα αφού πρώτα «στρωθούν» για μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα.

Η στρατηγική του στη διαδρομή θύμιζε ράλι αλλά σε slow motion. Η ταχύτητα κυμαινόταν γύρω στα 80 χλμ./ώρα, σημείο όπου ο κινητήρας λειτουργεί στο βέλτιστο εύρος απόδοσης. Ο Marczyk οδηγούσε με εξαιρετικά ήπια, προέβλεπε εγκαίρως την κίνηση μπροστά του και απέφευγε όσο γίνεται τα φρεναρίσματα, αφήνοντας το αυτοκίνητο να ρολάρει. Χρησιμοποίησε αποκλειστικά Eco mode για πιο «μαλακό» γκάζι και ομαλές αλλαγές ταχυτήτων, ενώ κρατούσε τις απαραίτητες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα, ώστε να προστατεύεται από τους αντίθετους ανέμους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο πλευρό του βρισκόταν και ένα συνοδευτικό αυτοκίνητο λίγα χιλιόμετρα μπροστά, το οποίο τον ενημέρωνε για ανηφόρες, κατηφόρες, κάμερες διοδίων και εναλλαγές ταχύτητας, ώστε να μεγιστοποιεί την αδράνεια του Superb και να περιορίζει τις επεμβάσεις στο γκάζι.

Παρά την άριστη προετοιμασία, οι συνθήκες δεν ήταν ιδανικές σε όλη τη διαδρομή. Στη Γερμανία, οι θερμοκρασίες έπεσαν κοντά στο μηδέν, αυξάνοντας την κατανάλωση, ενώ μεγάλες ανηφόρες σε τμήματα της διαδρομής ανέβασαν προσωρινά τις απαιτήσεις σε καύσιμο. Ωστόσο, με υπομονή, συνέπεια και την εύνοια του ανέμου, όπου στη Γαλλία για 200 χιλιόμετρα ήταν ούριος, ρίχνοντας την κατανάλωση στα 2,2 λτ./100 χλμ., ο στόχος όχι μόνο επιτεύχθηκε αλλά ξεπεράστηκε κατά πολύ.

Η ουσία, σύμφωνα με τον ίδιο, κρύβεται στη νοοτροπία του οδηγού. Η οικονομική οδήγηση απαιτεί καθαρό μυαλό, ξεκούραστο σώμα, αίσθηση του δρόμου και κυρίως προνοητικότητα. Εκείνος κοιμάται πάντα επαρκώς πριν ταξίδι, αποφεύγει το άσκοπο άγχος και οδηγεί σε χαλαρό ρυθμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα παραδέχεται ότι θέλει να επιστρέψει για να σπάσει εκ νέου το όριο, στοχεύοντας στα 3.000 χιλιόμετρα. Στην καθημερινότητά του βέβαια δεν οδηγεί τόσο ακραία, αλλά η εμπειρία αυτή απέδειξε ότι με ήπια οδήγηση, καθαρό μυαλό και λίγο περισσότερη προσοχή, η αυτονομία κάθε αυτοκινήτου μπορεί να αυξηθεί θεαματικά.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ