Η Δυτική Αττική βγαίνει από την απομόνωση -Τα έργα που αλλάζουν τις μετακινήσεις των πολιτών

grammi 4 metro

Σε αναπτυξιακή τροχιά θα εισέλθει η Δυτική Αττική με μια νέα επέκταση του Μετρό, όπως και ένα ακόμα μεγάλο συγκοινωνιακό έργο.

Απομονωμένοι από τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι εδώ και δεκαετίες οι κάτοικοι της Δυτικής Αττικής, γεγονός που δεν βοηθάει στην ανάπτυξη της περιοχής.

Αυτό, βέβαια, αναμένεται να αλλάξει πρωτίστως με την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον, ένα έργο που έχει μπει στις ράγες της υλοποίησης, με 4 εταιρείες -ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΑBAΞ και INTRAKAT- να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον.

Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 550 εκατ. ευρώ, με την προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου να ορίζεται σε 57 μήνες, δηλαδή 4 χρόνια και 9 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετρό Αθήνας

Πρόκειται για ένα έργο που θα τεθεί σε περίοπτη θέση κατά νέα κυβερνητική θητεία της ΝΔ, μιας και θεωρείται «ανάσα» για τους κατοίκους της Δυτικής Αττικής όπου το Μετρό λάμπει δια της απουσίας του.

Η επέκταση της «Κόκκινης Γραμμής» προς τη Δυτική Αττική περιλαμβάνει γραμμή μήκους 4 χλμ. και τους 3 νέους σταθμούς Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο. 

  • Ο Σταθμός «Παλατιανή» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της Οδού Θηβών.
  • Ο Σταθμός «Ίλιον» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών και πρόβλεψη σύνδεσης/μετεπιβίβασης επιβατών με τον ομώνυμο Σταθμό της μελλοντικής επέκτασης της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη.
  • Ο Σταθμός «Άγιος Νικόλαος» χωροθετείται κάτω από το τμήμα της ομώνυμης οδού και τμήμα του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγ. Νικολάου.
    Μόλις παραδοθούν οι νέοι σταθμοί και η νέα γραμμή στο επιβατικό κοινό, οι μετακινήσεις από το κέντρο της Αθήνας στη Δυτική Αττική (και αντίστροφα) θα πραγματοποιούνται ιδιαίτερα γρήγορα, μιας και το δρομολόγιο Ίλιον-Σύνταγμα θα εκτελείται σε 20 λεπτά, και το Ίλιον-Ομόνοια σε 15 λεπτά.

Ο Προαστιακός πάει Δυτική Αττική

Με τη νέα σύνθεση της κυβέρνησης θα πάρει την άγουσα της υλοποίησης ένα ακόμα έργο που αφορά στα μέσα σταθερής τροχιάς. Πρόκειται για την προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή στη Δυτική Αττική που έχει ως ανάδοχο την εταιρεία ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο που έχει δημοπρατήσει ο ΟΣΕ εδώ και δύο δεκαετίες ως Αναθέτουσα Αρχή, σηματοδοτώντας τη δημιουργία μιας ακόμη γραμμής που θα εξυπηρετεί τα δυτικά προάστια της πόλης, τη βιομηχανική περιοχή Ασπροπύργου-Ελευσίνας αλλά και την Δυτική Αττική μέχρι τα Μέγαρα ενώ επανέρχεται το τρένο σε Ελευσίνα και Μέγαρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Προαστιακός Δυτικής Αττικής

Κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής προβλέπονται οι ακόλουθοι σταθμοί:

  • ΕΛΠΕ Ασπροπύργου,
  • Ασπροπύργου,
  • Βαμβακιάς,
  • Ελευσίνας,
  • ΕΛΠΕ Ελευσίνας,
  • Λουτρόπυργου,
  • Νέας Περάμου.

Θα έχει μήκος 36 χλμ. και προθεσμία εκτέλεσης 28 μήνες. Tο κόστος του έργου, το οποίο έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης (με κονδύλια 80,57 εκατ. ευρώ) ανέρχεται σε 135 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ. Συνολικά, η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 28 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ