Τι αλλάζει στους δρόμους της Ευρώπης -Άγνωστο πείραμα φέρνει την επανάσταση

ασύρματη φόρτιση

Τέλος στο άγχος της αυτονομίας βάζουν κάποιοι νέοι αυτοκινητόδρομοι που θα φορτίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εν κινήσει.

Συνεχώς έδαφος κερδίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με όλο και περισσότερους οδηγούς να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα σχετικής τεχνολογίας μοντέλα.

Πολλοί, ωστόσο, συνεχίζουν να διατηρούν επιφυλάξεις, με βασικότερη όλων αυτή που σχετίζεται με την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων και τον φόβο ότι η αποθηκευμένη στην μπαταρία τους ενέργεια δεν είναι επαρκής για την κάλυψη της απαιτούμενης απόστασης.

Τέλος, στον συγκεκριμένο φόβο έρχεται να βάλουν κάποιοι αυτοκινητόδρομοι κατά μήκος των οποίων δεν θα χρειάζεται να υπάρχουν φορτιστές, μιας και τα οχήματα θα φορτίζουν τις μπαταρίες τους… εν κινήσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μία από τις πρώτες χώρες που υιοθέτησε -έστω σε πιλοτικό επίπεδο- τη συγκεκριμένη λύση ήταν η Ιταλία με ένα project το οποίο ονομάζεται «Αρένα του Μέλλοντος» και αποσκοπεί στον μετασχηματισμό του οδικού δικτύου της ώστε αυτό να προσαρμοστεί στις ιδιαίτερες ανάγκες των ηλεκτρικών οχημάτων.

ασύρματη φόρτιση

Ο δρόμος κατασκευάστηκε κοντά στην πόλη Μπρέσια, με το μήκος εγκατάστασης του συστήματος ασύρματης φόρτισης να φτάνει τα 1.050 μέτρα. Tοποθετημένο κάτω από την επιφάνεια της ασφάλτου, το σύστημα δεν μεταβάλλει τη σύσταση ή τη μορφολογία του ασφαλτοτάπητα.

Το μεγαλεπήβολο project της Αρένας του Μέλλοντος στη γειτονική Ιταλία υλοποήθηκε με τη συμμετοχή αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η Stellantis, και εταιρειών τεχνολογίας όπως η ABB, ενώ την έρευνα και τη μελέτη έχουν αναλάβει πανεπιστημιακά ιδρύματα της Ρώμης και της Πάρμα.

Φόρτιση εν κινήσει και στη Σουηδία

Στους δρόμους που θα φορτίζουν εν κινήσει έχει στραφεί και η Σουηδία με ένα project που έχει ως πρωταγωνιστή τον αυτοκινητόδρομο E20, ο οποίος διασχίζει τη Σουηδία και ενώνει τις μεγάλες πόλεις τις χώρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ασύρματη φόρτιση

Θα είναι έτοιμος το 2025 και θα αποτελεί το πρώτο μέρος ενός ευρύτερου κατασκευαστικού πλάνου που προβλέπει πάνω από 3.000 χιλιόμετρα δρόμων με δυνατότητα φόρτισης οχημάτων εν κινήσει.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν έχει αποφασιστεί ποιο σύστημα φόρτισης θα υιοθετηθεί, ενώ στο τραπέζι έχουν πέσει τρεις προτάσεις: Η πρώτη αφορά εναέριες ηλεκτρικές γραμμές που δίνουν δυνατότητα στα βαρέα οχήματα να φορτίσουν τις μπαταρίες τους.

Η δεύτερη στην τοποθέτηση «ράγας» φόρτισης μέσω ενός κινούμενου βραχίονα με ρεύμα, και η τρίτη σε σύστημα επαγωγικής φόρτισης όπου μια πλάκα θα είναι ενσωματωμένη στο οδόστρωμα και τα ηλεκτρικά μοντέλα που διαθέτουν αντίστοιχη τεχνολογία θα φορτίζουν όταν κινούνται πάνω σε αυτό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα μάλιστα με τους ερευνητές, μόνο το 25% του σουηδικού οδικού δικτύου θα πρέπει να «ηλεκτροδοτηθεί» για να παρουσιάσει το νέο σύστημα θετικά αποτελέσματα, απαλλάσσοντας τους οδηγούς από range anxiety.

Το euronews είχε αναφέρει, μάλιστα, ότι η Σουηδία έχει συνεργαστεί με την Γερμανία και την Γαλλία για την ανταλλαγή εμπειριών και δεδομένων, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο, οι Η.Π.Α. και η Ινδία εντείνουν ακόμα πιο πολύ τις προσπάθειες τους για την κατασκευή τέτοιων δρόμων.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ