
Στην φετινή εκκεντρική σύναξη του πλούτου -όπως κάθε χρόνο- στη Villa d’Este της Ιταλίας, την παράσταση έκλεψε το παράξενο OSI Silver Fox - ένα πρωτότυπο του LeMans με ταχύτητες supercar παρά τον κινητήρα μόλις 1.0 λίτρου.
Ανάμεσα σε παγκόσμιες πρεμιέρες -όπως της BMW Speedtop και του SCG 007- στη φετινή σύναξη της αυτοκινητικής «αφρόκρεμας» της Ευρώπης στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας, έκανε την εμφάνισή του ένα από τα πιο ιδιαίτερα αγωνιστικά αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1960.

Ήταν το OSI Silver Fox, μια παράξενη, σφηνοειδής κατασκευή που δημιουργήθηκε με έναν και μόνο στόχο: να συμμετάσχει τον 24ωρο αγώνα του LeMans το μακρινό 1967. Το αυτοκίνητο δημιουργήθηκε από την Officine Stampaggi Industriali (OSI), μια μικρή ιταλική εταιρεία.
BUY NOW
Η OSI ήταν πιο γνωστή για την κατασκευή αυτοκινήτων χαμηλού όγκου παραγωγής για μάρκες όπως η Alfa Romeo, η Ford και η Innocenti. Όμως στα μέσα της δεκαετίας του 1960, η OSI αποφάσισε ότι ήταν ώρα να βάλει το δικό της όνομα σε κάτι πιο τολμηρό, σχεδιασμένο από το μηδέν και κατασκευασμένο για τη σκληρότερη σκηνή των αγώνων αντοχής.

Το αποτέλεσμα της OSI ήταν ένα αυτοκίνητο που έμοιαζε περισσότερο με επιστημονικό πείραμα παρά με πρωτότυπο του Le Mans. Το Silver Fox σχεδιάστηκε με διάταξη σκάφους καταμαράν, με δύο καρίνες.
Αυτοί οι δύο στενοί θάλαμοι έδιναν στο αυτοκίνητο την εμφάνιση μιας πλωτής πτέρυγας. Στην αριστερή πλευρά, τοποθετημένος πίσω από το κόκπιτ, βρισκόταν ένας μικροσκοπικός τετρακύλινδρος κινητήρας 1.0 λίτρου της Renault Alpine. Για την εξισορρόπηση του βάρους του συστήματος κίνησης, ο οδηγός τοποθετήθηκε στον δεξιό θάλαμο.

Τρεις μεγάλες αεροτομές συνέδεαν τους θαλάμους και μπορούσαν να ρυθμιστούν ανάλογα με την πίστα, βοηθώντας το αυτοκίνητο να βρει τη σωστή ισορροπία μεταξύ άντωσης και αεροδυναμικής αντίστασης. Όλη αυτή η διάταξη ήταν τόσο ανορθόδοξη όσο έδειχνε.
Όμως, παρά το μη-εντυπωσιακό σύστημα κίνησής του, το Silver Fox μπορούσε -σύμφωνα με πληροφορίες της εποχής εκείνης- να φτάσει σε τελική ταχύτητα 250 km/h. Καθόλου άσχημα για ένα αυτοκίνητο με κινητήρα που δεν θα έμοιαζε παράταιρος σε ένα μικρό hatchback.

Δυστυχώς, τα όνειρα της OSI για δόξα στους αγώνες αντοχής δεν πραγματοποιήθηκαν. Η εταιρεία κατέρρευσε το 1968, και το Silver Fox δεν έφτασε ποτέ στην αφετηρία του LeMans.

Κατασκευάστηκε μόνο ένα αντίτυπο -αυτό που έκανε την περήφανη παρέλασή του φέτος στη Villa d’Este. Είναι το μοναδικό Silver Fox επέζησε, και είναι ακόμα σε λειτουργία - αποτελώντας ένα παράδειγμα δημιουργικότητας και μηχανολογικής τόλμης από μια περασμένη εποχή του μηχανοκίνητου αθλητισμού.