Οι ειδικοί προειδοποιούν -Αυτό είναι το αυτοκίνητο που δεν πρέπει να αγοράσει κανείς

Ειδικοί στρέφουν τα βέλη τους κατά ενός μοντέλου το οποίο έχει γίνει συνώνυμο με τις βλάβες και τα προβλήματα.
Όταν ο Henrik Fisker παρουσίασε το ηλεκτρικό SUV Ocean, δήλωνε το 2021 από το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες ότι όραμά του ήταν να δημιουργήσει τα «πιο βιώσιμα οχήματα» στον κόσμο.
Η λέξη «βιώσιμος» είναι, όμως, μάλλον η τελευταία που θα ταίριαζε στα περίπου 12.000 Ocean που πέρασαν από τη γραμμή παραγωγής, μιας και στα μέσα του 2024 η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία χρεοκόπησε.
BUY NOW

Η πτώχευση άφησε τους ιδιοκτήτες των Ocean ξεκρέμαστους, δεδομένου ότι η Fisker έβαλε λουκέτο και στο τμήμα υποστήριξης των πελατών μετά την πώληση. Πρόκειται για ένα ισχυρό πλήγμα για όσους έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στο ηλεκτρικό SUV, δεδομένου του πλήθους βλαβών που ταλαιπωρούν τα Ocean από το λανσάρισμά τους στην αγορά μέχρι σήμερα.
Τα ελαττώματα που έχουν γίνει συνώνυμα με το Ocean, όπως και η αδυναμία της μάρκας να κρατηθεί στη ζωή, συνθέτουν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ το οποίο δεν έχει περάσει απαρατήρητο από μια ομάδα ειδικών που πριν από λίγους μήνες ρωτήθηκαν ποιο αυτοκίνητο θα τοποθετούσαν στην τελευταία θέση της λίστας με τις προτιμήσεις τους. Το Fisker Ocean σχεδόν μονοπώλησε τις απαντήσεις των ειδικών, ένας εκ των οποίων μάλιστα δήλωσε εξοργισμένος με το μοντέλο.
Ενδεικτική των προβλημάτων των Ocean είναι μια ανάκληση που έλαβε χώρα λίγο μετά τη χρεοκοπία της εταιρείας και αφορούσε πάνω από 11.000 οχήματα, δηλαδή τη συντριπτική πλειονότητα των παραχθέντων οχημάτων.
Τότε η Fisker είχε επισημάνει ότι το πρόβλημα οφείλεται σε μια δυσλειτουργία στην αντλία νερού, η οποία μπορεί να οδηγήσει το σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας υψηλής τάσης (battery management system - BMS) να εισέλθει σε καθεστώς περιορισμένης λειτουργίας, περιορίζοντας την ισχύ του οχήματος.
Ειδικότερα, στην έκθεση ανάκλησης αναφερόταν ότι υπό τις προαναφερθείσες συνθήκες, η ισχύς της μπαταρίας περιορίζοταν στα 8,5 kWh, κάτι που με τη σειρά του δεν επιτρέπει στο όχημα να αναπτύξει ταχύτητες άνω των 30 χλμ./ώρα.

«Αυτή η μειωμένη ταχύτητα μπορεί να δημιουργήσει ιδιαίτερα επικίνδυνες συνθήκες, ειδικά εφόσον είναι απαραίτητη η ανάπτυξη υψηλότερων ταχυτήτων για την προσαρμογή με τις κυκλοφοριακές συνθήκες ή την εκτέλεση ελιγμών ασφαλείας».
Πλέον οι -όχι και τόσο τυχεροί- ιδιοκτήτες Ocean μάχονται με τις δικές τους δυνάμεις να κρατήσουν τα οχήματά τους στη ζωή, με την Daily Mail να αναφέρει ότι ορισμένοι έχουν οργανωθεί σε ομάδες στο Facebook όπου μοιράζονται συμβουλές επισκευής.
Πολλοί, μάλιστα, δήλωσαν στο βρετανικό μέσο ότι παρά τα επιβεβαιωμένα μειονεκτήματά τους δεν έχουν καμία πρόθεση να αποχωριστούν τα αυτοκίνητά τους, γοητευμένοι από την εμφάνιση, την εντυπωσιακή ισχύ και την πρακτικότητα.