Σε επιτήρηση οι νέοι οδηγοί στους δρόμους -Ποιοι θα «ξαναγυρίσουν στα θρανία»

10 xeiroteres poli kinisi

Το Υπουργείο Μεταφορών εξετάζει αλλαγές για τους νέους οδηγούς ηλικίας 18 έως 23 ετών, στοχεύοντας στη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Τα τροχαία ατυχήματα συνεχίζουν να αποτελούν ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα των ελληνικών δρόμων, αφού τα διαθέσιμα στατιστικά να αποτυπώνουν με σαφήνεια ότι η χώρα μας εξακολουθεί να κινείται σε όλους τους σχετικούς λάθος δείκτες.

Ένα χαρακτηριστικό έυρημα που φαίνεται να απασχολεί έντονα την πολιτεία είναι και τα υψηλά ποσοστά εμπλοκής που καταγράφουν σε σοβαρά δυστυχήματα οι νέοι οδηγοί.

Ως προς τη μείωση των παραπάνω άλλα και τη συνολική βελτίωση του τομέα της ασφάλειας έχουμε δει ορισμένες στοχευμένες κινήσεις. Ενδεκτικικά, η πολιτεία έχει ήδη ενισχύσει την αστυνόμευση και την επιτήρηση του δρόμου σε κεντρικά σημεία της χώρας, ενώ η έλευση του νέου ΚΟΚ εισάγει αυστηρότερες κυρώσεις σε κρίσιμες παραβάσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η προσοχή φαίνεται πως στρέφεται πλέον στη συμπεριφορά των νέων οδηγών, με το αρμόδιο Υπουργείο να εξετάζει ένα νέο σύστημα μετεκπαίδευσης που θα ακολουθεί ακόμη και μετά την απόκτηση του διπλώματος.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στο συνέδριο «Υγεία πάνω απ’ Όλα 2025», τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι οι οδηγοί 18 έως 23 ετών ευθύνονται για το μεγαλύτερο ποσοστό των τροχαίων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, σχεδιάζεται η παρακολούθηση και η επιτήρηση της οδήγησής τους στα πρώτα χρόνια κατοχής του διπλώματος, με στόχο να ενισχυθούν οι δεξιότητές τους και να υιοθετήσουν ασφαλή οδηγική συμπεριφορά ,πριν τελικά αποκτήσουν πλήρη αυτονομία στον δρόμο.

Η πολιτεία φαίνεται πως επιχειρεί πλέον να θεσπίσει μια πιο στιβαρή διαδικασία εκπαίδευσης πολλαπλών βημάτων, ώστε η πρώτη περίοδος οδήγησης να λειτουργεί προστατευτικά, χωρίς περιθώρια για επικίνδυνες συμπεριφορές.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η Ελλάδα ανήκει στις λίγες ευρωπαϊκές χώρες όπου επιτρέπεται η οδήγηση πριν από την ενηλικίωση. Οι 17χρονοι μπορούν να λάβουν προσωρινή άδεια οδήγησης, υπό την προϋπόθεση ότι κινούνται αποκλειστικά εντός της Περιφέρειάς τους και με τη συνοδεία ενήλικα άνω των 25 ετών, ο οποίος κατέχει δίπλωμα για τουλάχιστον πέντε χρόνια.

Επιπλέον, το όχημα πρέπει να φέρει στο πίσω παρμπρίζ το χαρακτηριστικό σήμα «Σ», το οποίο προειδοποιεί ότι στο τιμόνι βρίσκεται ανήλικος οδηγός. Μετά τη συμπλήρωση των 18 ετών, η οδήγηση επιτρέπεται χωρίς συνοδό σε όλη την ελληνική επικράτεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ