Έρχονται τα διόδια με χιλιομετρική χρέωση – Ο νέος δρόμος όπου θα εφαρμοστεί το σύστημα

diodia dorean

Δικαιότερες χρεώσεις θα απολαμβάνουν οι οδηγοί όταν λειτουργήσουν τα ηλεκτρονικά διόδια στη χώρα μας, μιας και θα πληρώνουν ανάλογα με την απόσταση που διανύουν.

Άδικο χαρακτηρίζουν οι περισσότεροι οδηγοί το υφιστάμενο σύστημα διοδίων της χώρας μας, δεδομένου ότι πληρώνουν ένα προβλεπόμενο αντίτιμο, ανεξάρτητα από τη διανυόμενη απόσταση.

Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογείται η εγκατάσταση ενός νέου συστήματος που θα οδηγήσει σε δικαιότερη χρέωση των οδηγών, εξοικονομώντας χρήματα κατά τα ταξίδια τους.

Πρόκειται για το σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων που όπως είχε αναφέρει πρόσφατα ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, στόχος είναι να εφαρμοστεί μέσα στην επόμενη διετία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με το νέο καθεστώς αναλογικής χρέωσης, οι οδηγοί θα χρεώνονται με βάση τα χιλιόμετρα που διανύουν. Το σύστημα θα αφορά στην εγκατάσταση και λειτουργία του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα «ελεύθερης ροής» (free flow) στους αυτοκινητοδρόμους, όπου, ουσιαστικά, δεν θα υπάρχουν σταθμοί διοδίων και οι οδηγοί δεν θα χρειάζεται να σταματούν.

Ειδικός μηχανισμός θα καταγράφει τις πινακίδες κυκλοφορίας των ΙΧ οχημάτων κατά την είσοδο και έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο, και με βάση τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει θα τους επιβάλλεται και η αντίστοιχη χρέωση.

Παράλληλα θα δημιουργηθούν δύο κέντρα διαχείρισης κυκλοφορίας και ελέγχου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ τα μετωπικά διόδια θα μετατραπούν σε σταθμούς ελέγχου φορτίων και κυκλοφορίας.

Το έργο – μέσω ΣΔΙΤ - για τα ηλεκτρονικά διόδια θα ανέρχεται στα 300 εκ. ευρώ. Στόχος ήταν ο διαγωνισμός να πραγματοποιηθεί εντός της τρέχουσας χρονιάς, αλλά με βάση με τα υφιστάμενα δεδομένα ίσως μετατεθεί για το 2023. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Ταμείο Ανάκαμψης έχει θέσει το τέλος του 2025 ως χρονικό όριο για την ολοκλήρωση των εργασιών.

διόδια ελλάδα χιλιομετρική χρέωση
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιλότος το σύστημα της Ολυμπίας Οδού

Σήμερα το σύστημα λειτουργεί αποκλειστικά στην Ολυμπία Οδό, με τα στατιστικά στοιχεία να δείχνουν ότι οι χρήστες επωφελούνται από έως και 76% χαμηλότερες χρεώσεις.

Ο πομποδέκτης που είναι τοποθετημένος στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου «διαβάζεται» από ηλεκτρονικές πύλες που έχουν εγκατασταθεί στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητοδρόμου, με το όχημα να πληρώνει το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης.

Οι οδηγοί περνάνε από τις ηλεκτρονικές πύλες με κανονική ταχύτητα, χωρίς να πραγματοποιείται στάση, και ο πομποδέκτης ΟΛΥΜΠΙΑ PASS διαβάζεται αυτόματα, παράγοντας τον χαρακτηριστικό ήχο («μπιπ»).

Εφόσον το όχημα εξέλθει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, τότε πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διένυσε. 

Με ηλεκτρονικά διόδια ο ΒΟΑΚ

Το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί – μεταξύ άλλων - στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, το μεγαλύτερο έργο που χρηματοδοτεί η ΕΕ και εκτιμώμενο προϋπολογισμό άνω των 2 δισ. ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναζητά τεχνικό σύμβουλο για την κατάρτιστη του οριστικού πλάνου ως προς την επιβολή ηλεκτρονικών διοδίων στην Κρήτη.

Ο τεχνικός σύμβουλος θα επιλεγεί μέσα από μια μικρή ομάδα εταιρειών (estPlan, MOBICS A.E., και Invison Συμβουλευτική Α.Ε) και θα καταρτίσει την εισήγηση-πλάνο του για τα διόδια, αφού λάβει υπόψη τα χαρακτηριστικά του αυτοκινητόδρομου, τα χαρακτηριστικά των μετακινούμενων και την ανθρωπογεωμορφία των περιοχών, ενώ θα προσμετρηθεί και η διεθνής εμπειρία από την κατασκευή αντίστοιχων αυτοκινητόδρομων στο εξωτερικό.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ