Πώς θα κρατήσεις δροσερό το αυτοκίνητο με μια κίνηση -Ηλιοπροστασία, φιμέ τζάμια ή κουκούλα, τι προτείνουν οι ειδικοί

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, στο εσωτερικό των αυτοκινήτων αναπτύσσονται πολύ υψηλές θερμοκρασίες, ιδιαίτερα όταν μένουν σταθμευμένα στον ήλιο, ωστόσο μία έρευνα αποκαλύπτει ποιο μέσο ηλιοπροστασίας είναι το πιο αποδοτικό.
Σύμφωνα με έρευνα της γερμανικής ένωσης αυτοκινήτου ADAC, η θερμοκρασία στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου που βρίσκεται σταθμευμένο στον ήλιο μπορεί να ξεπεράσει τους 60 βαθμούς Κελσίου. Τα αξεσουάρ που προστατεύουν το αυτοκίνητο από την έντονη ακτινοβολία του ήλιου μπορούν να μειώσουν την απότομη αύξηση της θερμοκρασίας, ωστόσο δεν είναι όλα τα μέσα το ίδιο αποτελεσματικά.
Οι μηχανικοί του ADAC Technical Center στο Landsberg am Lech εξόπλισαν εφτά αυτοκίνητα (όλα Dacia Duster) με διαφορετικά αξεσουάρ και κατέγραψαν τη θερμοκρασία στην καμπίνα του αυτοκινήτου στο πέρασμα του χρόνου, με τα αποτελέσματα να είναι αποκαλυπτικά.
BUY NOW

Καλύτερη λύση η ημικουκούλα
Στο αυτοκίνητο που δεν έφερε καμία προστασία και χρησιμοποιήθηκε ως σημείο αναφοράς, η θερμοκρασία έφτασε τους 53 βαθμούς Κελσίου, ενώ η ημικουκούλα (half garage) ήταν εκείνη που έφερε τα καλύτερα αποτελέσματα, με τη θερμοκρασία να «πέφτει» στους 43 βαθμούς.
Το ασημένιο κάλυμμα ηλιοπροστασίας που είναι διαδεδομένο και στην Ελλάδα έδωσε επίσης πολύ καλά αποτελέσματα αλλά με τρόπο εφαρμογής που δεν συνηθίζεται στη χώρα μας: τοποθετημένο από την εξωτερική πλευρά του παρμπρίζ. Με αυτό τον τρόπο η θερμοκρασία που αναπτύχθηκε στην καμπίνα έφτασε στους 45 βαθμούς Κελσίου, μόλις δύο περισσότερους από ότι με την ημικουκούλα, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση.

Τρίτη και με σημαντική προς τα πάνω διαφορά σε θερμοκρασία (για την τρίτη θα μιλήσουμε παρακάτω), ήρθε η εφαρμογή της ασημένιας ηλιοπροστασίας μέσα από το παρμπρίζ, με τη θερμοκρασία μέσα στην καμπίνα να φτάνει τους 49 βαθμούς Κελσίου -σαφώς λιγότερο αποτελεσματική.
Ακόμη χειρότερα αποτελέσματα είχε η εφαρμογή μιας απλής λευκής πετσέτας επάνω στο ταμπλό με τη θερμοκρασία να φτάνει στους 50 βαθμούς Κελσίου.
Η ADAC κάνει λόγο και για την εφαρμογή φιμέ ζελατινών στα πλαϊνά παράθυρα και το πίσω παρμπρίζ. Οι Γερμανοί αναφέρουν, πως αν και η θερμοκρασία μειώθηκε στο εσωτερικό μόλις δύο βαθμούς, σε σχέση με το αυτοκίνητο αναφοράς (51 βαθμοί Κελσίου), η θερμοκρασία στην επιφάνεια του πίσω καθίσματος ήταν σημαντικά χαμηλότερη, στους 48 βαθμούς Κελσίου, ενώ στο Duster αναφοράς έφτασε στους 57 βαθμούς.

Οι άνθρωποι της ADAC προειδοποιούν για τον κίνδυνο εγκαύματος που μπορεί να προκαλέσουν οι εσωτερικές επιφάνειες ενός αυτοκινήτου, το οποίο έχει μείνει εκτεθειμένο στον ήλιο και μας συμβουλεύουν να καλύπτουμε πάντα τουλάχιστον το ταμπλό και το τιμόνι.
Στο τελευταίο, η θερμοκρασία στην επιφάνεια του μπορεί ακόμη και να ξεπεράσει τους 70 βαθμούς Κελσίου, σύμφωνα με παλαιότερη έρευνα της ADAC, οπότε, ακόμη και μια απλή πετσέτα μπορεί συγκριτικά να ρίξει τη θερμοκρασία έως και 26 βαθμούς.
Τέλος, η ADAC αναφέρει και τις διαφορές στην εξωτερική αλλά και την εσωτερική θερμοκρασία ανάμεσα στο μαύρο και στο άσπρο Duster που έλαβαν μέρος στη δοκιμή της. Στην πρώτη περίπτωση η θερμοκρασία στις μαύρες επιφάνειες του αμαξώματος έφτασε έως τους 65, ενώ στο λευκό Duster μόλις στους 44 βαθμούς Κελσίου.
Φυσικά, στο εσωτερικό η διαφορά ήταν σημαντικά χαμηλότερη με τη θερμοκρασία αέρα στο εσωτερικό του μαύρου Duster να φτάνει στους 53 βαθμούς (το μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε ως σημείο αναφοράς), ενώ στο λευκό SUV της ρουμάνικης εταιρίας έφτασε μόλις στους 48, δίνοντας του άτυπα την τρίτη θέση στη σχετική κατάταξη.