Πόσο νόμιμη είναι η διπλή κούρσα στα ταξί;

ηλεκτρικά ταξί αθήνα θεσσαλονίκη

Συνεχίζει ακάθεκτη η πρακτική ορισμένων οδηγών ταξί να επιβιβάζουν στο όχημα δύο ή περισσότερους πελάτες που επιθυμούν να μετακινηθούν σε συναφείς προορισμούς, ώστε να αποκομίσουν μεγαλύτερα κέρδη. Είναι, όμως, η «διπλοκούρσα» νόμιμη;

Δικαιώματα και υποχρεώσεις διέπουν την επαγγελματική δραστηριότητα των οδηγών ταξί, ώστε να αποφεύγεται κάθε λογής αντιδικία με τους πελάτες που επιβαίνουν στο όχημα.

Η συντριπτική πλειονότητα των ατόμων που χρησιμοποιεί συχνά ταξί για τις μετακινήσεις της γνωρίζει τις περισσότερες υποχρεώσεις των οδηγών, όπως είναι η χρησιμοποίηση της συντομότερης διαδρομής για τον προορισμό του επιβάτη (εκτός αν τους ζητηθεί μία άλλη), αλλά και η είσπραξη κόμιστρου που δεν είναι μεγαλύτερο από το προβλεπόμενο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον αντίποδα, δεν είναι πολλοί αυτοί που γνωρίζουν ότι η διπλή μίσθωση ταξί (κοινώς γνωστή και ως “διπλοκούρσα”) είναι παράνομη, και ως εκ τούτου πέφτουν «θύματα» ορισμένων επιτήδειων που αισχροκερδούν εις βάρος των πελατών τους.

ταξι ελλαδα

Για να αυξήσουν, λοιπόν, τα κέρδη τους, κάποιοι οδηγοί ταξί επιβιβάζουν στο όχημά τους δύο ή και περισσότερους πελάτες που επιθυμούν να μετακινηθούν σε συναφείς προορισμούς, εισπράττοντας πολλαπλάσια ποσά από αυτά που αναγράφονται στο ταξίμετρο.

«Στην Ελλάδα η έννοια αυτή είναι άγνωστη. Στην πράξη βέβαια ο διαμοιρασμός γίνεται, η περίφημη διπλοκούρσα, αλλά γίνεται παράνομα. Με διαφυγόντα κέρδη για το Δημόσιο» είχε αναφέρει πέρυσι ο τέως Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ο Γιάννης Κεφαλογιάννης, εκφράζοντας, ωστόσο, την πρόθεσή του να δοθεί η δυνατότητα  στους επαγγελματίες οδηγούς ταξί να εξυπηρετούν με τη σύμφωνη γνώμη τους δύο διαφορετικούς πελάτες που πηγαίνουν σε συναφείς προορισμούς.

Στόχος του ήταν αφενός να μειωθεί ο αριθμός των ΙΧ που κυκλοφορούν στους δρόμους και αφετέρου να υπάρξουν φιλοπεριβαλλοντικές τεχνολογίες στις μεταφορές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέχρι σήμερα, ωστόσο, το θεσμικό πλαίσιο παραμένει απαράλλαχτο, με τις διπλοκούρσες να παραμένουν παράνομες.

Λοιπές υποχρεώσεις οδηγών ταξί

Το κανονιστικό πλαίσιο δεν περιορίζεται αποκλειστικά στην απαγόρευση της διπλής μίσθωσης ταξί, αλλά περιλαμβάνει και μια πληθώρα άλλων υποχρεώσεων που πρέπει να τηρεί κάθε επαγγελματίας οδηγός.

- Να είναι ευπρεπής, ευγενικός και πρόθυμος να εξυπηρετήσει τον εκάστοτε πελάτη.
- Να μη καπνίζει εκτός και εάν του το επιτρέψει ο πελάτης
- Να δίνει κάθε είδους πληροφορία σχετικά με το ταξί (τιμή, διαδρομή και ότι άλλο ζητήσει ο πελάτης.
- Να μη μεταφέρει περισσότερους επιβάτες από όσους προβλέπει η άδεια του ταξί.
- Να περιποιείται και να καθαρίζει το εσωτερικό και το εξωτερικό του οχήματος.
- Να παραδίδει τα απωλεσθέντα αντικείμενα, που βρέθηκαν στο ταξί, στην αστυνομία ή στον ιδιοκτήτη.
- Να μην έχει σε λειτουργία οποιοδήποτε είδος μουσικού εξοπλισμού και να μην ανοίγει τα παράθυρα χωρίς την άδειά σας. Πάντως, δεν ισχύει περιορισμός για το παράθυρο δίπλα από τη θέση του οδηγού.
- Να ακολουθεί τη συντομότερη διαδρομή μέχρι τον προορισμό του πελάτη, εκτός και αν του υποδειχθεί διαφορετική.
- Να διαθέτει χάρτη της περιοχής στο ταξί.
- Κατά τις βραδυνές ώρες υποχρεούται να σβήνει τη φωτεινή ένδειξη “ΕΛΕΥΘΕΡΟ” όταν το όχημα
είναι μισθωμένο και να ενεργοποιεί την ένδειξη όταν το όχημα είναι άδειο.
- Να ενεργοποιεί το ταξίμετρο καθώς ο πελάτης εισέρχεται στο όχημα.
- Να μην αρνείται να εξυπηρετήσει τον πελάτης, εκτός και αν ο τελευταίος βρίσκεται υπό την επήρρεια παράνομων ουσιών, δεν είναι διαυγής ή αν τουλάχιστον δε συνοδεύεται από άτομο που είναι.
- Να βοηθά τον πελάτης να μεταφέρει τις αποσκευές του εντός και εκτός οχήματος.
- Εάν του ζητηθεί, ο οδηγός υποχρεούται να παράσχει επίσημη απόδειξη υπηρεσιών. Η απόδειξη αυτή θα πρέπει να αναφέρει το συνολικό ποσό, τα στοιχεία των πινακίδων του οχήματος, τον αριθμό μητρώου του ταξι και το όνομα του οδηγού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Νέο ενιαίο τιμολόγιο

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα θεσπίστηκε νέο τιμολόγια για τα κόμιστρα των Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων-ταξί σε όλη την επικράτεια.

Το τιμολόγιο, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) ποσοστό 13%, διαμορφώνεται ως εξής:

– Εκκίνηση της χρέωσης κομίστρου (πτώση σημαίας): 1,8 ευρώ
– Τιμολόγιο 1 (μονή χρέωση): 0,9 ευρώ
– Τιμολόγιο 2 (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 1,25 ευρώ
–  Χρονοχρέωση / ώρα (για το διάστημα όπου το ΤΑΞΙ βρίσκεται σταματημένο κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της διαδρομής επί είκοσι (20) λεπτά της ώρας): 15 ευρώ
–  Ελάχιστη διαδρομή: 4 ευρώ
–  Από  & Προς Αεροδρόμια: 4 ευρώ
–  Επιβάρυνση για  κάθε μίσθωση από Λιμάνια – Σιδηροδρομικούς Σταθμούς και Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων: 1,07 (όπως ισχύει)
–  Αεροδρόμιο – κέντρο Αθήνας (δακτύλιος) και το αντίστροφο: 40 ευρώ
–  Αεροδρόμιο – κέντρο  Αθήνας (δακτύλιος) και το αντίστροφο (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 55 ευρώ
– Αεροδρόμιο – κέντρο Θεσσαλονίκης και το αντίστροφο: 25 ευρώ
–  Αεροδρόμιο – κέντρο Θεσσαλονίκης και το αντίστροφο (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 35 ευρώ
– Αεροδρόμιο – κέντρο Καβάλας και το αντίστροφο: 40 ευρώ
–  Αεροδρόμιο – κέντρο Καβάλας και το αντίστροφο (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 55 ευρώ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διευκρινίζεται ότι η επιβάρυνση για τη μίσθωση ύψους 4 ευρώ στις διαδρομές από και προς τα αεροδρόμια, αφορά σε όλες τις διαδρομές από και προς τα αεροδρόμια της χώρας, εκτός από τις τρεις διαδρομές όπου θεσπίζονται προκαθορισμένες τιμολογήσεις (Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» – δακτύλιος Αθήνας, Αεροδρόμιο «Μακεδονία» – κέντρο Θεσσαλονίκης και αεροδρόμιο Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος» – κέντρο Καβάλας και στις αντίστροφες κατευθύνσεις). 

Επίσης, το κόμιστρο για κάθε 1 αποσκευή των επιβατών το βάρος της οποίας υπερβαίνει τα 10 κιλά παραμένει στα 0,39 ευρώ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ