EasyTurn: Το νέο σύστημα που κάνει το παρκάρισμα «παιχνιδάκι»

ZF Parallel Parking

Η εταιρεία ZF παρουσίασε την τεχνολογία EasyTurn, η οποία επιτρέπει το στρίψιμο των τροχών των αυτοκινήτων κατά 80 μοίρες και υπόσχεται πολύ ευκολότερο παράλληλο παρκάρισμα και αναστροφή μέσα σε δρόμο μίας λωρίδας.

Η στροφή των εμπρός τροχών ενός αυτοκινήτου στις 80, ή ακόμα περισσότερο στις 90 μοίρες, έκρυβε πολλά και δυσεπίλυτα προβλήματα χωροταξίας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες μέχρι σήμερα. Μια τέτοια λειτουργία έπρεπε να συνδυαστεί φυσικά με τη λειτουργία της ανάρτησης, και αυτός ήταν ένας πολύ δύσκολος γρίφος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τώρα, όμως, η ZF υποστηρίζει ότι τον έλυσε με την τεχνολογία EasyTurn, που βασίζεται στον πρωτοποριακό σχεδιασμό της ανάρτησης του αυτοκινήτου. Ο σχεδιασμός επιτρέπει στους τροχούς να στρίψουν μέχρι και τις 80 μοίρες, από τις 35 μοίρες που είναι συνήθως στα συμβατικά αυτοκίνητα.

Αυτό επετεύχθη με την προσθήκη δύο ακόμη συνδέσμων στο ακρόμπαρο, το οποίο πλέον αντί για ευθύγραμμο είναι σχήματος Ζ. Και σίγουρα θα χρειάστηκε -η ZF δεν ενημέρωσε για κάτι τέτοιο- κάποιου είδους τεχνολογία μεταβαλλόμενου συστήματος διεύθυνσης, ώστε το τιμόνι να δίνει την αίσθηση που χρειάζεται εν κινήσει, με ένα λογικό όριο περιστροφής από άκρη σε άκρη.

Η ZF προχώρησε στην επίδειξη της λειτουργίας του συστήματος χρησιμοποιώντας ένα BMW i3, και το αποτέλεσμα ήταν αρκετά εντυπωσιακό - και ιδιαίτερα χρήστιμο για τις συνθήκες της πόλης: επιτρέπει την αναστροφή σε μία λωρίδα κυκλοφορίας - κάτι εξαιρετικά βολικό για περιστάσεις όπως την αναχώρηση 180 μοιρών από μια θέση στάθμευσης προς την αντίθετη κατεύθυνση του δρόμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βεβαίως, ελλείψει θερμικού κινητήρα στο ρύγχος του το BMW i3 προσφέρει περισσότερες επιλογές χωροταξίας. Είναι αμφίβολο αν το EasyTurn μπορεί να ενσωματωθεί σε αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης κάτω από το καπό τους, αλλά σίγουρα μπορεί να τοποθετηθεί σε θερμικά με τον κινητήρα και την κίνηση πίσω. Και σίγουρα στα ηλεκτρικά, ακόμα και στα τετρακίνητα - και αυτό είναι που έχει τη μεγαλύτερη σημασία.

Προς το παρόν η ZF δεν έχει ανακοινώσει αν και πότε το EasyTurn θα βγει στην παραγωγή, ούτε πόσο θα κοστίζει, ούτε αν βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με αυτοκινητοβιομηχανίες για την τοποθέτησή του. Όμως, δεδομένης και της εξάπλωσης της ηλεκτροκίνησης, σίγουρα το σύστημα αυτό θα προσελκύσει έντονο ενδιαφέρον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ